AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
Hebreeuws, grieks en arameens.

In welke taal is de Koran geschreven? In het Nederlands zeker? :roflol:

De koran is alleen in het arabisch.

Al het overige kan je geen koran noemen. Maar een interpretatie van een vertaling van de koran.

Anyway in reactie op jouw bijbel geeft je 3 verschillende talen?

Is de echte bijbel dus een mix van drie verschillende talen of?

Ben in verwarring plz help me out.

---------- Toegevoegd om 02:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:15 ----------

Dan kan je toch gewoon zeggen ''ik weet het niet'' ipv ''wij mensen weten dat niet''.
Het antwoord ''ik weet het niet'' is sowieso 100% correct, waarom iets ingewikkelder maken dan dat het is?
Kies altijd het simpelste antwoord zei een leraar van me.

Sorry meester :(

Al het overige kan je geen koran noemen. Maar een interpretatie van een vertaling van de koran.

de bijbel is een combinatie van ( ik dacht) 63 boeken.

Ja. De Bijbel bestaat uit verschillende ''hoofdstukken'' en is niet door 1 persoon geschreven, maar door 40 mannen die hun ingevingen hadden van God, verspreid over zo'n 1500 jaar.
Ondanks dat spreek het zichzelf niet tegen, dus het zal wel waarheid moeten zijn :)

Ja. De Bijbel bestaat uit verschillende ''hoofdstukken'' en is niet door 1 persoon geschreven, maar door 40 mannen die hun ingevingen hadden van God, verspreid over zo'n 1500 jaar.
Ondanks dat spreek het zichzelf niet tegen, dus het zal wel waarheid moeten zijn :)

40 mannen

Waarom niet door Jezus alleen? De woord van god was toch alleen met Jezus (v.z.m.h) wist het toch of niet?

Dit is al een reden die mij tegenhoudt.

Het tegenspreken doet ie volgens mij wel:

http://www.youtube.com/watch?v=qITPYdQ7MTA

https://www.youtube.com/watch?v=rZv_VGafQcc

Zou je me alsjeblieft kunnen helpen en laten zien of nachecken of die meneer uit het filmpje hierboven liegt?

Hij laat namelijk wel een boel tegenstrijdigheden zien.

---------- Toegevoegd om 02:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:26 ----------

I see what you did there. :p

Anyways, nieuwe vraag voor jou Deen.
Denk jij dat systemen in de wereld corrupt zijn?
Zoals financieel systeem, recht systeem, media, oorlogen, geschiedenisvervalsing etc. etc.

Waarschijnlijk wel.

Maar om iets te claimen heb ik eerst natuurlijk wel bewijs nodig. En die is er in zeker mate wel aanwezig.

Waarschijnlijk wel.

Maar om iets te claimen heb ik eerst natuurlijk wel bewijs nodig. En die is er in zeker mate wel aanwezig.

Dus je denkt dat veel in de wereld corrupt is, waar ik het mee eens ben hoor.
Maar je hebt er nooit aan gedacht dat religies en dan met name die waarin jij zelf gelooft, corrupt zijn.
Gecreëerd door machtige organisaties die veel en veel meer kennis hadden/hebben dan de ''gewone'' burger.
Dit wordt gebruikt om doelen te bereiken, oorlogen te creëren, net zoals een financieel systeem wordt gebruikt om ons te bestelen.

...

40 mannen

Waarom niet door Jezus alleen? De woord van god was toch alleen met Jezus (v.z.m.h) wist het toch of niet?

Dit is al een reden die mij tegenhoudt.

Het tegenspreken doet ie volgens mij wel:

http://www.youtube.com/watch?v=qITPYdQ7MTA

Zou je me alsjeblieft kunnen helpen en laten zien of nachecken of die meneer uit het filmpje hierboven liegt?

Hij laat namelijk wel een boel tegenstrijdigheden zien.

Jezus had de taak het volk te leiden, andere mensen kregen de woorden van God, niet alleen Jezus kreeg deze.
De Koran is ook niet gemaakt op basis van 1 persoon :)

De traditionele visie is dat de openbaringen van de Koran onder voorzitterschap van Zaid ibn Sabit werden opgeschreven door Omar ibn al-Chattab, Oethman ibn Affan, Ali ibn Aboe Talib, Talha ibn Oebeydullah, Sa`d ibn Abi Waqqas, Aboe Derda, Mikdad, Oebay ibn Kab, Aboe Moesa el-Eshari en Abdullah ibn Masud. Deze eerste volledige schriftelijke koran (moeshaf – verzameling bladen) ging na de dood van Aboe Bakr naar Omar ibn al-Chattab en na diens dood naar zijn dochter Hafsa, die een van Mohammeds weduwen was. Toch bleef mondelinge overlevering nog lange tijd de belangrijkste manier om de Koran door te geven.

God heeft mens gemaakt, heilig. Mens heeft het verpest, waardoor het goed/slecht zag. Het is niet God zijn schuld dat mensen foute dingen doen, maar van de mens zelf, omdat zij een eigen wil hebben. God beslist wel wat er gebeurt met die mensen, tenzij er weer andere mensen in de weg staan.
Dit is natuurlijk niet zo direct als jij denkt dat iemand moord en dan zelf wordt overreden door een bus of zo..

Dus je denkt dat veel in de wereld corrupt is, waar ik het mee eens ben hoor.
Maar je hebt er nooit aan gedacht dat religies en dan met name die waarin jij zelf gelooft, corrupt zijn.
Gecreëerd door machtige organisaties die veel en veel meer kennis hadden/hebben dan de ''gewone'' burger.
Dit wordt gebruikt om doelen te bereiken, oorlogen te creëren, net zoals een financieel systeem wordt gebruikt om ons te bestelen.

Juist wel.

Dat heeft juist mijn keuze voor de Islam juist alleen maar bevestigd.

Islam ontmoedigd oorlog (alleen defensief), wilt geen geld (geef geld aan armen niet aan de imam)

Meest religies vragen geld van je om je zondes af te kopen etc.

Verdiep je eens in de Islam en probeer maar iets op te zoeken waaruit je kunt opmaken dat het corrupt is. De mensen eromheen zijn mischien vatbaar voor corruptie (en liegen en misbruiken) maar de religie is dat niet.

Nog wat interessante links over Jezus.

http://sites.google.com/site/christianministryforthepeople/home
http://sites.google.com/site/ulcdatabase/
http://www.thenazareneway.com/yeshua_jesus_real_name.htm
http://www.bbc.co.uk/religion/religions/christianity/history/virginmary_1.shtml
http://www.shamsali.org/taj/was-mary-raped.html
http://www.jesusreview.com/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=26
http://www.foxnews.com/story/0,2933,352277,00.html
http://www.jesusreview.com/index.php?option=com_content&task=section&id=14&Itemid=33

En een verhaaltje

Once upon a time a Jewish teenage girl lived in the small Israel town of Nazareth. She lived when the Roman Empire dominated not only Israel but also the surrounding countries. In order to maintain control, the Romans stationed soldiers throughout the conquered lands. But they didn’t have enough soldiers for every town and village, so some soldiers were stationed in one city while others patrolled a number of villages.

The town of Nazareth was one of those villages. There may have been soldiers stationed there, we don’t know, but if so it was a small number of soldiers.

This young Jewish girl, her name was Mary, and her girl friends no doubt thought about getting married. And, of course, they looked forward to the "honeymoon." But times for Mary and her friends were different, because they lived in a culture and time period in which a girl who slept with a man before marriage could be killed. So you can imagine the horror a girl would feel if she slept with a man plus got pregnant.

But that is what happened to Mary, she got pregnant. But she did not get pregnant by a Jewish boy, she got pregnant by a Roman soldier named Panthera. It is unclear (in the story) whether Mary slept with Panthera voluntarily or was raped by Panthera.

In any case, Mary was pregnant by this Roman soldier. We do not know Panthera’s intention. Did he fall in love with Mary, slept with her, and then after she became pregnant leave her? Or did he want to marry her but couldn’t since she was a Jew and he was a Roman soldier, plus she was engaged? Or did he grab her one night during his guard duty and rape her? No one knows the story. All the story tells is that Mary was pregnant and Panthera was the father.

To make matters worse, Mary was engaged to a carpenter named Joseph. When Joseph found out that Mary was pregnant, he could have had her killed. He decided instead to break the engagement. But he changed his mind (we are not sure why) and agreed to marry her.

And that way Mary was able to bear a son—who was called "Jesus"—without being accused of either having slept with or being raped by the Roman soldier Panthera.

So everyone in Nazareth thought Jesus was Joseph’s son and Mary was never questioned. Then, after Jesus began teaching and preaching, or maybe after His death, His followers created the story of Mary’s miraculous pregnancy in order to throw off the stigma of Jesus having a Roman soldier as a father and to prove that Jesus was God.

So stories which question who Jesus really was is nothing new but have been around since the time of Jesus.

In the second century, the Church under Pope Benedict XIII, destroyed all Jewish books that held information on the real Jesus Christ. All editions of the first book, Mar Yesu, and the second, The Book of Elxai, were destroyed in their entirety. However, the Church archives have recorded that these books were in circulation and were known to the early church fathers. Bishop Hippolytus (176-236 AD) had knowledge of these writings, as did Epiphanius of Salamis (315-403 AD), who had referenced them in early editions of the Talmud. Rabbis revered the destroyed manuscripts and considered them to be extensive original records recording the life of the Rabbi Jesus. Pope Alexander VI (1492-1503) ordered all copies of the Talmud destroyed. The Council of the Inquisition required as many Jewish writings as possible to be burned, with the Spanish Grand Inquisitor Tomas de Torquemada (1420-98) responsible for the elimination of 6,000 volumes at Salamanca. In 1550, Cardinal Caraffa, the Inquisitor-General, obtained permission from the Pope to repealing all previous permission for priests to read the Talmud which he said contained "hostile stories about Jesus Christ".
Solomon Romano (1554) also burned many thousands of Hebrew scrolls, and in 1559 every Hebrew book in the city of Prague was confiscated. The mass destruction of Jewish books included hundreds of copies of the Old Testament and caused the irretrievable loss of many original handwritten documents. The oldest text of the Old Testament that survived, before the discovery of the Dead Sea Scrolls, was said to be the Bodleian Codex (Oxford), which was dated to circa 1100. In an attempt by the Church to remove damaging Rabbinic information about Jesus Christ from the face of the Earth, the Inquisition burned 12,000 volumes of the Talmud. However, many copies survived and today provide opposing traditions about the person called Jesus Christ.
The Jewish records of the Rabbis are of extreme importance in determining Gospel origins and the value of the Church presentation of the virgin birth story of Jesus Christ. A common appellation for Jesus in the Talmud is Yeshu'a ben Panthera, an allusion to the widespread Jewish belief during the earliest centuries of the Christian era that Jesus was the result of an illegitimate union between his mother and a Roman soldier named Tiberius Julius Abdes Panthera. The Gospel of Matthew detailed the situation of Joseph and the condition of his betrothed. He was uneasy, and being unwilling to defame her he privately discussed ending their engagement (Matt. 1:19). From the description in the Gospels, it is clear that Joseph was not the biological father of Mary's child. A common appellation for Jesus in the Talmud is Yeshu'a ben Panthera, an allusion to the widespread Jewish belief during the earliest centuries of the Christian era that Jesus was the result of an illegitimate union between his mother and a Roman soldier named Tiberius Julius Abdes Panthera.

verses about Mary from the research records of a highly regarded second-century historian and author named Celsus (circa 178): Mary was turned out by her husband, a carpenter by profession, after she had been convicted of unfaithfulness. Cut off by her spouse, she gave birth to Jesus, a bastard; that Jesus, on account of his poverty, was hired out to go to Egypt; that while there he acquired certain (magical) powers which Egyptians pride themselves on possessing.

Later, in passage 1:32, Origen supports the Jewish records and confirms that the paramour of the mother of Jesus was a Roman soldier called Panthera, a name he repeats in verse 1:69. Some time during the 17th century, those sentences were erased from the oldest Vatican manuscripts and other codices under Church control.

The traditional Church writings of St Epiphanius, the Bishop of Salamis (315-403), again confirm the ben Panthera story, and his information is of a startling nature. This champion of Christian orthodoxy and saint of Roman Catholicism states: Jesus was the son of a certain Julius whose surname was Panthera.

The story of Mary's pregnancy by a Roman soldier also appears in the sacred book of the Moslems, the Koran. It states that "a full-grown man" forced his attentions on Mary, and in her fear of the disgrace that would follow she left the area and bore Jesus in secret. This story was supported in the Gospel of Luke, with the description of the departure of Joseph and Mary from their home prior to the birth. Rape was a common event in Palestine during the Roman occupation, and soldiers were notorious for their treatment of young women.

There is another, lesser-known name Jesus was called during those early years, and that is "Yeshu'a ben Stada" (son of Stada). This name is recorded in the records of the Sanhedrin and also in the Talmud. Stada was Yeshu'a (Jesus) ben Panthera's mother.

The Gemara goes on to record that Yeshu'a ben Panthera "was hanged on the day before the Passover". That is to say, apparently, that after the stoning, ben Panthera's body was hung or exposed on a vertical stake. Crucifixion was an unused mode of execution amongst the Jews, who favoured stoning as the main form of capital punishment. To shorten the cruelty of death by stoning, the victim was first rendered unconscious by a soporific drink, and subsequently the stoned body was exposed on a vertical stake as a warning to others.

Jezus is een zon god, een metafoor voor de zon, zoals er tientallen voor hem waren.
Jezus is Mithras on steroids. :roflol:

Jezus had de taak het volk te leiden, andere mensen kregen de woorden van God, niet alleen Jezus kreeg deze.
De Koran is ook niet gemaakt op basis van 1 persoon :)

God heeft mens gemaakt, heilig. Mens heeft het verpest, waardoor het goed/slecht zag. Het is niet God zijn schuld dat mensen foute dingen doen, maar van de mens zelf, omdat zij een eigen wil hebben. God beslist wel wat er gebeurt met die mensen, tenzij er weer andere mensen in de weg staan.
Dit is natuurlijk niet zo direct als jij denkt dat iemand moord en dan zelf wordt overreden door een bus of zo..

False de koran is gemaakt op basis van 1 persoon. De profeet (v.z.m.h.) heeft alles verzen door anderen laten vastleggen. Hij heeft zijn volgelingen geinstrueerd om de koran vast te laten leggen en de verzen laten memoriseren.

Zover ik weet heeft Jezus (v.z.m.h.) nog nooit andere geinstrueerd om iets vast te laten leggen.

Ik geloof daarnaast dat alleen profeten en boodschappers de woord van god krijgen (alleen de beste van de mens die tevens vrij van zonden zijn, zoals het ook in de bijbel staat) De mensen die de bijbel hebben geschreven zijn dat dus ook allemaal profeten.boodschappers en zijn zij ook vrij van zondes? Wie zijn Marc en John? bijv.

Geef je toe dat God fouten heeft gemaakt in de bijbel?

En dan ben ik nog niet eens begonnen in de beschrijving van god. Is god 3 of 1. Is jezus god, is de vader gos of is de heilige geest god?

Jezus is een zon god, een metafoor voor de zon, zoals er tientallen voor hem waren.
Jezus is Mithras on steroids. :roflol:

Of ze hebben de metafoor aan een persoon verbonden die wat meer kennis had over bepaalde dingen ;) Mensen willen verklaren wat ze niet snappen en de kerk gaat overdrijven om meer macht te verkrijgen over volgelingen.

Het kan allemaal, wie zal het weten :p Vermoed beiden, dat het verhaal een oorsprong heeft (een persoon) maar ook met metaforen verbonden hieraan.

Deze vind jij dan interessanter.

Zeitgeist on Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=dlPs10GSJjQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1gKX9TWRyfs
http://www.youtube.com/watch?v=guXirzknYYE

Of ze hebben de metafoor aan een persoon verbonden die wat meer kennis had over bepaalde dingen ;) Mensen willen verklaren wat ze niet snappen en de kerk gaat overdrijven om meer macht te verkrijgen over volgelingen.

Mogelijk heeft er wel een Jezus bestaan, al is hier geen historisch bewijs van.

False de koran is gemaakt op basis van 1 persoon. De profeet (v.z.m.h.) heeft alles verzen door anderen laten vastleggen. Hij heeft zijn volgelingen geinstrueerd om de koran vast te laten leggen en de verzen laten memoriseren.

Zover ik weet heeft Jezus (v.z.m.h.) nog nooit andere geinstrueerd om iets vast te laten leggen.

Ik geloof daarnaast dat alleen profeten en boodschappers de woord van god krijgen (alleen de beste van de mens die tevens vrij van zonden zijn, zoals het ook in de bijbel staat) De mensen die de bijbel hebben geschreven zijn dat dus ook allemaal profeten.boodschappers en zijn zij ook vrij van zondes? Wie zijn Marc en John? bijv.

Geef je toe dat God fouten heeft gemaakt in de bijbel?

God heeft zijn volgelingen geinstrueerd om de bijbel vast te laten leggen.
Jezus is een van de profeten he..niet dé profeet. Daarbij, hoe kan Jezus zeggen dat de het vast moeten leggen, als een heel groot deel van de Bijbel al voor de geboorte van Jezus is gemaakt?

Marc, john? Ken ik niet :)

Nee, dat geef ik niet toe want dat is niet zo.

Het kan allemaal, wie zal het weten :p

Deze vind jij dan interessanter.

Zeitgeist on Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=dlPs10GSJjQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1gKX9TWRyfs
http://www.youtube.com/watch?v=guXirzknYYE

Ja zeitgeist, veel gebaseerd op het werk van Jordan Maxwell, astrotheologist.

God heeft zijn volgelingen geinstrueerd om de bijbel vast te laten leggen.
Jezus is een van de profeten he..niet dé profeet. Daarbij, hoe kan Jezus zeggen dat de het vast moeten leggen, als een heel groot deel van de Bijbel al voor de geboorte van Jezus is gemaakt?

Marc, john? Ken ik niet :)

Nee, dat geef ik niet toe want dat is niet zo.

Kan je me een vers laten zien uit de bijbel waarin god dat zegt?

Kan je me daarnaast uitleggen waarom dezelfde verhalen op verschillende manieren door verschillend mensen wordt uitgelegd?

Geloof je trouwens dat Jezus god is of dat hij een profeet is (v.z..m.h.)

En weet jij wie er allemaal de bijbel hebben geschreven.
Volledige naam?

1Kan je me een vers laten zien uit de bijbel waarin god dat zegt?

2Kan je me daarnaast uitleggen waarom dezelfde verhalen op verschillende manieren door verschillend mensen wordt uitgelegd?

3Geloof je trouwens dat Jezus god is of dat hij een profeet is (v.z..m.h.)

1. Wát zegt? God heeft niet geschreven, God heeft de schrijvers verteld wat zij moesten schrijven..er staat heus niet onder: - God.
2. Het zijn niet dezelfde verhalen, alleen hetzelfde principe komt aan bod (door God dus).
3. Jezus is de zoon van God. Een profeet, priester en koning.

Schrijvers van de Bijbel zijn niet 100% zeker, aangezien niet over een naam van is geplaatst.
Ik ga niet alle, ruim 40, namen hier neerzetten :)

Terug
Naar boven