AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
Ik geef je gelijk. Verdeeldheid zal er altijd zijn. Haat en ruzie zullen we altijd last van hebben.

Sommige mensen zijn nou eenmal hebzuchtig, nationalistisch, haatvol, ongelovig, etc.

Dit is hoe de mens is en hoe het leven zal zijn. De problemen zullen nooit weggaan dit leven is een test en we zullen altijd worden getest. Wij moeten alleen strefen naar het goede.

Wat ik zeg is dat ik denk dat het Atheisme in tegenstelling tot religie zich niet lang staand zal kunnen houden. Omdat het Atheisme EXTRA problemen met zich meebrengen die in potentie de maatschappij van binnenuit kan omver werpen.

Religie zorgt voor meer houvast, bescherming en zekerheid. Atheïsme is gewoon te onvoorspelbaar in zijn algemeenheid. En dat brengt een boel problemen met zich mee zoals ik al eerder zei.

---------- Toegevoegd om 00:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:37 ----------

Als zij de niet-moslims geen kans gaven om moslims te begrijpen en te accepteren, dan wordt dat nogal lastig.

Is het geen ideetje, dat moslims juist de niet-moslims (of christenen) gaan begrijpen en accepteren? Nederland is van origine een christelijk land, zoals jij zei..je bent in Nederland nu he, meer dan de helft van de Nederlanders hangen geen religie aan..begrijp ons eens en accepteer dat gewoon ;)

Grondwet lees me eerdere bericht hierover.

---------- Toegevoegd om 00:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:38 ----------

Waarom iemand berechten als deze persoon toch in het hiernamaals op de juiste manier berecht wordt?
Dan speel je dus voor God?

Het berechten door moslims word gedaan for the sake of control and peace.

Sometimes people who "dont deserve it" have to die for the greater good.

In the end all is well.

Allah (swt) knows best.

Grondwet lees me eerdere bericht hierover.

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Wat heeft dit te maken met het feit dat ik zeg dat je begrip en acceptatie moet krijgen voor niet-moslimse Nederlanders?
Jij geeft aan dat wij moslims moeten begrijpen en accepteren, maar volgens de grondwet hoeft dit dus niet? Of..?

Het berechten door moslims word gedaan for the sake of control and peace.

Sometimes people who "dont deserve it" have to die for the greater good.

In the end all is well.

Allah (swt) knows best.

En waarom zou je dan iemand stenigen tot de dood(terecht of onterecht).
Als je in het hiernamaals toch al wordt bestraft?

Wat heeft dit te maken met het feit dat ik zeg dat je begrip en acceptatie moet krijgen voor niet-moslimse Nederlanders?
Jij geeft aan dat wij moslims moeten begrijpen en accepteren, maar volgens de grondwet hoeft dit dus niet? Of..?

Precies jullie grondwet stelt dat iedereen gelijk behandeld moet worden. Een moslims moet dus zonder problemen als moslim hier kunenn leven. (en dat kunnen wij ook prima). En doen veel ook. Als jullie ons willen forceren om "Nederlands" te "leven". Dan ben je niet meer eerlijk bezig en dan stoot je de groep dus af. Met alle gevolgen van dien.

Als je A zegt moet je ook B doen

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:51 ----------

En waarom zou je dan iemand stenigen tot de dood(terecht of onterecht).
Als je in het hiernamaals toch al wordt bestraft?

Nee moslims geloven dat gestenigde vrouw de zonde van het vreemdgaan niet meenemen na de dood.

Er zijn zelfs vrouwen die er zelf voor kiezen om gestenigd te worden, zodat zij "gewassen" worden van hun zonde.

In short niemand wordt dubbel gestraft. Allah (swt) is the all Just.

Allah (swt) knows best

Precies jullie grondwet stelt dat iedereen gelijk behandeld moet worden. Een moslims moet dus zonder problemen als moslim hier kunenn leven. (en dat kunnen wij ook prima). En doen veel ook. Als jullie ons willen forceren om "Nederlands" te "leven". Dan ben je niet meer eerlijk bezig en dan stoot je de groep dus af. Met alle gevolgen van dien.

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:51 ----------

Nee moslims geloven dat gestenigde vrouw de zonde van het vreemdgaan niet meenemen na de dood.

Er zijn zelfs vrouwen die er zelf voor kiezen om gestenigd te worden, zodat zij "gewassen" worden van hun zonde.

Allah (swt) knows best

maar verder doet geloof niets raars met je hoor.

en mannen die vreemdgaan, moeten die ook gestenigd worden?

.

Laatst bewerkt:
Religie zorgt voor meer houvast, bescherming en zekerheid.
Sinds je hier bent is mij opgevallen dat je een grote lenigheid hebt in het mixen van religie en wetenschap. Religie biedt geen zekerheid. Er is geen bewijs dat er überhaupt iets spiritueels bestaat. Laat staan in de vorm van een monotheïstisch abrahamitisch systeem.

Gevalletje ik lees een grondwet en ken geen aanvullende wetten
het integreren van migranten is het beleid van nederland. De niet europese moslim gemeenschap staat hier aantoon baar slechter voor

Een grondwet opzicht zelf lezen.zonder de achtergrond en aanvullende wetten(officiële term ff vergeten) te kennen is nutteloos

Gast ik ben een kind van migranten. Ik weet er alles vanaf.

In short ik ben geïntegreerd ik kan Nederlands en begrijp Nederland. Maar dat betekent niet dat ik Nederlands MOET gedragen en volgen. Ik ben vrij in mijn keuze omdat we allemaal gelijk zijn. Ik kan me haren zwart laten en ogen bruin. Jullie mogen niks forceren!!

Ik voel me geen Nederlander (door jullie aanhoudelijke propoganda en criminalisering van allochtnenen) dus zal ik me ook niet als Nederlander gedragen. Als ik geaccepteerd zou zijn zouden de dingen misschien anders zijn.

Allah (swt) knows best

Sommige mensen behandelen moslims niet gelijk, waardoor heel veel moslims de mensen die moslims wél gelijk behandelen, niet gelijk behandelen.
Het is een wisselwerking he..

Sinds je hier bent is mij opgevallen dat je een grote lenigheid hebt in het mixen van religie en wetenschap. Religie biedt geen zekerheid. Er is geen bewijs dat er überhaupt iets spiritueels bestaat. Laat staan in de vorm van een monotheïstisch abrahamitisch systeem.

religie geeft je geen totale zekerheid. Daar geef ik je gelijk in.

Het geeft je meer zekerheid.

Als moslim weet ik bijvoorbeeld zelf niet eens of ik naar de hemel ga.

Ik weet wel dat ik goed moet doen om naar de hemel te gaan.

Uiteindelijk ligt de keuze bij Allah (swt).

Niemand kan jouw in dit leven absolute garantie geven. Wij hebben iets nodig waar we ons vast aan moeten klampen. En dat iets is religie. Het helpt ons en geeft ons zekerheid (niet compleet, maar genoeg)

---------- Toegevoegd om 01:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:06 ----------

Als je in een film de rol van de slechterik moet spelen heeft iedereen een hekel aan je.
Speel je de rol van de held, dan ben je geliefd.

Door wie ben je geliefd?

Door dit wereld alleen wel ja.

Maar wat is de liefde van dit wereld eigenlijk waard?

Tijdelijk of permanent?

Die keuze is snel gemaakt.

We moeten niet teveel waarde hechten aan het leven op dit werled. Just focus on whats most important in life: Haal die voldoende voor je toets!!

.

Laatst bewerkt:
Door wie ben je geliefd?

Door dit wereld alleen wel ja.

Maar wat is de liefde van dit wereld eigenlijk waard?

Tijdelijk of permanent?

Die keuze is snel gemaakt.

We moeten niet teveel waarde hechten aan het leven op dit werled. Just focus on whats most important in life: Haal die voldoende voor je toets!!

In jou ogen geliefd door Allah.
Toont Allah ook liefde naar de slechteriken of alleen de goede?

Persoonlijk voel ik me geliefd door het hele universum, gewoon door te leven.

Terug
Naar boven