MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160

Dat religie zeker zijn plaats had in het ontwikkelen van een beschaafde samenleving op basis van ethiek. Een slecht deontologisch ethisch systeem voor een samenleving is nog beter dan helemaal geen. In zeer kleine pre-ijstijd groeperingen lukt dat 2de nog, in echte samenlevingen niet.

Nu, na 1000den jaren ontwikkelingen op basis van ethiek(iets wat onze deen steeds vergeet dat dit bestaat) liggen de kaarten anders. Maar zelfs dan nog zijn er veel religieuze stromingen die niet aan die absolute Stone age/Bronze age-ethiek vasthouden, en het mengen of implementeren in andere ethische systemen.

Laatst bewerkt:
Modern satanisme van Anton LaVey:
Ik ben mijn eigen god en jullie zijn ook allemaal goden en godinnen.
Hel/hemel bestaat niet.

Modern satanisme van Anton LaVey:
Ik ben mijn eigen god en jullie zijn ook allemaal goden en godinnen.
Hel/hemel bestaat niet.

autotheisme is al helemaal doorgedraaide onzin :roflol: Je komt zo weer bij het dilemma: als iedereen/alles supernatuurlijk is, is niks het.

Een hogere macht valt niet uit te sluiten. Maar aangezien er geen enkele reden is om aan te nemen dat er een hogere macht bestaat ga ik er van uit dat die er niet is.

Georganiseerde religie en persoonlijke geloofsovertuiging zijn vanzelfsprekend overduidelijk onzin.

Yasmine, wanneer reageer je op mijn post over dat Adam en Eva verhaal, dat het geen insect is enzo?
(ander topic geloof ik, maar mag hier).
Ik zal je vraag over het hoofd gezien hebben. Als je vraag hier relevant is dan denk ik dat je van BigT deze hier wel opnieuw mag stellen hoor.

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Een hogere macht valt niet uit te sluiten. Maar aangezien er geen enkele reden is om aan te nemen dat er een hogere macht bestaat ga ik er van uit dat die er niet is.

Georganiseerde religie en persoonlijke geloofsovertuiging zijn vanzelfsprekend overduidelijk onzin.

Dat is trouwens het standpunt van grote mensen zoals Krauss en Dawkins.

Meer helft hiervan is zeitgeist onzin gebaseerd op het werk van 1 scholar(naam ontsnapt me) die geen reet waard is. Dat dit op een "atheisten-info" site staat is lachwekkend.

Russell Pine (Jordan Maxwell).
Heb gelezen dat hij een vrijmetselaar is, daar ben ik niet zo zeker van.
Atheïsten gebruiken alles wat tegen theïsten gebruikt kan worden. :p

Russell Pine (Jordan Maxwell).
Heb gelezen dat hij een vrijmetselaar is, daar ben ik niet zo zeker van.
Atheïsten gebruiken alles wat tegen theïsten gebruikt kan worden. :p

Duidelijk niet, anders had ik ermee akkoord gegaan. De meeste academische atheisten hebben die bullshit al doorzien. Het zijn het type Bill Maher en "amazing atheist"-atheisten die dit nog niet weten. Even achterlijk als gewone theist en vaak antitheistisch, en geen skeptici, of op zn best wat ik noem "selective skeptics".

Laatst bewerkt:
Ik zal je vraag over het hoofd gezien hebben. Als je vraag hier relevant is dan denk ik dat je van BigT deze hier wel opnieuw mag stellen hoor.

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Adam en Eva hadden seks, kregen kinderen en toen moesten deze kinderen met elkaar seks hebben en hun kinderen opnieuw. Incest werd aanvaardt. Tja, dat objectieve moraliteit te vinden is in de Koran en nergens anders is hiermee ontkracht daar incest nu verboden is.

Dat Adam en Eva de eerste mensen op aarde waren betekent niet dat zij direct de enige waren die God heeft gemaakt.

(Het was dus geen vraag, maar een opmerking, waar je niet op hebt gereageerd.)

Nou, nou, beide hebben duidelijke flaters in hun standpunten, en al zeker Dawkins. The God Delusion is teringslecht.

Het zijn ms publiekelijke vooraanstaande atheisten, maar dat is eerder door de media dan wat ze gepresteerd hebben.

Duidelijk niet, anders had ik ermee akkoord gegaan. De meeste academische atheisten hebben die bullshit al doorzien. Het zijn het type Bill Maher en "amazing atheist"-atheisten die dit nog niet weten. Even achterlijk als gewone theist, en geen skeptici, of op zn best wat ik noem "selective skeptics".

Dat een groot deel van de bevolking niet bijster intelligent is, maakt idd weinig uit of het nu theisten of atheisten zijn.

Maar je bent het er niet mee eens dat er mogelijk 10+ gelijkwaardige verhalen/mensen waren aan het verhaal van Jezus?

Dat een groot deel van de bevolking niet bijster intelligent is, maakt idd weinig uit of het nu theisten of atheisten zijn.

Maar je bent het er niet mee eens dat er mogelijk 10+ gelijkwaardige verhalen/mensen waren aan het verhaal van Jezus?

Tuurlijk wel, omdat bij mythificatie van figuren vaak van vroegere bronnen gebruik maakt. If it worked before, why not try it again?

Er zijn gelijkenissen met andere figuren, maar als je er teveel naar verbanden tussen zaken zoekt en ze wilt vinden, ga je ze ook vinden(of soms interpreteren), ook al hebben ze niks causaal met mekaar te maken. Ineens ook een van de grote redenen waarom verificationisme faalt, en waarom je 100 "prophecies" van Jezus hebt in de Bijbel met een groot deel die nooit als voorspelling bedoelt zijn.

En het heeft weinig met intelligentie te maken, maar met kritisch denken, wat grotendeels aangeleerd is. Mensen vervallen maar al te graag in hun biases.

ik geloof in karma!

wie mij geeft, krijgt ook terug ;)

Tuurlijk wel, omdat bij mythificatie van figuren vaak van vroegere bronnen gebruik maakt. If it worked before, why not try it again?

Er zijn gelijkenissen met andere figuren, maar als je er teveel naar verbanden tussen zaken zoekt en ze wilt vinden, ga je ze ook vinden(of soms interpreteren), ook al hebben ze niks causaal met mekaar te maken. Ineens ook een van de grote redenen waarom verificationisme faalt, en waarom je 100 "prophecies" van Jezus hebt in de Bijbel die nooit als voorspelling bedoelt zijn.

Ja ik doelde erop omdat je zeitgeist als bullshit aanhaalde.
Jordan Maxwell is niet flawless en hier en daar onderuit te halen, maar veel van zijn werk is wel correct.
Hij claimed ook niet de waarheid te hebben zoals een religie dat doet.

Ja ik doelde erop omdat je zeitgeist als bullshit aanhaalde.
Jordan Maxwell is niet flawless en hier en daar onderuit te halen, maar veel van zijn werk is wel correct.
Hij claimed ook niet de waarheid te hebben zoals een religie dat doet.

Maakt niet uit dat zijn werk correct is, verificationisme is niet per se fout. Alleen heeft het enorm veel false positives. Om bv te zeggen dat Horus 12 apostelen had moet je bepaalde teksten/symbolen enorm vrij interpreteren, en dan nog.

25qqh61.png

vs

amduat07.jpg

Ik verwacht niet dat jij dit snapt want jij bent hier zelf schuldig aan als conspiracy mannetje.

Maakt niet uit dat zijn werk correct is, verificationisme is niet per se fout. Alleen heeft het enorm veel false positives. Om bv te zeggen dat Horus 12 apostolen had moet je bepaalde teksten/symbolen enorm vrij interpreteren, en dan nog.

25qqh61.png

Ik verwacht niet dat jij dit snapt want jij bent hier zelf schuldig aan als conspiracy mannetje.

Ik sta altijd open voor betere theorieën.
Maarja ik ben maar een stom conspiracy mannetje, kan er ook niks aan doen. :sad:

tinfoilmain615.jpg

Ik sta altijd open voor betere theorieën.
Maarja ik ben maar een stom conspiracy mannetje, kan er ook niks aan doen. :sad:

Heb mn post aangepast met de vergelijkende picture, ms dat je dan ziet waarom het bullshit it.

Om het even af te sluiten:

Ik vind het veel plausibeler dat Jezus een persoon was, om de hoofdreden dat er enorm veel zogezegde Messiassen waren in die tijd. Dat er dan 1 sekte de tands des tijds doorstond is niet implausibel. Elk probeersel om van de Bijbel naar de historische Jezus probeert te gaan(zoals mythicist theory) kan nooit het probleem van de historische Jezus naar de mythische Jezus uit de Bijbel overbruggen, of omgekeerd, zelfs niet Richard Carrier.

En waar de f**k is mijn Nederlandse spellcheck :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven