Fitness Seller

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
24 ''horusses'', kan ik me conspiracy crackpot ook wel op los laten hoor. :p

Nee, die 24 zijn waarschijnlijk 2 keer de 12 tijdsgod(inn)en, met de levende Horus en dode Horus of andere god-like.

"On the right of the Boat of AFU-RA, and facing it, are Horus, and the twelve gods of the hours, who protect the tombs of Osiris, and assist RA in his journey; next come twelve goddesses of the hours, who face in the opposite direction, and are entreated to guide 'the god who is on the horizon to the beautiful Amentet in peace.' "

12 horusses de zon en @ sunset, komt set te voorschijn, strijd tussen het licht en de duisternis, zoals we telkens weer terugzien.

horus_vs_set.jpg

en het zijn geen apostelen en het gaat hier over ws over de farao, maar terug, interpretation.

De 12 apostelen ''kunnen'' een metafoor zijn voor o.a. 12 uren van de dag, 12 maanden, 12 sterrenbeelden.

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Zelfs in nazisme zien we de ''black''sun omringd door 12 terugkomen.
Anyway 2 much conspiracy. :p

hoe kan toeval echt zijn als onze ogen niet echt zijn

autotheisme is al helemaal doorgedraaide onzin :roflol: Je komt zo weer bij het dilemma: als iedereen/alles supernatuurlijk is, is niks het.

Klopt ook, niets is supernatuurlijk.
Je bent je eigen god, jij moet je eigen leven maken, jij moet je eigen gelukkig maken of wat je ook wilt zijn.
God/Allah/homer simpson zal dat niet voor jou ff fiksen

Ik bungelde jarenlang tussen naamchristen en apatheist, en ben vorig jaar bekeerd tot atheist. :thumbup:

Je bent je eigen god, jij moet je eigen leven maken, jij moet je eigen gelukkig maken of wat je ook wilt zijn.

Modern satanisme is op zich wel interessant, ik zie dan ook wel gelijkenissen met pantheïsme, maar tegelijkertijd is het totaal tegenovergesteld.
Je ziet jezelf als god, maar individualistisch en niet als 1 geheel zoals pantheïsme, maar afgeschermd van alles om je heen.

waarom hebben ze eigenlijk een naam voor mensen die in niks geloven, uberhaupt waaorm moet alles een naam hebben..
als je in niks gelooft dan geloof je gwn in niks en ben je geen atheist of welke ''-is'' dan ook

waarom hebben ze eigenlijk een naam voor mensen die in niks geloven, uberhaupt waaorm moet alles een naam hebben..
als je in niks gelooft dan geloof je gwn in niks en ben je geen atheist of welke ''-is'' dan ook

Omdat we graag mensen in hokjes stoppen en generaliseren.

Daarvoor hoe je jouw eigen god niet voor te zijn.
Ik hang het epicurisme aan bv.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

Omdat communicatie pragmatisch nuttig is.

Nee, want geloven in niks kan geinterpreteerd worden als geloven in het metaphysische concept "niks", en dat als god bezien, aka creatio ex nihilo=god. Iets wat vooral moslims maar al te graag zeggen over atheisten, daarom mijn kritiek op de poll.

Atheisten hebben geen godsgeloof, that's it. Zelfs dat heeft al problemen als je god zo breed mogelijk moet defineren.

als mensen nou eens wat minder moeite zouden stoppen in breed definieren en wat meer in breed worden

verdomme

Terug
Naar boven