AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
Omdat de Bijbel vol tegenstrijdigheden staat; DAt ze nergens kinderen kregen. Ik raad je aan de bijbel eens te lezen . WIe denk je dat Kain en Abel waren?

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Ik stel voor dat we het Nobel comité contacteren en vragen om hun fout recht te zetten en u de Nobel prijs te geven;
CAlyptus, je goochelt met dure woorden, maar ik stel voor dat je de volgende keer naar een avond gaat waar Krauss een "lecture " geeft Hij was de 26 ste jan in Antwerpen. Je denkt zijn werk te snappen maar in zijn boek legt hij duidelijk uit waar hij het over heeft als hij het over het niets heeft en hij legt de link met het multiversum.

Je kritiek op antitheisme is een aanname en een opinie. KAn je niks mee.

Denk je dat ik het zeg omdat ik de Bijbel nooit zou hebben gelezen?
Klinkt logisch ja.

Stel dat het wel insect is en jij gelijk hebt dat Adem en Eva de enige waren, dan klopt het sowieso niet dat de kinderen het met elkaar deden, want er werden geen vrouwen geboren.
Dus keer op keer zou Eva de moeder zijn?

En Kaïn bekende zijn huisvrouw, en zij werd bevrucht en baarde Henoch; en hij bouwde een stad, en noemde den naam dier stad naar den naam zijns zoons, Henoch.
18 En aan Henoch werd Hirad geboren; en Hirad gewon Mechujael; en Mechujael gewon Methusael; en Methusael gewon Lamech.

Zijn dit allemaal mannen?
Aan de namen te zien wel namelijk.
Kaïn woonde ergens anders met zijn huisvrouw (dus dat was niet Eva)

En Lamech nam zich twee vrouwen; de naam van de eerste was Ada, en de naam van de andere Zilla.

Waar komen die vrouwen vandaan?
Precies, dat Adam en Eva de eerste op aarde waren, betekent niet dat ze de enige zijn gebleven en dat alleen zij moesten voortplanten.

De Bijbel zit niet vol tegenstrijdigheid..jij snapt het gewoon niet.

Stiekem is die Corleoné een seriemoordenaar, hij is wellicht ook verliefd op zijn moeder.

Ja dat zijn alleen maar mannen. Er waren wel dochters maar die werden gewoon niet vermeld.

"Vrij willen zijn van verlangens is ook een streven naar/een verlangen dat op zijn beurt dan weer voor lijden zorgt."
Wat is jouw idee daarover?

Mja, je moet daar niet echt naar sterven imo, je kan maar echt vrij zijn van verlangen als je nooit meer opgewekt bent, je geest nooit meer gekleurd is, en je leeft in contact met de niet-opgewekte, saaie stilte, duistere stilte van in je kelder, het kerkhof.., die de realiteit is. De realiteit is van nature altijd leeg, kaal en vreselijke saaiheid. Door niet in contact te zijn met die realiteit ontstaan verlangens imo.

UGinchair4.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
maxresdefault.jpg

Je moet leven in miserie om vrij te kunnen zijn verlangen. (Absolute stilte kan nooit licht of opgewekt zijn imo, altijd eerder ernstig.) Dan wordt elk verlangen, bv een leuke auto willen ofzo, mooie vriendin, veel geld iets kinderachtigs, en ben je ook elk moment klaar om te sterven, leven is niet meer nodig. Je gaat gaan werken, doet je plicht, doet alles als een robot eig ontdaan van emotie, en je spendeert je vrije tijd in stilte, doet iets om je bezig te houden (want wat je leuk vind remt je af, creëert weer verlangen) tot je sterft. Leven zonder opgewektheid dus, plezier maken.

Films zoals The Road en zo, Prisoners, The Tree of Life & The Godfather, Once Upon A Time In The West geven imo een goed beeld weer wat de realiteit is.

Interessant, een discussie over fictieve mensen. :)

Interessant, een discussie over fictieve mensen. :)

In dat geval ben jij ook een fictief mens.

---------- Toegevoegd om 12:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Corleoné, je kunt toch niet lang leven, als je geen verlangens hebt?
Tenzij je in een tehuis woont waar mensen je eten en drinken geven, maar anders zou je het verlangen krijgen te drinken of te eten.

Mja, je moet daar niet echt naar sterven imo, je kan maar echt vrij zijn van verlangen als je nooit meer opgewekt bent, je geest nooit meer gekleurd is, en je leeft in contact met de niet-opgewekte, saaie stilte, duistere stilte van in je kelder, het kerkhof.., die de realiteit is. De realiteit is van nature altijd leeg, kaal en vreselijke saaiheid. Door niet in contact te zijn met die realiteit ontstaan verlangens imo.

een schopenhauer/boeddhistische levensvisie. Ik vind die onzin.
We kunnen onderscheid maken in onze verlangens via ratio, en de onbevredigbare verlangens(macht, veel geld hebben,...) eruit laten en ons focussen op de meer simpele, wel bevredigbare verlangens(vriendschap, biologische noden,...) om zo ons genot te maximaliseren.

Denk dat verlangen en emotie net eigen zijn aan de mens en dus evenzeer realiteit. Vind het logischer dat je daar bewust mee omgaat ipv leven als een asceet.

[/COLOR]Corleoné, je kunt toch niet lang leven, als je geen verlangens hebt?
Tenzij je in een tehuis woont waar mensen je eten en drinken geven, maar anders zou je het verlangen krijgen te drinken of te eten.

De primitieve verlangens om te overleven, eten, drinken en een onderdak kan je idd niet uitbannen. Meer dan dat heb je eig niet nodig om 'gelukkig', tevreden te kunnen zijn met je leven.

een schopenhauer/boeddhistische levensvisie. Ik vind die onzin.
We kunnen onderscheid maken in onze verlangens via ratio, en de onbevredigbare verlangens(macht, veel geld hebben,...) eruit laten en ons focussen op de meer simpele, wel bevredigbare verlangens(vriendschap, biologische noden,...) om zo ons genot te maximaliseren.

Idd, ga mss toch ooit eens zijn hoofdwerk, 'wereld als wil en voorstelling' lezen, al ben ik in principe geen pessimist, hou gewoon niet van opgewektheid en plezier maken. & Vind het zelf geen onzin, heb het onder andere nodig voor m'n gezondheid om zo te leven. Opgewektheid heeft soms een te grote invloed op mij, de ernstige, sobere realiteit/stilte houdt me met beide voeten op de grond.

En zo kan het mss ook, maar dan is er wss nog altijd een persoon aanwezig, & wil juist zoveel mogelijk m'n persoonlijkheid uitbannen & als nobody, obscuur door het leven gaan.

Dit topic is zo diep, mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

tim-and-eric-mind-blown.gif

.

Laatst bewerkt:
UGinchair4.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
maxresdefault.jpg
Je moet leven in miserie om vrij te kunnen zijn verlangen. (Absolute stilte kan nooit licht of opgewekt zijn imo, altijd eerder ernstig.) Dan wordt elk verlangen, bv een leuke auto willen ofzo, mooie vriendin, veel geld iets kinderachtigs, en ben je ook elk moment klaar om te sterven, leven is niet meer nodig. Je gaat gaan werken, doet je plicht, doet alles als een robot eig ontdaan van emotie, en je spendeert je vrije tijd in stilte, doet iets om je bezig te houden (want wat je leuk vind remt je af, creëert weer verlangen) tot je sterft. Leven zonder opgewektheid dus, plezier maken. Films zoals The Road en zo, Prisoners, The Tree of Life & The Godfather, Once Upon A Time In The West geven imo een goed beeld weer wat de realiteit is.

Dat klinkt eerder als verschrikkelijk depressief zijn, ik verlang ook nergens naar maar daarom probeer ik nog wel zo veel mogelijk plezier aan mijn leventje te beleven.
Waarom denk je dat het hier en nu neutraal zou moeten zijn ipv leuk?

De primitieve verlangens om te overleven, eten, drinken en een onderdak kan je idd niet uitbannen. Meer dan dat heb je eig niet nodig om 'gelukkig', tevreden te kunnen zijn met je leven.

Idd, ga mss toch ooit eens zijn hoofdwerk, 'wereld als wil en voorstelling' lezen, al ben ik in principe geen pessimist, hou gewoon niet van opgewektheid en plezier maken. & Vind het zelf geen onzin, heb het onder andere nodig voor m'n gezondheid om zo te leven. Opgewektheid heeft soms een te grote invloed op mij, de ernstige, sobere realiteit/stilte houdt me met beide voeten op de grond.

En zo kan het mss ook, maar dan is er wss nog altijd een persoon aanwezig, & wil juist zoveel mogelijk m'n persoonlijkheid uitbannen & als nobody, obscuur door het leven gaan.

Nou, ik ga jou niet tegenhouden.

Terug
Naar boven