Socrates is dus de slimste enkel doordat hij weet dat hij helemaal niets weet (bestaan van goden wordt niet geexonereerd). Had dit dan duidelijk gezegd want dit is iets anders dan wat jij claimt. De paradox dat hij slimmer is door niks te weten is algemeen bekend en dat had Socrates ook zelf al bedacht.
Nergens staat dat hij slechts in 1 god gelooft.
Bovendien krijgt hij dit NIET rechtstreeks van Allah te horen maar van Chaerephon die het Orakel van Delphi bezoekt waar de Phytia, een gewone vrouw met de zogenaamde gave om boodschappen van Appolon door te krijgen, in onverstaanbare klanken het zogenaamd goddelijke antwoord laat horen waarna een paar priesters wijs hun hoofd knikken en in een raadselachtig gedicht de boodschap zogenaamd vertalen. Seems plausible.
Je plaats zomaar woorden in mijn mond ik zeg alleen dat SOMMIGE moslimgeleerde van mening zijn dat het MISSCHIEN mogelijk is geweest dat hij een profeet was.
Ik heb nooit gezegd/geclaimed dat Socrates een monotheist heb alleen de feiten neergelegd.
1. Hij hoorde een innerlijke stem.
2. Werd door zijn omgeving erkend als slim en goed.
3. Dacht zelf dat hij geleid werd door god
4. Refereerde vaak naar god in enkelvoud
Maar er heerst onder historice onzekerheid over zijn godsdienst (zijn concept van god verschilde met die van ons. Hij gebruikte de term god anders dan wij die gebruiken).
In short we kunnen het niet zeker zijn (hoewel veel dingen die kant op uitzwijzen), omdat niemand precies kan zeggen wat voor "godsleer" hij had.
Lees mijn eerdere bericht SVP.
In short hijzelf beweerde een revelatie van God te hebben gekregen, waarin god hem vertelde dat hij de meeste intelligente mens op aarde was. (moslim geloven dat een gekozen profeet de beste mens is van zijn tijd). Kort daarna trok hij het bestaan van de vele Griekse Goden in twijfel en werd hij beschuldigd van het doorvoeren van "new divinities" ofwel een nieuwe godsleer. Socrates sprak over god vaak in enkelvoud. (hij sprak alleen over god in meervoud om lichamelijk aspecten van mensen te benadrukken/af te kraken).
Daarnaast is er ook veel onduidelijkheid over zijn laatste zijn over de haan. Veel historici/filosofen zijn niet in consensus over de betekenis van zijn statement? We kunnen niet met zekerheid zeggen wat hij bedoelde ermee. Dus kunnen we het niet zeker weten en kan ik dus niet als moslim claimen dat hij een profeet is geweets. Om als een profeet gezien te kunnen worden moet je het geloof in een god prediken.
---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:36 ----------
Q.E.D.
Meer tijd ga ik er echt niet aan besteden. Of je snapt het probleem niet, of je wilt het gewoon niet snappen.
Het probleem is diversiteit.
islam en moslims erkennen dit en accepteren dit. Dat is hoe god (swt) ons heeft gemaakt. De islam is er om ons naar een hoger plateau te brengen, en heeft een ander effect op iedereen. En wordt anders geïnterpreteerd door verschillende mensen.
Iedereen is anders.
Denkt anders.
Ziet anders.
Heeft een ander uiterlijk.
Heeft andere voorkeuren.
Wij hebben zoals ik in mij vorige mail heb methodologie om de diversiteit in ons gevoelswezen te overbruggen. (zodat wij niet afdwalen van de juiste pad). Net zoals wetenschappers dit ook hebben.
Het bestaan van God wordt gezien als een feit. (1 + 1 = 2). Zeggen dat god niet bestaat is zeggen dat 1 + 1 = 0 is.
Het is logisch bewezen dat God (swt) moet bestaan (het ongemaakten). Lees mijn eerdere bericht maar waarin ik dit heb uiteengezet. (0 + 0 = 0 en 1 + 0 = 1)
Het wordt tijd dat je accepteert dat de universum niet oneindig is. De universum kent een begin en zal een einde hebben. De overgrote meerderheid van de "wetenschappers" gelooft dit ook. (moslim zonder kennis van zaken moet de meerderheid volgen)
Alleen het ongemaakte is oneindig.
God bestaat.
De keuze van religie wordt deels beïnvloed door de individu. Hoe god (swt) je maakt.
islam kiest jouw, wij kiezen niet de islam.
Als moslim geloof ik niet dat ik jouw kan overtuigen. Ik kan jouw alleen in die richting duwen. Het is allah (swt) die jouw overtuigd.
Sommige mensen zijn blind geboren sommige met ogen.
Je kan of je kan niet.
Begrijp jezelf en je zal het leven begrijpen. Begrijp het leven en je zal God (swt) begrijpen.
Als je het bestaan van een god (swt) niet kunt begrijpen.
Adviseer ik jouw dus om eerst jezelf te begrijpen. Als je eenmaal jezelf begrijpt zal de rest volgen.
Allah (swt) knows best.