crimekillah
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 77
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 88kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cools/Virusje hebben opvattingen die pantheistisch kunnen worden aanzien.
De pantheistische god(swt) is de enige god die ik moet aanvaarden, alleen noem ik het geen god.
Virusje wel, ik niet.
Ik geloof in een afzonderlijke entiteit/energie (noem het ziel) van een persoon. En daarbuiten een hogere regulerende /entiteit energie (noem het God). Planten bezie ik als deel van de aarde met een energetische waarde, maar dus anders (geen persoonlijke energie, eerder een universele gebonden aan het voorwerp die niet die hogere energie is). En dieren zie ik als mensen maar met een minder geëvolueerde energie. Wel geloof ik dat deze hogere energie door alles kan stromen, maar dat is dus een ander iets dan deze persoonlijke energiën.
In verplichte reincarnatie geloof ik niet, eerder wel een verder gaan van energie en keuze als deze entiteit. Er is wel een mogelijkheid dat minder geëvolueerde energiën minder keuze hebben hierin.
In het kort, een plant bezit een specifieke energie die los staat van een entiteit. Ook voorwerpen bezitten een soort van levenloze energie, maar dit is eerder een omgevings en/of atoomenergie. Bepaalde dieren en natuurlijk mensen hebben een persoonlijke energie die als eigen entiteit kan beschreven worden.
En half zijn argumenten hebben zoals gewoonlijk gaten.
---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------
Maar die afzonderlijke entiteit en energie is puur naturalistisch?
Ik geloof niet in het bovennatuurlijke. Alleen wat we kunnen waarnemen en meten. We kunnen gewoon nog niet alles waarnemen/meten of plaatsen.
Het is een theorie, maar de toekomst zal het uitwijzen.
Dan leunt jouw perceptie dicht bij het pantheisme aan imo, of ms eerder panentheisme.
Het zal. Maar al is de hele wereldbevolking moslim, dan wil dat nog niets zeggen over de echtheid van de islam. Of de echtheid van welke religie dan ook, want er is nog nooit bewijs geleverd dat er iets spiritueels daadwerkelijk bestaat. A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything. ~ Friedrich Nietzsche.
Bewijs je gevoel/emotie/spiritualiteit maar? Iedereen weet dat het bestaat. maar bewijzen?
Bewijs je gevoel/emotie/spiritualiteit maar? Iedereen weet dat het bestaat. maar bewijzen?
Ik heb je al meerdere keren gezegd dat wetenchap niet in absolute waarheid doet maar in probabilistische kennis. Het feit dat wetenschap verandert is net waarom je kan typen en ik kan zien wat jij typt. Je kan niet zomaar stroomannen van mijn positie gebruiken omdat je ze leuk vindt.
Jij hebt helemaal geen waarheid, heb ik al logisch bewezen met jouw hypocriet gedoe tegen zintuig-gebaseerde epistemologie, terwijl je zelf de Quran moet lezen. Je heb het dan maar gewoon genegeerd, wat het punt is. Jij hebt een antwoord en negeert al wat je tegenspreekt. Groot verschil.
![]()
Mss iets te simplistisch, want religie evolueert ook deels.
Wetenschap is gebaseerd in epistemologie. "Waarom" in metafysica. Ik ken geen enkele wetenschapper die de 2 verwardt, enkel die de laatste waardeloos vinden. Ik allesinds niet. Dus nee, ik negeer zeker geen gevoel, maar ik plaats het in een op wetenschap gebaseerde context, namelijk evolutionaire psychologie.
Het grote probleem wordt, dat je helemaal geen gegronde basis geeft waarom je waarom juist is. Gewoon omdat je het "voelt".
Ik heb je flater hier al een logisch argument aangeduid, andere religies claimen hetzelfde, maar niet alle religies kunnen waar zijn, dus is "je gevoel" geen waardevolle basis voor kennis of waarheid(want jouw religie maakt ook claims over wat, die vaak in strijd zijn met logica en wetenschap, vergeet je hier ook te vermelden).
Nee hoor, de moslim die jij beschrijft past gewoon special pleading toe op zijn geloof zonder goede reden, en enkel zijn geloof, de andere geloven mogen wel kritisch benadert worden. Denk je weer dat dit uniek is aan jouw geloof? Als je wilt weten wat er met 1 van de Abrahamistische religies fout is je het aan de andere 2 vraagt. Als je zwak gespartel wil zien tegen wetenschap, ga naar desbetreffende fundamentalisten. Maar wat was het weer, dat was gewoon "haten"
En als de wetenschap dan het geloof tegenspreekt, zullen de meesten voor het geloof kiezen. Wat jij suggereert is dus geen wetenschap, maar zuivere pseudowetenschap.
Nee, dan denk je dat je het begrijpt, en diegene rond je denken dat ook. Combineer de 2 en je hebt een krachtig delusiemiddel. Je compleet voelen is nog zo'n delusiemiddel: need for closure=> slecht antwoord voor slechte redenen is beter dan geen antwoord om goede redenen.
De oude Egyptenaren dachten ook dat ze het uitgevingerd hadden. Same shit, different religion.
TL;DR: Je bent een dogmatist. Als het resultaat van logica tegen jouw geloof is, ben je tegen logica. Als het resultaat van wetenschap tegen je geloof is, ben je tegen wetenschap. En hoe minder je van de wereld buiten je boekje weet, hoe beter, want dan wordt het makkelijker stroomannen te maken en te accepteren.
---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------
Omdat er een selectieprocess is door invloeden van buitenaf(de omgeving).
Omdat emoties in een sociale en evolutionare context een nut hebben. Bv: Een organisme dat een "flight or fight" reactie krijgt door angst in een gevaarlijke situatie heeft een evolutionair voordeel over een dat er geen krijgt.
Ik vind het best lachen dat je niet niet eens het verschil snapt tussen "purpose" and "reason", en hierdoor je vraag foutief construeert.
Genoeg argumenten uit het ongerijmde gedaan in het verleden, nu we gaan de stier met de hoorns vastgrijpen. Je moet eerst het bestaan van een god bestaven, dan pas de eigenschappen van die god.
En je staving hiervoor is? Je maakt nu namelijk epistemologische claims.
Je hebt helemaal op geen enkel moment bestaaft dat godsgeloof een Properly basic belief is, en de rest van mn argumenten heb je gewoon genegeert dat zelfs als het dat is, je nog niks hebt, want je zit met een geestestoestand, geen wereldlijk fenomeen.
Je assertie 2000 maal herhalen maakt die niet waarheid.
Er hoeft er helemaal geen enkele waar te zijn. Ze kunnen gewoon allemaal verzonnen zijn. Jij hebt de bewijslast om aan te tonen dat er een niet-verzonnen is. Die heb je nog nergens ook maar begonnen met op te nemen. Gewoon assertion na assertion na assertion.
Ad hominems en stroomannen interesseren me niet. Kom eens met een aanneembaar, logisch consistent argument.
Waar verwerpt wetenschap wetenschap? Maakt niet uit hoeveel keer je je argument herhaalt, blijft larie zolang je het niet onderstaaft.
Onze kennis is nog niet toereikend genoeg om dit te bewijzen, m.a.w. te kwantificeren.
"Iedereen weet dat het bestaat."
Precies de reden waarom jij in iets bovennatuurlijks gelooft, je beschrijft gevoelens/spiritualiteit als iets bovennatuurlijks. Terwijl het iets is wat uit bekende principes af te leiden valt (hé wetenschap!), maar nogmaals zover zijn we op dit moment nog niet, daarom overheerst de subjectiviteit en geloof jij nog leuk in een bovennatuurlijke macht.
TheDeen, je hecht blijkbaar waarde aan groeicijfers van de islam. Waarom is het nu wel relevant dat islam de snelst groeiende religie is, maar niet dat 2000 jaar geleden het christendom de snelst groeiende religie was?
Zwak verhaaltje.
Ik zie er recht doorheen.
Jij zegt in short: Ik weet niks zeker
en wetenschap veranderd. (dus ook je rationaliteit en dus jouw "bewijs" over god).
Nu claim je opeens van alles te weten terwijl je net zei dat je niks zeker weet en alles baseert op je rationaliteit (en dat dat veranderd).
You just shot yourself.
Iemand die niks zeker weet kan niet tegen anderen zeggen dat zij iets fout doen. Waar baseer jij dat op? Jouw rationaliteit? Maar die veranderd toch? Weet jij dan of het wel klopt?
Nee.
Het voelen van iets is opzichzelf staand al bewijs.
Het geloof in een opperwezen/hogere krachtvorm is waarheid. Net zoals het bestaan van kou, warmte, angst en geluk.