Fitness Seller

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
Bewijs heb jij niet nodig.

De een accepteert de waarheid al na 10 bewijzen te hebben gezien de ander keurt de waarheid af na 10000 bewijzen te hebben gezien.

Wat jij nodig hebt is begrip. Jij kan het totaalplaatje niet zien. Leef kijk om je heen en begrijp.

Neem een stap terug.

Begrijp jezelf.

Bevraag jezelf.

Waarom denk jij zoals je nu denkt. Probeer kritisch te zijn op je eigen ratio. Hoe is jouw manier van denken tot stand gekomen?

Jullie denken altijd alles beter te weten, dit VERBLIND jullie.

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Waarom voel jij "verbonden" met het universum. (;) aangeboren godsgeloof je geeft het zelf onbewust toe).

Spirtualitiet is afkomstig van religie. Probeer dat ook maar te kapen net zoals jullie atheisten wetenschap proberen te kapen.

GEEF MIJ AUB 1 MAAR 1 VOORBEELD VAN EEN SPIRITUEEL ATHEISTISCHE STROMING DIE NATUURLIJK IS GEVORMD. SPIRITUALIET GAAT HAND IN HAND MET RELIGIE.

Je kan niet de een erkennne en de ander ontkennen. Je houdt jezelf voor de gek.

1 man of 1000000 man

wie heeft er gelijk?

Grote kans dat die 100000 man gelijk hebben. Maar ik blijf wel luisteren naar die 1 man, maar tot nu toe hoor ik niks overtuigends.

Het is veiliger om de meerderheid te volgen.

het raakt maar niet in je kop he, het verschil tussen spiritualiteit en het geloof in een god;
Tja, een theist is zo koppig dat die niet wil bijleren.
Ik was zoals jou, en toen leerde ik werd ik wakker en las ik terug een ernstig boek. try it some time.
Lees niet enkel de boeken die je fabeltje ondersteunen maar leer ook eens iets anders.

Maar je bent zoals Lane Craig, miljarden bewijzen zullen je niet overtuigen omdat je besloten hebt niet rationeel te debatteren.

Dus ''Ralf'' zou zelf ook opgeroepen kunnen worden :(?

Als hij de whey zou leveren aan onze strijdkrachten maken we 20% minder kans om te winnen. Alsook als zijn inzet evenredig is aan de producten die hij verkoopt.

---------- Toegevoegd om 02:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:27 ----------

@TheDeen, Religie heeft spiritualiteit gebruikt om mensen onder de duim te houden (bepaalde mannen zagen hier een sterk wapen in). Mensen zoals jou dus en heeft dus niets te maken meer met de ware aard hiervan.

Koningen van eerder met een spiritueel kantje gevormd tot een soort sekte kan je het noemen. Beste van 2 werelden om anderen te overheersen. Gebruik wat je kan om mensen te onderdrukken/overheersen op welke manier dan ook om die macht te verkrijgen en behouden.

Lees het boek genaamd 'Macht' maar eens.

Niet per se.

Ik zeg alleen dat we niet de kant van de extremen moeten kiezen. Ik zie Calyptus en Yasmine bijv. als extremistische wetenschappers. (en zien mij vast uit onbegrip als een religeuze gek)

Ik begrijp jullie.

Wetenschap is 100% waar (wetenschap veranderd continu = dit is een feit die jullie moeilijk kunnen accepteren he bangerds). Ze negeren hun gevoel/ziel en het leven om hun heen. (en ik niet het leven is 100% echt en God dus ook,)

Wetenschap geeft ALLEEN antwoord op de hoe en niet op de WAAROM. Jullie begrijpen mij niet, (probeer wat meer te begrijpen!!)

Ons gevoel (godsgeloof) geeft antwoord op de WAAROM.!!!

Moslims worden aangespoord om kritisch te zijn en aan wetenschap te doen. Maar wij moeten wel beseffen dat wetenschap nooit het antwoord heeft op alle dingen in het leven (ons - veranderende - ratio is niet perfect wij mensen hebben tekortkomingen).

De moslim wordt in de edele Koran aangespoord om de middenweg te volgen.

(niet te veel spiritualieteit, en ook niet te veel wetenschap maar een combinatie van de twee, balans). Alleen dan begrijp je namelijk het leven en alles om je heen. En zul jij je compleet kunnen voelen.

De vraag "waarom" is in de zoektocht naar de origine en evolutie van het leven een irrelevante vraag. Maar door je kortzichtigheid, door je geloof in god, wil je dat niet inzien.
Lees eens een boek over multiversum en je hebt geen god meer nodig om de oorsprong van het leven te verklaren.
Maar is moeilijke materie. Makkkelijker is: "god did it".
Moslims worden aangespoord om kritisch te zijn???????? n**ga please, who are you trying to fool?

---------- Toegevoegd om 02:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:29 ----------

De methodes en methodiek varieert.

Waarom wil je dat weten? Als je me niet wilt geloven dan doe je dat toch niet. Ik hoef me niet te bewijzen God (swt) weet wat de waarheid is en dat is voor mij genoeg.

Fun fact:

Ibn al-Haytham (Alhazen), 965–1039 Iraq. The Muslim scholar who is considered by some to be the father of modern scientific methodology due to his emphasis on experimental data and reproducibility of its results.

Fun fact number two: el Ghazali destroyed te persuit of knowledge in the islamic world. Na de 12 de eeuw stortte het islamitische rijk in elkaar omdat ze zijn idee volgden:" men mag geen andere kennis nastreven dan diegene die reeds in de koran staat" en daardoor evolueerden ze niet meer.

Fun fact number two: el Ghazali destroyed te persuit of knowledge in the islamic world. Na de 12 de eeuw stortte het islamitische rijk in elkaar omdat ze zijn idee volgden:" men mag geen andere kennis nastreven dan diegene die reeds in de koran staat" en daardoor evolueerden ze niet meer.

Dit.

Vergelijkbaar met die paar 100jaar genaamd de Middeleeuwen. De Kerk en wetenschap ging ook niet samen. Toen was het tijd voor het vervolgen van ketters. Best times of our Western lives.

"De liefde voor deze wereld is de bron van al het kwaad."

Materialisme is iets waar je niks aan hebt.

Wat is succes? Wat maakt ons gelukkig?

Rijk zijn staat niet gelijk aan succes/geluk.

Spiritueel zijn wij superieur.

Arm, honger, etc.

Hoe dan ook wij zijn gelukig, omdat ons ziel rijker is dan die van de atheist.

Dit is wat wij bedoelen met superier. Hoe we ook zijn wij voelen ons goed, wij verliezen nooit.

Je kan alleen winnen met god (swt).

Moslims zijn spiritueel inferieur. Of beter, soennitische moslims en dit omdat ze zoveel "automatisch uit te voeren rituelen en zegswijzen " hebben dat ze niet meer stilstaan om spiritueel te zijn. Soefi's hebben daar uit geleerd.

---------- Toegevoegd om 02:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:33 ----------

Our balance. And the truth of it.

De kant van extremen is niet uitvoerbaar reel.

Voorbeeld: Celibataire levenswijze katholiek kerk. Monikken in Azie (heel weinig die het volhouden niet realiseerbaar voor de gehele mensheid)

islam is niet zomaar de sterkst groeiende religie ter wereld.
Islam is de sterkts groeiende religie omdat ze in de armere islamitische landen kweken als konijnen.
Moslims in de andere landen worden steeds meer en meer seculier en de islam is hetzelfde lot beschoren als het christendom. Het zal geleidelijkaan slechts deel uit maken van een ver verleden en sommige tradities zullen louter uit gewoonte nog uitgevoerd worden;
Atheisme zla het uiteindelijk halen dankzij toenemende scholing

---------- Toegevoegd om 02:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:36 ----------

Blij maar de ander kant op kijken uit angst.

We moeten overal kijken en het hele PLAATJE zien.

Ik zeg alleen dit:

Je zal in de toekomst zelf het aantal moskeen in je eigen land zien stijgen. En het aantal bekeerlingen. In sha Allah.

Vraag zal blijven stijgen. Jullie atheïsten maken geen/weinig kinderen jullie sterven vanzelf wel uit. En de kinderen die jullie maken zullen waarschijnlijk nog bekeerd kunnen worden.

Moslims die in Belgie geboren en getogen zijn hebben evenveel kinderen als de christelijke buren.

Je moet af en toe eens de cijfers bestuderen van de Europese demografie he. Atheisten sterven uit??? Dude, jouw opleiding moet wel heel erg makkelijk zijn. Dat iemand met zo'n beperkte visie hogere studies aankan zegt meer over het niveau van de opleiding dan over het jouwe.

---------- Toegevoegd om 02:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:39 ----------

En wat zien we nog meer.

Kijk naar het totaalplaatje.

Taliban bestaat nog steeds. Al Qaida blijft groeien. Je schiet hun neer met van alles en nog wat. Maar bereikt niet veel.

Jullie hebben de midellen en alles maar weten niet eens hoe jullie moeten winnen.

If you cant win the battle for the soul. You will never win the war. Mensen zullen je blijven haten en bevechten.

Je zeikt dat Galen "de slagveld " schreef maar zelf maak je constant schrijffouten. Ook hier ben je weer hypocriet.

---------- Toegevoegd om 02:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:40 ----------

Gooi die bommen waar is je olie? geld? brah. Bereid zijn jullie zeker hoor.

Heb je Irak vergeten?

http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War

Jullie kunnen niet. Iedereen zal protesteren etc. Want het is verkeerd.

Bedoelde je niet "Ben je Irak vergeten?"

---------- Toegevoegd om 02:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:41 ----------

Stop the politics stay on topic svp.

Ga niet meer in op jullie. Praat maar onderling over jullie geloof: Atheisme etc.

Atheisme is geen geloof, hoe vaak moet men je de termen uitleggen? Idioot.

Hoog geleid, altijd goed geleid, veel verstand van de slagvelden.

Ik citeerde hem nu net omdat ie 'de slagveld' schreef.

Dat maakt het dan nog erger. De jongeman doet hogere studies en kan zelf geen zin zonder fouten schrijven. En als een werkgever hem dan geen kans geeft, na het lezen van een barslechte motivatiebrief, dan is het omdat hij moslim is of zo: "discriminatie, ik wort gediskrimineert omdad ik een mozlim ben en dat is rasscistiesch".

• Topic Starter Topic Starter
"Do you know what sappeth the foundation of islam, and ruineth it? The errors of the learned destroy it, the disputations of the hypocrite, and the orders of kings who have lost the road." - Prophet muhammad (v.z.m.h.)

Ik heb hier echt geen woorden meer voor. Al die aannames en fouten. Ik laat het rusten voor nu. Heb geen zin meer om hierop in te gaan.

Tijd zal jullie de waarheid doen inzien (in sha allah).

'The pursuit of knowledge is a divine commandment for every Muslim; and to waste knowledge on those who are unworthy of it is like putting pearls, jewels, and gold on the necks of swine.' - Profeet Mohamed (v.z.m.h.)

Praat maar onderling over dingen waar jullie wel wat over weten.

Deen wanneer ga je naar Mekka of ben je al geweest?

hqdefault.jpg

tumblr_mgrggd2qOS1rm4a7jo2_500.gif

.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven