MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
ik hoorde dat ze dankzij de edele koran ook niet drinken en niet gokken

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet wel zaken zeker. Ik weet niks absoluut zeker. Weet ik absoluut zeker dat ik absoluut niks zeker weet? Dat weet ik niet absoluut zeker.

:hahaha:

Dit is wat ik bedoel met je verdwaalt op het pad van extremisme. Alleen het middenweg brengt je naar succes.

Vind je het moeilijk om te zeggen dat jij als mens niks weet.

Moslims zeggen en accepteren dit. Wij mensen weten niks.

Alleen Allah (swt) knows best.

Wij weten alleen met zekerheid wat Allah (swt) ons heeft laten weten via de Koran. De rest staat ter discussie.

Yep, wetenschap verandert. Zowel wetenschappelijke methodologie als wetenschappelijke kennis.

Rationalisme en logica staan los van wetenschap. Niet dat ze niet gebruikt worden in wetenschap, maar ze kunnen ook gebruikt worden zonder wetenschappelijk te doen.

:roflol:

U for real!?

De twee beinvloeden elkaar and you know it.

Just deal with it.

Dit is een van je beste argumenten tot nu toe, want dit is daadwerkelijk een probleem in ethiek: het probleem van moreel relativistisme.
Ja, het feit dat we geen absolute standaard hebben voor ethiek maakt het onmogelijk objectief te justifieren dat iemand iets fout doet, en dat probleem is erkend. "You have your way, I have my way. As for the right way, the correct way, it does not exist."

Ik geef je als moslim 90% gelijk dit is hoe Allah (swt) het heeft gewild. (alleen ik geloof wel in een right, correct way).

Oh you who turn away
I do not worship what you worship,
nor do you worship what I worship.
And I will not worship what you worship,
Nor will you worship what I worship.
Your way is yours, and my way is mine.

SURAH AL-KAFIRUN (The Disbelievers)

http://quran.com/109

Als we jouw definities gebruiken, nee, het bestaan van kou, warmte, angst, godsgeloof, geluk weet je niet absoluut zeker. Hard solipsisme, remember?
En vanaf je mijn definities gebruikt, komt het bestaan van god er nergens meer in voor. Het geloof van het bestaan ervan wel, maar who cares. Heb ik al meerdere keren gezegd: geestestoestand =/= werkelijkheid.

Je geeft toe maar zegt dat het je niet boeit.

You just don't care!!

Je weet wat de waarheid is maar je houdt je van de domme.

Volgens TheDeen heeft iedereen homofiele gevoelens. Maar de Koran helpt die te onderdrukken...fzo.

Ook stelen en verkrachten moslims niet dankzij de Koran..
Dus eigenlijk zijn moslims diep vanbinnen stelende, verkrachtende homo's?

:hahaha:

Dit is wat ik bedoel met je verdwaalt op het pad van extremisme. Alleen het middenweg brengt je naar succes.

Vind je het moeilijk om te zeggen dat jij als mens niks weet.

Moslims zeggen en accepteren dit. Wij mensen weten niks.

Je weet dat je als mens niks weet. Dus weet je wel iets. Dus klopt je stelling niet.

Jij neemt dus helemaal geen middenweg, je loopt gewoon recht met je bek tegen de muur en gaat dan trots staan van "sow, dat hebben we weer voor mekaar gekregen."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn antwoord, daarentegen, erkent de Socratische paradox, en ik doe daarom enkel in probabilistische kennis, en dus soortgelijk weten.

:roflol:

U for real!?

De twee beinvloeden elkaar and you know it.

Just deal with it.

Cogito ergo sum. Ik denk dus ik ben. Zuiver rationalisme, zowat de bekenste zin ervan. Niks wetenschappelijk aan, puur a priori.

Je loopt dus weer tegen de muur.

De rest zijn weer stroomannen, ad nausea argumenten; en prediken. Geen zin in. Als je een deel van mijn tekst vet zet en boos gaat doen, terwijl letterlijk de zin erna de verklaring staat voor dat stuk, ben je of idioot, of waanzinnig, of gewoon oneerlijk. Ms wel alle3.

In het geval van enkel het eerste, hier nog maar eens uitgelegd met een voorbeeld:

Jantje Jostiband gelooft eg eg eg eg eg eg eg heel hard dat hij met bomen kan praten(en ze praten terug).

Kan Jantje Jostiband nu omdat hij eg eg eg eg eg eg eg heel hard gelooft dat hij met bomen verbaal kan communiceren(geestestoestand), hij werkelijk met bomen verbaal communiceren(werkelijkheid)?

Je weet dat je als mens niks weet. Dus weet je wel iets. Dus klopt je stelling niet.

Jij neemt dus helemaal geen middenweg, je loopt gewoon recht met je bek tegen de muur en gaat dan trots staan van "sow, dat hebben we weer voor mekaar gekregen."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn antwoord, daarentegen, erkent de Socratische paradox, en ik doe daarom enkel in probabilistische kennis, en dus soortgelijk weten.

je begript niet wat ik probeer te zeggen.

Moslims zeggen niet niets te weten. Maar zeggen alleen iets te weten, namelijk dat de Koren de waarheid is. De rest is voor rede vatbaar en weten we dus niet zeker.

De rest zijn weer stroomannen, ad nausea argumenten; en prediken. Geen zin in. Als je een deel van mijn tekst vet zet en boos gaat doen, terwijl letterlijk de zin erna de verklaring staat voor dat stuk, ben je of idioot, of waanzinnig, of gewoon oneerlijk. Ms wel alle3.

In het geval van enkel het eerste, hier nog maar eens uitgelegd met een voorbeeld:

Jantje Jostiband gelooft eg eg eg eg eg eg eg heel hard dat hij met bomen kan praten(en ze praten terug).

Kan Jantje Jostiband nu omdat hij eg eg eg eg eg eg eg heel hard gelooft dat hij met bomen verbaal kan communiceren(geestestoestand), hij werkelijk met bomen verbaal communiceren(werkelijkheid)?

Obligation on every Muslim to ask for Evidence

I+would+have+said+quot+does+someone+have+a+version+with+_48c5c802473823a62769ad7f132c4389.jpg

Sterke link ook weer

vraag aan de koran

want de koran heeft gelijk

want dat staat in de koran

je begript niet wat ik probeer te zeggen.

Moslims zeggen niet niets te weten.

Ik quote letterlijk:

1)Moslims zijn mensen. Als voor groep p q geldt, en p1 is een subgroep van p, dan geldt voor alle p1 q.

2)De paradox blijft bestaan zelfs als ik jouw nieuwe premisse aanvaard, met name dat het geldig blijft voor alle niet moslim-mensen. Dus je originele bewering blijft verworpen.

3) Moslims kunnen het niet weten(volgens jouw definitie), want, zoals ik aangetoond heb met mijn argument vanuit het solipsisme, jij kan niet weten(volgens jouw definitie) dat wat jij waarneemt echt de quran is, zelfs als de quran waarheid is, omdat je geen absolute zekerheid hebt dat je waarneming niet verstoord is.

Christelijke presuppers doen hiervoor als counter beroep op het "innerlijk manifesteren van de Heilige Geest", maar jij kan dat niet, want volgens jouw geloof was Mo de laatste profeet...

Niet relevant voor het punt dat je beantwoordde, want dat is een categorisch verschil(ontologie), heeft niks met evidentialisme te maken. Preken doe je maar in de moskee.

Laatst bewerkt:
Ik quote letterlijk:

1)Moslims zijn mensen. Als voor groep p q geldt, en p1 is een subgroep van p, dan geldt voor alle p1 q.

2)De paradox blijft bestaan zelfs als ik jouw nieuwe premisse aanvaard, met name dat het geldig blijft voor alle niet moslim-mensen. Dus je originele bewering blijft verworpen.

3) Moslims kunnen het niet weten(volgens jouw definitie), want, zoals ik aangetoond heb met mijn argument vanuit het solipsisme, jij kan niet weten(volgens jouw definitie) dat wat jij waarneemt echt de quran is, zelfs als de quran waarheid is, omdat je geen absolute zekerheid hebt dat je waarneming niet verstoord is.

Christelijke presuppers doen hiervoor als counter beroep op het "innerlijk manifesteren van de Heilige Geest", maar jij kan dat niet, want volgens jouw geloof was Mo de laatste profeet...

Je haalt dingen uit context en verdraait ze.

Mens (niet-moslim)

Mens (moslim)

De een (niet-moslim) weet niets zeker.

De ander (moslim) weet iets zeker.

Niet relevant voor het punt dat je beantwoordde, want dat is een categorisch verschil(ontologie), heeft niks met evidentialisme te maken. Preken doe je maar in de moskee.

Mischien te diep voor je.

Bedoelde te zeggen dat een moslim altijd o bewijs moet vragen. Als iemand iets claimt moet ik naar bewijs vragen.

Dus als iemand zegt dat hij een engel is moet hij dat kunnen bewijzen bijvoorbeeld.

Wat is je bewijs?

Ik heb bewijs. Heb jij ook bewijs? En baseer jij alles op bewijs?

Hoe graag je het ook wil, je hebt geen bewijs broeder.

Alles kids verder?

je hebt geen bewijs
-wat is je bewijs daarvoor?

meta

Zijn jullie nog steeds bezig met hem? :roflol:

Terug
Naar boven