AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
De Koran staat vol fouten, en dat is al bewezen. Maar je begrijpt het concept "bewijs" niet. Doei.

Hahahah

Jij blijft praten over fouten.

Ik vraag aan jouw: Laat het dan zien!!!!!

Laat zien waarom het fout is o.b.v. de interpretatie van de overgrote meerderheid van de geleerden. Dus geen misinterpretatie en/of leugens. (= aangezien jij zelf niks weet je hebt namelijk geen daleel en tafseer kennis en kan dus niet alle verzen correct interperteren/begrijpen).

Je moet kunnen lezen om iets te kunnen begrijpen!!

Waarom worden sommige dingen metaforisch opgevat en andere dingen dan weer niet? Terwijl er überhaupt niet staat dat het metaforisch bedoelt is?

De edele Koran.

Lees en bestudeer het en je zal de waarheid inzien.

(niet alleen lezen, maar bestuderen!!! Dus reflecteren erop in zijn geheel etc.)

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Opinie

ik luister alleen naar bewijs.

Bewijs dat de Koran bewijs is.

Niet wegrennen he..

• #1.108
Wetenschappelijk ondersteund bewijs. Is er dan een ander soort bewijs mogelijk?

Vraag je naar bewijs voor een maker (Allah, god,)?

Of vraag je naar bewijs die de waarheid/correctheid van de Koran aantoont?

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

Als het staat geschreven is het bewijs jwt

Behalvr bij alle andere boeken

niet waar, ik geloof hier niet in.

Verdiep je eens in tafseer en daleel en je zal zelf begrijpen waarom.

Moslimgeleerden eisen van een exegeet dat hij of zij over kennis beschikt van:
de Arabische taal, zowel de grammatica, retorica als welsprekendheid,
de onderdelen van Koranwetenschap, zoals de aanleidingen tot een openbaring of het onderscheid tussen Mekkaanse soera's en Medinaanse soera's,
de grondbeginselen van het geloof, waaronder de betekenis van eenheid van God en de Zuilen van geloof en
de grondslagen van de islamitische rechtsgeleerdheid en de Ahadith.
Daarnaast wordt ook naar de persoonlijke beweegredenen en gesteldheid van de exegeet gekeken om te oordelen of de gegeven tafsir betrouwbaar is[3].

De tafseer en daleel zijn dus gemaakt door mensen die, ook al willen ze misschien wel zo objectief mogelijk zijn, nog altijd enkel subjectieve richtlijnen en interpretaties kunnen bieden. Dit gecombineerd met je eigen interpretatie van de koran, tafseer en daleel is de uitvoering van de islam dus nooit hetzelfde en/of correct zoals het volgens Mohammed eerst bedoelt was.

Waarom is de "islamwetenschap" eigenlijk zo ontoegankelijk? Je moet eerst tientallen jaren dingen bestuderen mag je überhaupt een aanname doen over de islam :o

• #1.111
De tafseer en daleel zijn dus gemaakt door mensen die, ook al willen ze misschien wel zo objectief mogelijk zijn, nog altijd enkel subjectieve richtlijnen en interpretaties kunnen bieden. Dit gecombineerd met je eigen interpretatie van de koran, tafseer en daleel is de uitvoering van de islam dus nooit hetzelfde en/of correct zoals het volgens Mohammed eerst bedoelt was.

Gedeelelijk eens, de mens is namelijk subjectief divers in zijn natuur. Moslims erkennen dit ben hier in een vorige reactie al in op gegaan.

check hieronder het filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=4mZ4xEpxsJU
http://www.youtube.com/watch?v=t2h0g9YDmEE

Waarom is de "islamwetenschap" eigenlijk zo ontoegankelijk? Je moet eerst tientallen jaren dingen bestuderen mag je überhaupt een aanname doen over de islam :o

Idem bij andere wetenschappen.

Of niet soms?

Niet iedereen kan gelijk mensen gaan opereren of les geven etc. (alleen een chirurg of iemand die lerend is hierin)

Laatst bewerkt:
Gedeelelijk eens, de mens is namelijk subjectief divers in zijn natuur. Moslims erkennen dit ben hier in een vorige reactie al in op gegaan.

Idem bij andere wetenschappen.

Of niet soms?

Niet iedereen kan gelijk mensen gaan opereren of les geven etc. (alleen een chirurg of iemand die lerend is hierin)

lol nee. je kan vrij makkelijk iets wetenschappelijk bewijzen, met behulp van empirische waarnemingen bijvoorbeeld.

Opinie ik luister alleen naar bewijs.
Nee nee meneer TheDeen, de koran is geen wetenschappelijk document en dat zie je al aan die ellenlange discussie over die breuken. Sinds ik je op dit forum heb leren kennen moet ik steeds constateren dat jij een ijzeren plaat voor je hoofd hebt waar je met een verarmd uranium kogel nog niet doorheen komt.

Heb ik het goed als het filmpje dus zegt dat iedereen het volgens god goed heeft qua geloof, omdat iedereen volgens het vers het recht heeft te geloven / niet te geloven?

Waarom zou een meerderheid het dan perse "meer goed" hebben dan de rest?

nee dat is alleen bij 'islamwetenschap' zo

alle andere wetenschappen moedigen zelf nadenken sterk aan

Vraag je naar bewijs voor een maker (Allah, god,)?

Of vraag je naar bewijs die de waarheid/correctheid van de Koran aantoont?

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

niet waar, ik geloof hier niet in.

Bewijs voor alle bewijzen in de Koran.

Terug
Naar boven