MuscleMeat

Stelling Inbrekers hebben geen rechten, en zijn daarom vogelvrij

Naja er is toch nog best veel keus voor mensen die een strafblad hebben hoor.

School en dagelijks leven verschillen soms van elkaar. Ik heb zelf ook een juridische opleiding gedaan en op tentamens verwees ik naar de wet. Maar in het dagelijks leven vind ik de wet geen argument.

Wat die clowns in de kamer vinden maakt me niet zoveel uit, als ik vind dat iets moreel verkeerd is doe ik het niet en anders wel. Dat bepalen zij toch niet voor me.

Ik vind het erger als mensen vreemdgaan dan als mensen drugs verkopen. Toch is het eerste niet verboden en het tweede wel.
Veel mensen vinden het tweede erger alleen omdat dat verboden is. De wet wordt dan de maatstaf voor moraal. Dat vind ik raar.

Dan tref je het. Volgens mij is er niet zo heel veel werk waarbij het echt niet uitmaakt.

Ik zeg ook niet dat de wet een argument is, het ís gewoon zo. ''Waarom mag je niet roken in een restaurant''? Omdat het zo IS. Je kunt ermee eens zijn of oneens zijn, zo is nu de regel. De réden (argument) is omdat ze een rookvrije werkplek willen creëren.

Ik maak geen vergelijkingen met ''wel of niet erg''. Ik vind vreemdgaan ook erger dan drugs verkopen..ik geef alleen aan dat het ene wel mag en het ander niet (dat is gewoon een feit).

De vergelijking in dit topic is eigenlijk: stelen tegenover mishandelen (en moorden.)
Beiden strafbaar, alleen is het moreel (imo) gewoon verkeerd om iemand te mishandelen (en vermoorden) ómdat diegene steelt.

Zoals ik al zei; daarmee zeg ik niet dat stelen wel goed is..

Terug
Naar boven