Jullie zijn wel angsthazen zeg !
Gezien ik ter plekke onderzoek heb gedaan op het net en gebeld heb met kennis die het regelmatig doet in diverse landen en een bevriende advocaat, werd mij vertelt het zo te doen.
In het land zelf is het legaal ! Dus daar kunnen ze je niets maken, ook de douane niet. De douane kan je er iets van zeggen om er alleen ook een paar centen aan te willen verdienen.
Mocht je bij thuis komt eruit worden gepikt, is het voor eventuele vervolging, wat met zo'n hoeveelheid nog niet is voor gekomen, alleen inbeslagname, beter dat het gewoon in je koffer zit, dan dat je het probeert weg te stoppen in b.v. shampooflessen.
Dan geef je al aan dat je weet dat het niet mag en probeer dat dan maar eens goed te praten, mocht er gevolgen aan zitten, daarom net doen of je van niets weet. Want je kunt het daar toch gewoon kopen ? Het ligt naast de zonnebrandolie.
En we praten hier over medicijnen die we invoeren zonder papieren en geen hard drugs, waar je trouwens geen papieren bij kunt krijgen.
Het valt niet onder de opiumwet.
En opsturen werd mij afgeraden. Gezien ze tegenwoordig na 9/11 alle verdachte pakjes uit bepaalde landen, stelselmatig openen en/of zonder pardon vernietigen. En het gaat dan niet door de scanner van het land van herkomst, maar door de scanner van het het van aankomst, dus bv nederland. En jij maar wachten thuis. Zouden ze het onderschept hebben ? of is het nog onderweg ?
Ik geef eerlijk toe, ondanks de ingewonnen info kneep ik hem wel. Het was mijn eerste keer en was niet van plan om iets mee terug te nemen.