Fitness Seller

Insanity challenge log

Rgl

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
79kg
Even iets over mijzelf: ik ben een man van 20 jaar en heb ongeveer 2 jaar ervaring met fitness. Ik heb heel veel tijd gestoken in 'research' naar gepaste voeding, oefeningen, werking spieren etc dus voel ik er mij nu redelijk in thuis :) In mijn eerste jaar heb ik een heel jaar gefitnest in een fitness net naast mijn unief wat heel goed te combineren viel mits ik toen genoeg tijd tussen de lessen had.
Dit schooljaar heb ik gemerkt dat dat niet zo vanzelfsprekend meer is met de nieuwe lessen (de lessen duren nu vaak 3u en er is vaak slechts 1u pauze tussen wat het heel moeilijk maakte + ik kon amper iets van boeken meenemen want mijn boekentas zat vol eten :p )
Toen was er voor mij maar één logische oplossing: mijn garage die al 4 jaar leegstaat omtoveren tot een homegym! Ik had al het nodig om mee te beginnen ergens op kop kunnen tikken en ging dan geleidelijk uitbouwen aangezien het toch een kostelijke zaak is. Alles ging dan goed...tot het niet meer goed ging en dat heeft niet lang geduurd, nl 1 maand :p
reden: een soort van erfenis van meubels die nu in de garage volgepropt zijn :(

Nu waar gaat deze log dan over? wel dit:
http://www.youtube.com/watch?v=CzdtvtRvh-U
Obviously is het bullshit dat je na 60 dagen (63 dagen eigenlijk) supergespierd gaat zijn...maar toch zat er iets in dacht ik! En nu hoop ik dit te bewijzen dus heb ik insanity dvd deluxe package gedownload (legaal natuurlijk :rolleyes: ) en er maar eens aan begonnen! Waarom deluxe package? Daarin zit een extra video die zich puur op je upper body focust en waarvoor je wel gewichten moet gebruiken wat echt handig is voor mij ;)

Wat zijn mijn verwachtingen?
- Ten eerste wil ik het volhouden, daarom deze log want als ik het niet afwerk maak ik mijzelf een beetje belachelijk
- Het laagje vet die er voorbije 4 maand van niet sporten bij gekomen is kwijt spelen
- Mij fit voelen
- Een enigszins atletisch figuur van ervoor terugkrijgen

Wat staat mij te wachten?
- 6 dagen per week tussen de 45 min en 1u15 afzien
- Hopelijk mooie resultaten
- Zichzelf afvragen waarom ik het allemaal in godsnaam doe :p

63 dagen afzien.....let's go!

• Topic Starter Topic Starter
Wel vandaag is eigenlijk dag 2 van mijn programma maar ik ga beginnen bij bij het begin:

dag 1:
Vandaag staat Fit Test op het programma, dit is een test die je elke 2 weken moet doen om je vooruitgang te meten. Het bestaat uit 8 oefeningen die zich vooral focussen op je conditie, beenkracht en snelheid; er zit ook een pompoefening bij. Deze 8 moet je dan zoveel keer als je kunt in een minuut doen en tussen elke oefening krijg 30s pauze.
FYI: Elke workout begint met een opwarming en eindigt met een korte cooldown

Ook al klinkt 8 inspanningen van 1 minuut niet zo zwaar, dat is het wel! Ik heb tot mijn uiterste moeten gaan om het vol te houden en nadat het gedaan was, lag ik 15 minuten op de grond happend naar lucht (zegt veel over mijn conditie :p ). Ik was ook misselijk maar dat betekent dat ik mij volledig gegeven heb :D
Hopelijk binnen 2 weken beter en zie ik vooruitgang!

dag 2:
Vandaag staat normaal Plyometric Cardio Circuit op het programma, een workout is die gefocust is om vet te verbranden rond je heupen en dus gericht is op dames. Deze heb ik dan vervangen met Upper Body Weight Training.

Deze begon met een kort opwarming om je spieren los en warm te maken. Ik vond het echter hel want mijn benen zijn superstijf en doen enorm zeer van gisteren :p

Deze workout bestaat uit een circuits van 4 oefeningen die je 3 maal herhaalt en reps afbouwt (en gewicht verhoogt als dat kan) 12-10-8. Je traint je schouders, biceps, triceps, rug, borst en buik. Hierbij maak je bijna altijd gebruik van gewichten.

Het was 47 minuten maar het leek veel langer te duren omdat het enorm vermoeiend was. Ik heb in het begin de gewichten een beetje overschat waardoor ik op het einde enkele oefeningen niet heb kunnen afwerken binnen de tijd of omdat ik gewoon niet meer kon :p en weer was ik 15 min volledig out en nu doet heel mijn lichaam pijn als ik dit typ...kijk al uit naar morgen :rolleyes:

btw: hier zijn foto's van hoe ik er nu uitzie, dat gaat het later gemakkelijk maken om al dan niet een vooruitgang te zien ;)
excuses voor slechte kwaliteit, daar moet ik nog iets op vinden :eyes:

om te eindigen, hier een paar grappige smileys: :shoot: :army: :loopband:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Ben ook een tijdje geleden met insanity begonnen in combinatie met KT. De beloftes van een sixpack na 2 maanden geloof ik natuurlijk ook niet, maar soit.. het leek me wel een uitdaging om te doen :-)
Oja, de spierpijn verdwijnt wel na een paar dagen ;-)
succes ermee, ik volg je!

volgens mij kan je beter gewoon zwaar krachttraining gaan doen..

@unlimitedd: bedankt! Hoever zit je al?
@corpaul: dat ga ik ook weer doen wanneer insanity gedaan is (samen met mijn examens), dit is maar een tijdelijke oplossing ;)

Dag 3: Cardio Power & Resistance
Een vrij zware workout met periodes van 3 minuten opbouwende inspanning gericht op kracht en snelheid met 30sec pauze, best wel heavy :rolleyes:
Mijn quads en glutes zien af zoals te verwachten, wat ik niet verwachtte is in hoeverre mijn bovenlichaam ook zou afzien, vooral borst, triceps, schouders & lats

3de week ondertussen
2de maand zal een pak harder worden :D maar we gaan ervoor natuurlijk :)

Heel veel succes! ik ben nu bij dag 11!

Volg!

Ik heb zelf Insanity gedaan van 01-01-2013 tot begin maart en ik kan je vertellen het werkt! (check mijn before en after pics in mijn progress log). Het werkt echt als een malle, mits je er ook de nodige energie insteekt. Want het ligt helemaal aan je zelf of je resultaat haalt. Ik ben in die 2 maanden 8 kilo afgevallen, mijn conditie is nog nooit zo goed geweest en ik ben beduidend sterker geworden.

Good luck, you will need it!

Oh en probeer je zoveel mogelijk aan het originele schema te houden voor het beste resultaat en een goede post workout shake is ook aan te raden, anders kun je na 1 week niet meer bewegen van de spierpijn! :p

@Sem Schroer: bij mij is het de bedoeling om max 3-4 kilo te verliezen en conditie&figuur te verbeteren ;) Mooie vooruitgang bij jou, vooral je benen :o mijn benen zien ook enorm af dus daar verwacht ik het meeste vooruitgang in

dag 4: Cardio Recovery
veel gemakkelijker en rustiger dan de voorbije dagen (het was ook nodig :p)
quads zien zoals altijd enorm af, spierpijn is enorm verbeterd wat volgens mij te wijten is aan de strikte voedingsschema die ik nu volg

weer een met die klote insanity,..

anyway.. good luck. Als je echt gaat trainen horen we het wel!

Dag 8:
begin van de 2de week, ik merk al meteen een (grote) vooruitgang kwa conditie en recuperatievermogen maar het blijft enorm zwaar. De motivatie voor de training is niet even groot als bij een gewone fitnesstraining maar op het einde ben ik wel telkens blij dat ik het gedaan heb (en dat het voorbij is :p )

@unlimitedd: ja ik hou het nog steeds (goed) vol :D
week4:
vandaag begint week 4 van mijn insanity challenge, het is tot nu toe heel zwaar geweest maar elke dag ging een stuk beter :) het merkwaardige is dat ik zichtbaar wat vet ben kwijtgeraakt maar dat mijn lichaamsgewicht van 79 naar bijna 82 kilo is gegaan...mij hoor je natuurlijk niet klagen maar dit is een voorlopig resultaat dat ik niet had verwacht en ik ben benieuwd hoe het verder zal evolueren

by the way een vraagje aan mensen die ook insanity doen: hoe combineren jullie cardio en abs op 1 dag? Doen jullie de trainingen meteen na elkaar (en doen jullie dan 2 keer de warm up en de cooldown?) of op 2 verschillende tijdstippen?

@unlimitedd: ja ik hou het nog steeds (goed) vol :D
week4:
vandaag begint week 4 van mijn insanity challenge, het is tot nu toe heel zwaar geweest maar elke dag ging een stuk beter :) het merkwaardige is dat ik zichtbaar wat vet ben kwijtgeraakt maar dat mijn lichaamsgewicht van 79 naar bijna 82 kilo is gegaan...mij hoor je natuurlijk niet klagen maar dit is een voorlopig resultaat dat ik niet had verwacht en ik ben benieuwd hoe het verder zal evolueren

by the way een vraagje aan mensen die ook insanity doen: hoe combineren jullie cardio en abs op 1 dag? Doen jullie de trainingen meteen na elkaar (en doen jullie dan 2 keer de warm up en de cooldown?) of op 2 verschillende tijdstippen?

Als ik het gelijk achter elkaar doe dan doe ik wel de cooldown van de cardio maar niet de warmup van de abs. je bent al warm zat en als je de cardio goed gedaan heb heb je er eigenlijk al geen energie meer voor. Als ik de ab workout later op de dag doe dan voer ik hem wel helemaal uit.
Of ik abs gelijk er achteraan doe of pas later op de dag ligt aan wat ik die dag allemaal nog moet doen.

Keep it up!

Einde van week 4 :D morgen begint de zogenaamde recovery week...ben benieuwd voor hoever het echt recovery gaat zijn. Ik kijk uit met spanning maar ook met een beetje angst uit naar de 4 weken erna die nog zwaarder beloven te worden :p

De afgelopen 3 dagen goed ziek geweest dus kon spijtig genoeg niet trainen :( ga vanaf vandaag tot zondag goed geven om het proberen in te halen...

Benieuwd naar resultaat!

Volg je

Ben je nog steeds bezig?
Ben zeer benieuwd of het is zoals ze zeggen.

and he's gone : heeft blessure gekregen en heeft de draad niet meer opgepakt.
lange leve insanity.

Terug
Naar boven