MuscleMeat

Inspired by Brian Alsruhe

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet ze juist opendraaien, maar vaak zitten ze erg vast omdat ze afkoelen en dan steeds vaster komen te zitten. Bij het opendraaien zet je dan veel kracht en ineens schieten ze dan open en dat moment voelt soms wat rottig aan. Als je het netjes wilt doen gebruik je een sleutel, maar day werkt vrij onhandig.

Maar nu eerst 2 rustdagen, en maandag misschien cardio, dus pas dinsdag weer een UB training.

Als je het netjes wilt doen gebruik je een sleutel, maar day werkt vrij onhandig.

Maar dan heb je waarschijnlijk wel een groter moment waardoor je minder kracht hoeft te zetten en daarmee hoef je waarschijnlijk ook niet de draaiende beweging te maken met je pols, of heb ik dat mis?

Klopt, maar vaak krijg je ze met de hand wel los dus doe je het gewoon zonder sleutel, het werkt gewoon een stuk handiger en sneller. De volgende keer toch maar iets voorzichtiger zijn want het kost je toch wel wat effectiviteit van je trainingen.

Klopt, maar vaak krijg je ze met de hand wel los dus doe je het gewoon zonder sleutel, het werkt gewoon een stuk handiger en sneller. De volgende keer toch maar iets voorzichtiger zijn want het kost je toch wel wat effectiviteit van je trainingen.

Snap dat het meestal handiger is, maar je ziet wat ervan komt.........:p

Sneller en handiger = eigenwijs :p

Maar oh zo begrijpbaar :o

Jij zegt 't,........ik dacht 't. Helaas heb ik er in mijn werk ook veel te vaak mee te maken en soms met veel ernstigere gevolgen....
Herkenbaar..... Ooit eens meegemaakt ook op werk.
Even snel 2 walsen schoonmaken.. Moet altijd met 2 man. 1 man poetst en andere man aan de knoppen en bij de noodstop. Toen dacht iemand het alleen te doen... Geen man achter de knoppen. Je kan wel raden hoe dat eindigde.... :(

Herkenbaar..... Ooit eens meegemaakt ook op werk.
Even snel 2 walsen schoonmaken.. Moet altijd met 2 man. 1 man poetst en andere man aan de knoppen en bij de noodstop. Toen dacht iemand het alleen te doen... Geen man achter de knoppen. Je kan wel raden hoe dat eindigde.... :(

Tja daar kan je natuurlijk een heel plat antwoord op geven...........

[klaag modus]
Gisterenavond van een verjaardag met een ziek dochtertje naar huis gereden met een tussenstop omdat ze moest overgeven, helaas in onze nieuwe auto, vannacht slecht geslapen want ze was echt niet lekker, maar vanochtend gelukkig niets meer aan de hand. Een halve ochtend bezig geweest om de auto en kinderstoel schoon te maken en dat is gelukkig gelukt. Nu ff bij komen op mijn werk :D
[/klaag modus]

Gelukkig toch nog tijd gevonden om de geplande LB training uit te voeren, juist op deze dagen trainen ipv de training skippen zet imo de meeste zoden aan de dijk.

27.08.17

Low bar squat
10xBW,20kg
5x30,40kg
6x4x54kg paused

Deadlift
6x40kg
3x4x57,5kg paused

Superset
Front squat
2x10x32kg
8x32kg
Pallof press
3x20x7,5kg

Tijd: 12:05-13:15

De tweede set front squats heb ik gefilmd en ik zag dat ik het met flink wat anterior pelvic tilt uitvoerde, vooral in de rustfase bovenin kantelt mijn bekken veel. Dit heb ik de derde set zoveel mogelijk proberen tegen te gaan m.a.g. maximaal 8 reps omdat ik overal rond mijn bekken verzuurde in de stabiliserende spieren. De komende tijd dus extra letten op de stand van mijn bekken, ook bij OHP e.d. want zoals ik het me nu kan terug halen heb ik daar bij meer oefeningen de neiging om mijn bekken te kantelen.

Balen van je dochtertje en helemaal in de auto. Hoop dat de geur een beetje wegtrekt.. dat is vaak het ergste..
Wel fijn dat er nu niets meer aan de hand is En dan even bijkomen op het werk :D

Lekker getraind! En inderdaad juist de dagen dat je denkt pffff... is het juist lekker en goed om even flink bezig te zijn. Voelt vaak ook lekker voldaan dan na een training!

Misschien een idee om de frontsquat even niet als superset te doen? Mogelijk kan je je dan wat beter erop focussen?

De geur maakt me niet zo veel uit, het is de auto van mijn vrouw :p. Wat nog "erger" is, is het feit dat ik vrijdagmiddag de vloerbedekking had laten reinigen bij een bedrijf, er had kennelijk een groente smoothie gelekt op een plek waar je oog niet opvalt en het begon een beetje zuur te ruiken. Gelukkig heb ik gisterenavond het meeste al op kunnen ruimen en hebben we leren stoelen, dus even afwachten of ik hem zelf helemaal schoon heb gekregen, zo niet dan breng ik hem deze week weer weg.

De FSQ voer ik licht uit omdat ik die oefening nu pas voor een tweede keer doe, opzich kan ik me daar in een superset ook wel gewoon goed op focussen, na de FSQ doe ik gelijk 2 maal een Paloff press (links en rechts), dan pak ik minuten rust en kan ik wee geconcentreed aan de FSQ beginnen.

Ik merk nu tijdens lopen staan en zitten ook dat ik een lichte anterior pelvic tilt heb en als ik dat bewust wil corrigeren houd ik dat niet heel lang vol, ik zal even opzoeken wat je hier zoal tegen kunt doen en dan zal ik mijn oefeningen daar op aanpassen.

Hahaha... ach ja... als jij er niet elke dag in hoeft te zitten he! ;)

Wel fijn dat je leren bekleding hebt. Dat neemt in ieder geval minder geur aan. Dat scheelt. Maar ik hoop dat die zurige lucht van die smoothie weg blijft :D

Oke... met de FSQ is het dan een kwestie van oefenen en goed focussen. Let wel op als je een keer moe bent.... Als je dan niet goed focust kan het net verkeerd schieten.

Ik kan je er helaas niet in adviseren. Misschien dat @Gymz of @DieNase hier wat op weten.

Een beetje anterior pelvic tilt is niet erg, dit heb je van nature al (de één wat meer dan de ander).
Zolang het maar niet over de top gaat.

Wat je kunt doen is focussen op het aanspannen van je lage buikspieren en glutes goed aanspannen. Hiernaast zou je ook een psoas stretch kunnen doen.

Het is deels denk ik ook doordat ik eerst paused SQ's en DL's heb uitgevoerd en daarmee het een en ander heb vermoeid, vooral bij paused SQ's voel ik allerlei spieren verzuren in mijn lies en rond mijn heupen. Ik denk dat als ik fris en fruitig FSQ's doe dat het een minder groot probleem is. Volgende keer maar opwarmen met FSQ's

Ik zal wat extra stretch oefningen doen, maar ik pak mijn hip flexors al mee in mijn, verder lees ik vooral dat je er goed aan doet om buikspier oefeningen te doen waarbij je hip flexors niet mee kunnen helpen dus voorlopig de hanging knee raises maar vervangen door iets anders.

Ik heb een rustige middagdienst gehad en dus even het internet kunnen uitpluizen, ik ga eerst maar eens wat meer aan mijn buikspieren werken. Aangezien je vaak leest dat mensen ze helemaal niet trainen heb ik het ook maar minimaal gedaan, vanaf nu ga ik zowel bij mijn LB als bij mijn UB training buikspieren mee nemen en wellicht ook op mijn rustdagen wat planken of stomach vacuums doen.

Vandaag als cardio op de fiets naar het werk gagaan, ca 11km in 23a24 min, de bedoeling was iets langzamer, maar net mijn wijk uit kwam ik een collega tegen en als vanouds samen gefietst. Vanochtend weinig gegeten dus bij aankomst lekker 2 groentenburgers en een jalapeno burger van musclemeat op. Nu 2 uur later al weer honger, dus we gaann zom aar de biefstukpuntjes van musclemeat met wat rijst en groente klaar maken.

Fietsen voelt wel weer eens lekker aan, dat gaan we vaker doen (ook maar weer hardlopen)

Nog last van mijn linker arm, dus maar een UB training geskipped, ik hoop dat ik zaterdag wel weer een UB training kan doen.

Low bar squat
6xBW,10,30,50kg
3x70kg
3x6x75kg nu echt een PR

Deadlift

6x40,70
2x6x92kg

Superset
Hanging knee rais
14xBW
13xBW
11xBW
Bulgarian split squat
3x15x5kg enkelzijdig

Tijd: 13:50-15:00

Zelfs een klein gewicht enkelzijdig vasthouden bij een bssq zorgt al voor een flinke balansverstoring en extra belasting voor je core en heupstabilisatoren. Ik ben benieuwd hoe makkelijk ik dit kan blijven verzwaren.

Ik hoop nog een keer of 2 a 3 zonder problemen te kunnen verzwaren tot een deadlift van 100kg+ en een squat van meer dan mijn lichaamsgewicht (is nu 83kg, maar ben weer aan het cutten). Voor de doorgewinterde dbb'er stelt dat niet veel voor, maar ik vind het wel mooie gewichten.

De squat ging ook wel redelijk goed, ik merkte dat ik bij de LBSQ ook mij bekken wat naar achter kantel, niet zoveel als bij de FSQ, nu ik daar op let is de vorm ook gelijk weet wat beter. Het viel me ook op dat louter het gewicht op mijn rug niet meer zo intimiderend aanvoelt als toen ik net 60kg+ kon squatten.

Ik denk dat het bij jou voornamelijk in je hoofd zit. Blessures zijn lastig maar zonder die blessures kun jij zeker wel 100 plus squatten. Je moet er mentaal alleen wel klaar voor zijn en dat kan lastig zijn. :D

Terug
Naar boven