Vind je? Jij bent een stuk sterker en ruim 20kg lichter.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat komt omdat ik vanaf het begin al alleen maar squats dead ohp bench en Rows deed.Vind je? Jij bent een stuk sterker en ruim 20kg lichter.
.
Jeetje.. klinkt wel als een echte pechdag...Balen van die saunadeur....
Proberen te vergeten en door te gaan hoor.. Alleen die deur ben je niet zomaar vergeten.... nieuwe bestellen denk ik zo?

, dan een paar uur tukken en daarna weer een karige training afwerken met relatief lichte calf-raises, deadlifts, OHP's en meadow rows, meer niet. Lichamelijk was ik er wel aan toe om even twee trainingen pas op de plaats te maken, ik had alleen niet verwacht de het je mentaal zo gretig maakt, ik kan nu al niet wachten om maandag helemaal dood te gaan tijdens mijn squat amrap set.Tijdens mijn korte vakanktie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de laatste weken fysiek toch wel het maximale gevraagd heb, niet dat ik nu super zwaar train, maar ik kom voornamelijk rust te kort, helaas is het niet mogelijk simpelweg meer rust te pakken, dus moet ik iets lichter gaan trainen. De laatste tijd wilde ik in 6 dagen tijd 2x UB/LB doen, het idee is om dit te verspreiden over 8 dagen, waar mogelijk wat cardio op de extra rustdagen toe te voegen voor actief herstel, maar als ik daar geen tijd of fut voor heb laat ik dat achterwege.
Tevens lijkt het me (voor mezelf) goed om (weer) een paar doelen te stellen, dit wil ik het einde van het jaar bereikt hebben (tussen haakje staat wat ik nu al PR heb):
DL: 6x125 (5x98)
SQ: 6x100 (5x72)
BP: 6x80 (6x65)
OHP: 6x55 (6x40)
Pull-ups: 8 reps
Dit alles met een BW van 80kg, dus ik moet nog iets afvallen, want ik ben inmiddels al weer 84kg.
Het zijn vrij realistische (misschien zelfs terughoudende doelen), maar liever gestaag progresse maken dan mezelf voorbij lopen en het is veel meer dan ik me een paar maanden geleden voor mogelijk had gehouden.
Nu zullen er velen zich afvragen of het allemaal wel zo moeilijk moet met mijn stats, natuurlijk niet, maar het motiveert mij veel meer dan wanneer ik een standaard 5x5 schema zou volgen, dus uiteindelijk werkt het wel.
Mijn idee om te cutten tot 80kg (of iets daaronder) heb ik trouwens laten varen, ik ga langzaam aan meer eten, ik begin met ca.300kcal meer per dag en zie wel wat de weegschaal doet.

7x84kg voor het eerst met redelijk gemak meer dan mijn BW gesquat.![]()