AndroidHealthClinic

Inspired by Brian Alsruhe

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoop het, het voelt gelukkig wel alsof ik nog redelijk wat ruimte heb op DL, SQ, BP en OHP.

Vandaag dus begonnen met dagelijks 4 ladder sets chin-ups, in totaal 12 reps en 4 maal 6 reps push-up plus. Op papier is dit helemaal niets, maar zojuist van beide de laatste twee sets gedaan en toch voel je iets. Morgen een extra rustdag, dus alleen de chin-ups en push-up plus en dan zondag in elk geval weer SQ, BP en T-bar row.

Laatst bewerkt:
12.11.17

Low bar squat
10xBW
5x10 ,30,50kg
3x72kg
2x5x82kg
9x82kg

Bench press (tussen opwarmsets door band YTWL's)
10x20kg
5x40kg
3x60kg
2x5x63,5kg
9x63,5kg

T-Bar row
5x40kg
3x5x50kg

Landmine lateral raises
10+5+5+5+5+5x1kg

Windmill toploaded
2x10x7,5kg

Dips
8+4+4+4+2xBW assisted geel -7

Windmill toploaded
2x10x7,5kg

Straight arm rope pull-down
12+5+5+5+5+5x21,25kg

Windmill toploaded
2x10x7,5kg

Barbell curl wide grip
12+5+5+5+5+5x20kg

Hanging knee raise
8+5+5+3xBW

tijd: 12:50-14:20

Ik zit met al mijn mainlifts nu al zeer dicht op mijn 5RM maar kan nog lekker wat extra reps aan in de derde set, hopen dat dat nog even zo blijft.

De overige oefening met behoud uitgevoerd zodat ik morgen zonder problemen de chin-ups en push-up plus kan uitvoeren.

14.11.17

Standing calf raise
25xBW double leg
10+5+5+5+5+5x20kg single leg

Deadlift (12x Standing lateral leg raise/hip shift, RDL 12x20kg, 12x.../hip shift,GM 12x20kg als warming up)
10x50kg
5x80kg
5x92,5kg
5x105kg

Standing overhead press
5x25kg
3x35kg
3x5x42kg

Meadow row
12x15kg
3x7x20kg

Pullover skullcrusher
10+5+5+5+5+3x22kg

Bulgarian split squat
9x12kg enkelzijdig

Face pulls
10+5+5+5+5+5x17,5kg

Bulgarian splits quat
9x12kg enkelzijdig

Dumbbell flyes low incline
8+5+5+5+5+5x9,5kg

Bulgarian splits quat
9x12kg enkelzijdig

Ab rollout
15+5+5+5+5+5

Tijd 13:30-15:00

De laatste 1,5 a 2 weken heb ik gedurende de dag weinig fut, tot nu toe kon ik me wel genoeg oppeppen om daar tijdens de trainingen geen last van te hebben, vandaag dus niet meer. De komende twee trainingen ga ik alleen de mainlifts doen, deze niet verzwaren en ook geen amrap set, maar de laatste set ook gewoon 5 reps. Ik hoop dat dat genoeg is om maandag dan weer verder te knallen.

16.11.17

Low bar squat
10xBW
5x10 ,30,50kg
3x72kg
3x5x82kg

10x20kg
5x40kg
3x60kg
3x5x63,5kg

T-Bar row
5x40kg
3x5x50kg

tijd: 13:00-14:00

Zoals voorgenomen alleen de 3 mainlifts gedaan 3x5 zonder te vezwaren.

Er zijn weer wat leermomenten voorbij gekomen deze training. Ik had weinig energie en zin om te trainen vandaag, maar ik had een uurtje vrij vandaag dus ben ik toch maar gaan trainen, opzich goed, maar niet met die mind-set. De 2de werksets van de SQ ging heel slecht, 2 maal bijna mijn hakken van de grond, maar al met al toch gewoon gelukt. De volgende keer dus gewoon het koppie er bij houden ook als het relatief licht is. Na de SQ een hele domme fout gemaakt met het vewijderen van de gewichten, aan beide kanten de sluitingen er af gehaald en toen was ik er met mijn hoofd helamaal niet bij en alle schijven aan 1 kant er af gehaald, m.a.g. dat de stang kantelde en ik te laat was om hem weer recht te duwen, de stang viel gelukkig net niet, de schijven wel. De schijven hebben het overleefd, de glazendeur van de sauna helaas niet. :sad:

Even snel het glas aan de kant gebezemd en verder met de BP en T-bar row.

Dus de volgende keer gewoon gefocussed trainen en lukt me dat echt niet, dan maar een rondje hardlopen.

Jeetje.. klinkt wel als een echte pechdag... :( Balen van die saunadeur....

Proberen te vergeten en door te gaan hoor.. Alleen die deur ben je niet zomaar vergeten.... nieuwe bestellen denk ik zo?

Sinds een dag of 2 doe ik naast de chin-ups en push-up plus ook wat hanging knee raises. Waarschijnlijk haal ik de hanging knee raises en ab roll-outs (mijn knieen zijn altijd blauw de dag erna) uit mijn schema en t.z.t denk ik ook de straight arm pullldown en dips als ik een aanzienlijk volume aan chin-ups en push-up plus per dag doe. Na het weekend ga ik denk ik naar 6 sets per dag wat neerkomt op:
18 chin-ups
36 push-plus
24 hanging knee raises

Als dat goed gaat dan ga ik het gewoon langzaam aan verder verhogen, ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen en of ik er enig effect ervan ga merken. Ik hoop het wel want over een paar maanden zal ik een tijdje wat minder kunnen trainen, mijn vrouw is namelijk zwanger van ons tweede kindje. Het idee is om ronde de geboorte op zijn minst 2 maal per week te trainen en dan me een uurtje alleen te richten op SQ, DL, BP, OHP en rows en dan dagelijk wat chins/pull-ups, pushups/dips en hanging knee/leg raises te doen.

Jeetje.. klinkt wel als een echte pechdag... :( Balen van die saunadeur....

Proberen te vergeten en door te gaan hoor.. Alleen die deur ben je niet zomaar vergeten.... nieuwe bestellen denk ik zo?

Ja, gewoon een nieuwe bestellen en even kijken of het zinvol is om het via de verzekering te spelen of niet.

Ik ben het al vergeten hoor, maar ik zal zaterdag wel gewoon geconcentreerd gaan trainen ook al wordt dat ook weer een lichte training en dan maadag hopenlijk 10x84kg squatten, ik kijk en nu al naar uit. Dat had ik een half jaar geleden niet kunnen bedenken dat ik sta te popelen om 10x mijn BW te squatten. :whip:

Proficiat met je toekomstige ( en huidige ) vaderschap! ;):D

Dank je wel. Het begin van de vorige zwangerschap was het einde van onze sportieve levensstijl, dat wil ik nu niet weer laten gebeuren dus gaan we nu al bekijken hoe het straks allemaal een plekje moet krijgen in ons leven. Dit klinkt zwaarder dan het is, maar als je geen tijd maakt om te sporten dan komt het er met een baby'tje gewoon niet van.

Klopt dat je er zelf bij bent, maar na de geboorte van de eerste waren we een beetje koppig, mijn vrouw is full-time blijven werken, ik heb dit wel terug weten te schroeven naar net geen 30 uur per week in ploegendienst, maar ik heb naast mijn dienstverband nog bijna een jaar lang een een eigen bedrijf ernaast gehad en daardoor zat ik gemiddeld zeker aan 50 uur werk per week. Als je dan maar 2 dagen opvang per week hebt kom je er snel achter dat je tijd te kort komt. :D

Ik ben inmiddels helemaal gestopt met mijn bedrijf (ongeveer gelijkertijd met het beginnen van mijn log hier) en ik heb mijn vrouw er van kunnen overtuigen dat ze na de geboorte van ons tweede kindje voorlopig een dag minder gaat werken per week. Het voelt ergens nog vreemd om de vrije uren dan o.a. te besteden aan sporten, maar ik ben er van overtuigd dat dat een gezonde keuze is. Ik heb een aantal jaar flink veel uren gewerkt, o.a. met veel plezier in mijn bedrijf, nu is het tijd voor een andere mind-set.

Nu nog 2 uurtjes deze nachtdienst uitzitten waarin ik ook wat chin-ups, push-up plus en hanging knee raises heb gedaan :) , dan een paar uur tukken en daarna weer een karige training afwerken met relatief lichte calf-raises, deadlifts, OHP's en meadow rows, meer niet. Lichamelijk was ik er wel aan toe om even twee trainingen pas op de plaats te maken, ik had alleen niet verwacht de het je mentaal zo gretig maakt, ik kan nu al niet wachten om maandag helemaal dood te gaan tijdens mijn squat amrap set.

18.11.17

Standing calf raise
25xBW double leg
10+5+5+5+5+5x20kg single leg

Deadlift (12x Standing lateral leg raise/hip shift, RDL 12x20kg, 12x.../hip shift,GM 12x20kg als warming up)
10x50kg
5x80kg
4x92,5kg
3x105kg

Standing overhead press
5x25kg
3x35kg
3x5x42kg

Meadow row
12x15kg
3x6x20kg meer focus gelegd op bovenrug ipv lats.

tijd: 20:50-21:45

Tijdens mijn korte vakanktie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de laatste weken fysiek toch wel het maximale gevraagd heb, niet dat ik nu super zwaar train, maar ik kom voornamelijk rust te kort, helaas is het niet mogelijk simpelweg meer rust te pakken, dus moet ik iets lichter gaan trainen. De laatste tijd wilde ik in 6 dagen tijd 2x UB/LB doen, het idee is om dit te verspreiden over 8 dagen, waar mogelijk wat cardio op de extra rustdagen toe te voegen voor actief herstel, maar als ik daar geen tijd of fut voor heb laat ik dat achterwege.

Tevens lijkt het me (voor mezelf) goed om (weer) een paar doelen te stellen, dit wil ik het einde van het jaar bereikt hebben (tussen haakje staat wat ik nu al PR heb):
DL: 6x125 (5x98)
SQ: 6x100 (5x72)
BP: 6x80 (6x65)
OHP: 6x55 (6x40)
Pull-ups: 8 reps

Dit alles met een BW van 80kg, dus ik moet nog iets afvallen, want ik ben inmiddels al weer 84kg.

Het zijn vrij realistische (misschien zelfs terughoudende doelen), maar liever gestaag progresse maken dan mezelf voorbij lopen en het is veel meer dan ik me een paar maanden geleden voor mogelijk had gehouden.

Een tijd terug had ik deze doelen gesteld om voor het einde van dit jaar te halen, met nog 6 weken te gaan is het denk ik goed om te kijken waar ik nu sta, de afgelopen trainingen heb ik de volgende gewichten gepakt:
DL: 105kg
SQ: 82kg
BP: 63.5kg
OHP: 42kg

Om en om SQ en DL wilde ik sowieso al vervangen voor een verhouding van 1:2 (DL:SQ) en dat is nu denk ik ook wel een goed moment. Als ik dan blijf verzwaren zoals ik nu doe en om de dag blijf trainen kom ik uit op:
DL: 5x122,5kg
SQ: 5x110kg
BP: 5x80kg
OHP: 5x52kg

Voor wat ik begrepen heb moet je DL meeliften op de progressie die je boekt bij de SQ, dus als alles gaat zoals gepland moeten die twee wel lukken. Op de BP heb ik al 11x62kg en 9x63,5kg gepakt dus voorlopig zit daar nog wel progressie, ik geloof wel dat ik 5x80kg kan halen. Wat de OHP betreft wordt het wat lastiger, daar heb ik 8x41kg en 5x42kg op gepakt, het is vooral een kwestie van de techniek nog wat verbeteren, misschien gaat het me lukken, misschien blijf ik steken op 50kg, we shall see.
Het doel van de Pull-ups, daar focus ik me niet op, ik doe nu dagelijks chin-ups en ik zie wel hoe ver ik daar mee kom.

Mijn belangrijkste focus de komende 6 weken is dus deze 4 mainlifts, ik zal mijn trainingen blijven starten met SQ en DL omdat ik dat nu gewoon nog prettiger vind, maar zodra ik met de SQ over de 100kg ga en ik meer aandacht moet besteden aan de BP en OHP ga ik denk ik zoals bij Greyskull LP aangeraden wordt eerst de UB oefeningen doen. De amraps zal ik niet balls to the wall doen, maar zeker 1 rep, misschien 2 over houden. Als tweede komen de dagelijkse oefeningen, de chin-ups en hanging knee raises mogen wat mij betreft wat zwaar aanvoelen as het aantal sets omhoog gaat, de push-up plus niet, dat zit de BP alleen maar in de weg denk ik. En als derde heb ik dan nog wat assistance oefeningen in mijn trainingen, ook deze zijn voorlopig van ondergeschikt belang t.o.v, de mainlifts, dus ook bij deze zal ik wat energie overhouden.

De trainingen zullen er als volgt gaan uit zien, best complex in elkaar gezet, maar voorlopig werkt dit voor mij:

A
Low bar squat 3x5 (laatste set amrap) of Standing calf raise (10-20 myo reps) en Deadlift 3x5 (ramping up sets)
Bench press 3x5 (laatste set amrap)
T-Bar row 3x5 (laatste set amrap)
-------------------------------------------
Landmine lateral raises (10-15 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps) of Bulgarian split squat (8-12 reps)
Face pulls mid pulley (10-15 myo reps)
Barbell curl wide grip (8-12 myo reps)

B
Low bar squat 3x5 (laatste set amrap) of Standing calf raise (10-20 myo reps), en Deadlift 3x5 (ramping up sets)
Standing overhead press 3x5 (laatste set amrap)
Meadow row 3x6-8 (focus op bovenrug)
-------------------------------------------
Pullover skullcrusher (10-15 myo reps)
Dumbbell flyes low incline (8-12 myo reps)
Face pulls high pulley (10-15 myo reps)

Iets minder volume dus dan wat ik de laatste tijd deed, o.a. geen dips en straight arm pulldowns meer, maar dat moet denk ik wel, ivm met de dagelijkse oefeningen.

Nu zullen er velen zich afvragen of het allemaal wel zo moeilijk moet met mijn stats, natuurlijk niet, maar het motiveert mij veel meer dan wanneer ik een standaard 5x5 schema zou volgen, dus uiteindelijk werkt het wel.

Mijn idee om te cutten tot 80kg (of iets daaronder) heb ik trouwens laten varen, ik ga langzaam aan meer eten, ik begin met ca.300kcal meer per dag en zie wel wat de weegschaal doet.

Nu zullen er velen zich afvragen of het allemaal wel zo moeilijk moet met mijn stats, natuurlijk niet, maar het motiveert mij veel meer dan wanneer ik een standaard 5x5 schema zou volgen, dus uiteindelijk werkt het wel.

Zolang dat werkt en het jou motiveert zou ik daar inderdaad gewoon lekker mee doorgaan.

Mijn idee om te cutten tot 80kg (of iets daaronder) heb ik trouwens laten varen, ik ga langzaam aan meer eten, ik begin met ca.300kcal meer per dag en zie wel wat de weegschaal doet.

Hiermee zal je zien dat je je doelen zeker gaat halen! Goed blijven trainen dus......

Een log hebben waar anderen ook eens iets in posten motiveert ook. Gisteren heb ik denk ik bij mijn schoonmoeder iets vekeerds gegeten, 's avonds toen ik weer thuis was ontzettende buikpijn gekregen, slecht in slaap gekomen, 's nachts zo misselijk wakker geworden dat ik bijna een vinger in mijn keel wilden stoppen, maar toch weer in slaap gevallen.

Vanochtend alleen een banaan en een biscuitje van mijn dochtertje naar binnen kunnen werken en ik wilde eigenlijk doelloos gaan zappen nu zij op bed ligt. Nog even het forum bekijken en dan zie ik dat @Koppie iets schrijft over motivatie, dan kan ik toch niet voor de buis gaan hangen. Dus 1,5 scoop PWO naar binnen gewerkt en over 5 minuten staat deze gek op zolder te squatten. :flex:

Blij dat ik ook nog eens van nut kan zijn voor iemand......:D:D:D.........zet m op ouwe:flexgrin::flexgrin::flexgrin:

20.11.17

Low bar squat
10xBW
5x10 ,30,50kg
3x74kg
2x5x84kg
7x84kg voor het eerst met redelijk gemak meer dan mijn BW gesquat. :rocknana:

10x20kg
5x40kg
3x60kg
2x5x65kg
9x65kg

T-Bar row
5x40kg
2x5x50kg
6x50kg

Landmine lateral raises
12+5+5+5+5+5x1,25kg

Windmill toploaded
2x11x7,5kg

Face pulls middle pulley
12+5+5+5+5+5x17,5kg

Windmill toploaded
2x11x7,5kg

Barbell curl wide grip
12+5+5+5+5+5x21kg

Windmill toploaded
2x11x7,5kg

tijd: 13:25-14:55

En ook nog 3 van de gepland 6 sest aan BW oefeningen gedaag, ben benieuwd hoe die andere 3 vanavond zullen gaan.

Terug
Naar boven