AndroidHealthClinic

Inspired by Brian Alsruhe

Wat @Brutushakt zegt klopt en zal zeker een bijdrage aan de blessures zijn. Mensen die de BB te hoog plaatsen en/of uit de schouder drukken. Een slechte of geen warming-up zie ik ook vaak
Klopt, als je ze bezig ziet voel je de pijn eigenlijk al in de schouders. heel veel mensen doen dit.. als je de echte goede vorm aanneemt zal niemand meer blessures krijgen van de bench denk ik... Incline barbell is dan weer een heeel ander verhaal.
Wat betreft mijn warming up...
Die is ook onvolledig voor de meeste van jullie, maar ik heb er NOOIT last van::
2 chin ups
wat rotator cuff oefeningen met den kabel
1 setje band pulls
1x12 losse bb
hop volladen en maxen

Klopt, als je ze bezig ziet voel je de pijn eigenlijk al in de schouders. heel veel mensen doen dit.. als je de echte goede vorm aanneemt zal niemand meer blessures krijgen van de bench denk ik... Incline barbell is dan weer een heeel ander verhaal.
Wat betreft mijn warming up...
Die is ook onvolledig voor de meeste van jullie, maar ik heb er NOOIT last van::
2 chin ups
wat rotator cuff oefeningen met den kabel
1 setje band pulls
1x12 losse bb
hop volladen en maxen
squatten doe ik wel uitgebreider opwarmen:
40 kg x12
60 kg x 12
80 kg x 12
??? x ???

Overigens 1 gouden regel :
eerste x bij uitvoering wat voor oefening dan ook-- pijn, geen goed gevoel, voelt niet zo als het zou horen
>>>>>
KLAAR en bannen uit het schema

Als je zwaar bankdrukt krijg je weer nieuwe problemen, je pezen kunnen zo afscheuren met zeg 150kg. Daarom tik ik mijn borst niet aan met het halter. Mijn eigen schouderproblemen komen allemaal voort uit slecht advies om het halter helemaal op mijn borst te laten zakken.

Als je zwaar bankdrukt krijg je weer nieuwe problemen, je pezen kunnen zo afscheuren met zeg 150kg. Daarom tik ik mijn borst niet aan met het halter. Mijn eigen schouderproblemen komen allemaal voort uit slecht advies om het halter helemaal op mijn borst te laten zakken.
ooh-boy-facepalm.jpg

squatten doe ik wel uitgebreider opwarmen:
40 kg x12
60 kg x 12
80 kg x 12
??? x ???
Waarom squatten wel en benchen niet?
Bankdrukken doe ik eerst wat dynamische oefeningen met 4 kg DB's. Vervolgens:
10 x 20 kg
10 x 40 kg
10 x 60 kg
5 x 80 kg
Werksets (beginnend met 10 x 110 kg)

Sorry hoor, maar dat is larie. De enige correct en compleet uitgevoerde BP is er een waarbij je de BB laat zakken tot op je borst (niet stuiteren overigens). Als je eenmaal schouderklachten hebt, kan het zijn dat dit niet meer pijnvrij lukt en dan zou je ervoor kunnen kiezen geen volledige reps te maken of gewoon de oefening te schrappen en iets anders te doen (Floor Presses zou ook kunnen).

Als ik BP houd ik voor de BB tepelhoogte aan, zakken tot op de borst, schouderbladen naar achteren drukken en rug iets archen (wel met kont op bankje blijven).

Ik krijg juist last als ik niet vol zak.. Ik moet de spanning er onder juist ff af halen

10 x 20 kg
10 x 40 kg
10 x 60 kg
5 x 80 kg

Sorry hoor, maar dat is larie. De enige correct en compleet uitgevoerde BP is er een waarbij je de BB laat zakken tot op je borst (niet stuiteren overigens). Als je eenmaal schouderklachten hebt, kan het zijn dat dit niet meer pijnvrij lukt en dan zou je ervoor kunnen kiezen geen volledige reps te maken of gewoon de oefening te schrappen en iets anders te doen (Floor Presses zou ook kunnen).

Als ik BP houd ik voor de BB tepelhoogte aan, zakken tot op de borst, schouderbladen naar achteren drukken en rug iets archen (wel met kont op bankje blijven).
Geen idee, ooit zo aangeleerd en gaat prima bij mij zonder verdere warming up

In de benen ben ik altijd vrij stijf van te voren bovendien.

10 x 20 kg
10 x 40 kg
10 x 60 kg
5 x 80 kg

Dit soort advies dus.

ik zak trouwns ongv. 3-5 cm onder de tepel maar dit zal wel afhankelijk zijn van je mechanisme

:roflol:. Alleen partial range of motion trainen is nog het slechts van al wat je kan doen. Als je dan eens te diep gaat is de kans op snapcity groot.

Ik zie zoveel mensen halve reps maken. Als je er iets van zegt, wordt dat weggehoond.

• Topic Starter Topic Starter
Als je echt structurele/chronische schouder klachten hebt die er voor zorgen dat je elleboog niet zover naar achteren kan, dan zou een beperkte ROM een uitkomst kunnen zijn, maar dan zou ik de standaard BP vervangen door een floor press of board press oid zodat je ROM altijd gelijk is.

Sinds ik training a een flat/decline press en training b een overhead/incline variant doe veel beter herstel van pezen. Ook veel baat bij traning met een pull beweging beginnen en daarna pas een push. Vroeger toch echt flink lopen klooien met last aan borst/schouders.

Terug
Naar boven