AndroidHealthClinic

Inspired by Brian Alsruhe

12.04.18

Bench press
(tussen opwarmsets door band YTWL's)
5x30,50kg
3x60kg
1x68kg
3x73kg
5x68kg
2x4x68kg

In superset met

Bent over row
8x31kg
3x8x45kg

Bulgarian split squat (L/R)
8x10kg
4x23kg
3x8x33kg

Powerband hip hugger
20+7+7+7+7+7xgeel

Hyperextension
20+6+6+5xBW

Tijd: 20:05-21:05

BP ging weer niet lekker, het is niet echt het gewicht, maar de stabilitiet van mijn rechterschouder was na 4 reps weg. Als het echt had gemoeten dan had ik het gewicht omhoog kunnen drukken maar was mijn rechtershouder ver naar voren gekomen, helaas een oude blessure, is dit nu even mijn plateau of niet? Gisteren na mijn ochtendienst nog een zeikvergadering gehad, waardoor ik laat thuis was en pas na het avondeten kon trainen, normaal doe ik het direct na mijn werk, dan voel ik me fitter. Ook doe ik nu weer een redelijk volume aan dagelijkse dips, zo ook gisteren als onderdeel van de warming-up. Boeit niet echt waar het aan ligt, volgende keer voor een laatste keer deze gewichten op de BP.

Misschien beter BP niet in superset met BOR doen?

Zelf heb ik hele slechte schouders en heb toch mijn bank kunnen verbeteren t.o.v. mijn vorige "krachtsport carrière". Probeer niet ten koste van alles het halter helemaal tot op de borst te laten zakken, het is geen powerliftwedstrijd; zorg ervoor dat je je schouderbladen naar binnen en naar onder brengt, zet je borst op en laat je onderrug daarbij iets loskomen van de bank (lichte brug); ondersteun met je benen. Op deze manier heb ik ïk plateau's bij 80 en 100kg weten te overstijgen terwijl de klachten juist minder werden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap wat je bedoelt, maar op dit moment ligt mijn prioriteit niet bij het verbeteren van mijn BP, gaat die nog wat omhoog dan is dat mooi meegenomen.

Bench press gewoon niet de beste oefening voor de schouders :trollface:

Wat bedoel je precies? Dat de kans op schouderblessures vrij hoog is bij de bench press?
Vroeger deed men overhead pressing/dips en toen had men veel minder schouderblessures. Maar als je form goed zit is de kans wel klein. Maar ik zou gewoon als je schouderproblemen hebt even stoppen met benchen. Just my opinion.

Vroeger deed men overhead pressing/dips en toen had men veel minder schouderblessures. Maar als je form goed zit is de kans wel klein. Maar ik zou gewoon als je schouderproblemen hebt even stoppen met benchen. Just my opinion.

Ik snap hem m, de OHP vind ik een veel prettigere oefening, voelt ook beter aan voor mijn schouder, dips doe ik dagelijks. Het is niet dat mijn de schouderproblemen door de bench press oid komen, ik heb al jaren 2 blessures aan mijn rechter schouder waardoor ik er meer op moet letten.

Bij incline press krijg ik eerder last dan bij gewone BP. Meestal voel je vanzelf wel aan welke oefeningen je beter kan mijden. Bij mij heeft het juist erg geholpen even geen OHP te doen, maar in plaats daarvan Machine Press of DB Press.

Bij incline press krijg ik eerder last dan bij gewone BP. Meestal voel je vanzelf wel aan welke oefeningen je beter kan mijden. Bij mij heeft het juist erg geholpen even geen OHP te doen, maar in plaats daarvan Machine Press of DB Press.
Db incline is ok voor mij bb niet.
Platte bench 0,0% last van en volgens mij zit dat hem puur in de vorm.
Veel mensen plaatsen de bb te hoog etc..

Ik zie gasten hier op het forum die jonger zijn of even oud als mij en al schouderproblemen hebben. In de jaren 50 wisten ze niet eens wat een rotator cuff was. Sinds de komst van de bench press is het aantal schouderinjuries drastisch omhoog gegaan.
Food for thought.

Een bench press is niet de meest natuurlijke beweging om te maken.

Ik zie gasten hier op het forum die jonger zijn of even oud als mij en al schouderproblemen hebben. In de jaren 50 wisten ze niet eens wat een rotator cuff was. Sinds de komst van de bench press is het aantal schouderinjuries drastisch omhoog gegaan.
Food for thought.

Informatief filmpje! Man, in de jaren 1950 deden alle bodybuilders aan bankdrukken. Zie bv. Larry Scott en Bill Pearl.

Wat @Brutushakt zegt klopt en zal zeker een bijdrage aan de blessures zijn. Mensen die de BB te hoog plaatsen en/of uit de schouder drukken. Een slechte of geen warming-up zie ik ook vaak

Terug
Naar boven