AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.041
Hoe krijg je dan uberhaupt je metablisme stil... (heb dit op TV gezien bij extreem dikke mensen) en hoe stimuleer je deze dan wel?

niet zo radicaal doen en gewoon de tijd nemen.

In one of the all-time classic studies (the Minnesota semi-starvation study), men were put on 50% of their maintenance calories for 6 months. It measured the largest reduction in metabolic rate I’ve ever seen, something like 40% below baseline. Yet at no point did the men stop losing fat until they hit 5% body fat at the end of the study.

Tsja, je "vroeg" trouwens iets; niet "vraag". Dus jij eet je whey? Beetje vreemd!

Daarnaast, bord met rijst, kip, groente en Chicken Tonight - heb je alvast wat inspiratie opgedaan. Nog een "tip" voor je: melk, havermout en/of cornflakes, beetje kaneel en fl**ker er wat fruit in.

Succes.

Haha, djeezz, lekker boeiend.

Havermout + whey + klein beetje water + appel --> vast voedsel. Vind het erg lekker.

En dingen als een bord met rijst en kip eet ik vaak al bij mijn avond maal. De andere maaltijd neem ik ook al na mijn training: whey + havermout + kaneel + fruit + honing. Maar bedankt voor het mee denken ;).

Begin week 1: 78 kilo, 82 cm taille
Begin week 2: 76.5 kilo, 80.5 cm taille
Begin week 3: 75 kilo, 75.5 cm taille (?)

Moet ik hier blij mee zijn? Ik snap niet hoe het mogelijk is om 5 cm op je taille kwijt te raken, als die al niet zo groot is. Denk wel dat het handig is om de kcals omhoog te gaan gooien.

* De meetmomenten waren allemaal op een maandag ochtend terwijl ik dus aan het fasten was. Elke zondag daarvoor zag er ongeveer hetzelfde uit.

Edit: Nu mijn kcals omhoog moeten ga ik op trainingsdagen 3500 kcal eten, 500/600 gram carbs. Ik ben zelf ook van het IIFYM maar meen een keer te hebben gelezen dat je sucrose en fructose zoveel mogelijk moet vermijden tijdens een refeed, is dit zo? Is namelijk geen doen om enkel complexe carbs te eten met zoveel carbs. Denk dat 50% complex is, 30% sucrose, 10% lactose en 10% fructose.

Laatst bewerkt:
Eerste dag IF moet zeggen het is indd wel heel makkelijk zo .

15:00 2 pistoletjes + 200 gram kipfilet ] 100kh , 60E,6V
18:30 trainen + muscle protect shake
20:00 200 gram gekookte rijst + mix van groente 200 gram] 100kh,20e,8v
21:00 100 gram lever + 100 gram kippenhartjes + 100 gram brood ] 65kh, 65e,6v
22:00 Proteine fluff ] kh2,40e,3v

totaal: 267kh,185E,23v .
Kwa calorie kan er nog 300 bij maar mijn doel is vet verlies en zit nu goed vol

Jullie commentaar opmerkingen graag :)

Laatst bewerkt:
Geen zin om het na te rekenen, maar als je macros en Kcals kloppen ziet het er goed uit :D

Haha, djeezz, lekker boeiend.

Havermout + whey + klein beetje water + appel --> vast voedsel. Vind het erg lekker.

En dingen als een bord met rijst en kip eet ik vaak al bij mijn avond maal. De andere maaltijd neem ik ook al na mijn training: whey + havermout + kaneel + fruit + honing. Maar bedankt voor het mee denken ;).

waarom geen spaghetti?, kan met tomatensaus, pesto enz

Wat raden jullie aan op rustdagen . Zero carbs of 100 gram carbs en een cardio sessie erachter aan

• #2.049
Wat raden jullie aan op rustdagen . Zero carbs of 100 gram carbs en een cardio sessie erachter aan

Ik raad sowieso nooit zero carbs aan. Zolang je maar een tekort genereert. Martin is niet echt een fan van cardio geloof ik behalve als je het rustig aan doet (denk wandelen). Ik eet gewoon fruit en whatnot (trace carbs) misschien zelfs wel een cracker.... :eek: en doe liever wat cardio (stukje fietsen, of joggen of wandelen (wat niet zo heel veel langzamer is dan mijn joggen :)))

Ik probeer het eerste 4 uur geen carbs te eten en de laatste 4 uur wat fruit en linzen en 45 min op een lekkere tempo wandelen .

weet iemand hoeveel cal martin eet op train en rustdagen, aan bepaalde foto's te zien wel veel

Vandaag weer een discussie met een collega over IF. Dat ik 18 uur, soms wel 20 uur (!!!!) niet eet is echt verschrikkelijk slecht voor mijn lichaam volgens hem. Binnen elke jaren zal ik een diabetes patient zijn. Daarnaast is honger per definitie slecht. Als je honger hebt moet je eten.

*zucht*

Vandaag weer een discussie met een collega over IF. Dat ik 18 uur, soms wel 20 uur (!!!!) niet eet is echt verschrikkelijk slecht voor mijn lichaam volgens hem. Binnen elke jaren zal ik een diabetes patient zijn. Daarnaast is honger per definitie slecht. Als je honger hebt moet je eten.

*zucht*

Waarom discussieer je daar nog überhaupt mee? Ik probeer zoveel mogelijk gesprekken over training/voeding te vermijden met mensen die daar niet serieus mee bezig zijn. Bespaart mij veel frustratie.

Waarom discussieer je daar nog überhaupt mee? Ik probeer zoveel mogelijk gesprekken over training/voeding te vermijden met mensen die daar niet serieus mee bezig zijn. Bespaart mij veel frustratie.

Ik heb het gesprek ook redelijk snel afgekapt. Maar als mensen mij voor gek verklaren omdat ik niet ontbijt, maar liefst vier HELE eieren naar binnen werk tijdens de lunch of dextrose drink tijdens mijn training (das puur suiker, ben je gek!?) dan kan ik het toch niet laten om iemand van repliek te dienen.

Het begint ook vaak met een vraag. Laatst ook. Ik kreeg de vraag waarom ik kwark at. Ik vertelde dat ik dat eet omdat er redelijk veel proteïne in zit. Vervolgens kreeg ik een heel verhaal te horen dat dat niet nodig is omdat je lichaam kennelijk zelf genoeg eiwit produceert... Misschien had ik beter kunnen antwoorden dat ik het gewoon lekker vind.

• #2.058

Soms zeg ik wel eens "nietes" al ze met een of andere mythe komen. En als ze me dan vragen met bewijs te komen zeg ik altijd dat ik niet diegene ben die met ongefundeerde belachelijke uitspraken komt... kom zelf maar met bewijs.

*zucht*

Het omgekeerde is waar. Idd niet verder op in gaan.

Als mensen niet met mij eens zijn zie ik het als motivatie om het tegendeel te bewijzen . En leukste is als ze resultaten zien komen ze erom vragen .En dan zelfde advies geven als zij jou gaven :d

Terug
Naar boven