Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ok bedankt, morgen dus mooi leesvoer! Als ik ergens niet uit kom, weet ik waar ik moet zijn :D

Ik las trouwens dit op fitnessblackbook:

Drinking a post workout shake leads to an insulin spike. Any time you spike your insulin, you are shutting down HGH output. So a lot of the benefit derived from your intense workout is cut short. The negatives caused by the insulin spike outweigh the positives. You are adding a lot of unnecessary calories and shutting down a bit of fat burning activity.
Het gaat toch om dagelijkse macro's? Ik neem altijd een postworkout shake met 60gr carbs uit WMS. Kan dit een boosdoener zijn?

http://fitnessblackbook.com/dieting_for_fat_loss/post-workout-shakes-not-if-fat-loss-is-your-goal/

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.082
Ok bedankt, morgen dus mooi leesvoer! Als ik ergens niet uit kom, weet ik waar ik moet zijn :D

Ik las trouwens dit op fitnessblackbook:

Het gaat toch om dagelijkse macro's? Ik neem altijd een postworkout shake met 60gr carbs uit WMS. Kan dit een boosdoener zijn?

http://fitnessblackbook.com/dieting_for_fat_loss/post-workout-shakes-not-if-fat-loss-is-your-goal/

Tja, als je sub-10 komt worden details belangrijker die boven de 10% volledig irrelevant waren. Je zult keuzes moeten maken (je dacht toch niet dat het makkelijker werd :))

Tja, als je sub-10 komt worden details belangrijker die boven de 10% volledig irrelevant waren. Je zult keuzes moeten maken (je dacht toch niet dat het makkelijker werd :))

Haha nee, maar ik wist niet dat het zo'n grote invloed had op vetverbranding. Poeh, ik pieter altijd teveel over zulke dingen. Mijn doel is met postworkoutshake herstel te bespoedigen en snel glycogeen te vullen (maar dit kan natuurlijk ook later op de dag). Dus in plaats van andere carbs weg te halen kan ik beter mijn postwo weghalen en halfuur - uur wachten voordat ik een maaltijd nuttig?

Nog 1 vraag over fasted cardio, stel dat ik morgenochtend cardio doe (eerst 200mg caffeine en BCAA's) en daarna ga ik verder met mijn schema. Wel heb ik dan een heel groot tekort (+/- 1000 calorieen) kan ik beter vetten en eiwitten licht verhogen?

• #2.084
Haha nee, maar ik wist niet dat het zo'n grote invloed had op vetverbranding. Poeh, ik pieter altijd teveel over zulke dingen. Mijn doel is met postworkoutshake herstel te bespoedigen en snel glycogeen te vullen (maar dit kan natuurlijk ook later op de dag). Dus in plaats van andere carbs weg te halen kan ik beter mijn postwo weghalen en halfuur - uur wachten voordat ik een maaltijd nuttig?

Ik maak een verschil tussen cardio en KT. Na een KT sessie neem ik altijd een PWO. Na een cardio sessie niet

Nog 1 vraag over fasted cardio, stel dat ik morgenochtend cardio doe (eerst 200mg caffeine en BCAA's) en daarna ga ik verder met mijn schema. Wel heb ik dan een heel groot tekort (+/- 1000 calorieen) kan ik beter vetten en eiwitten licht verhogen?

Zelfs BCAA's verhogen insuline ietwat overigens (en bemoeilijken vetverbranding)

Zelf plan ik doorgaans mijn cardio doorgaans zoveel mogelijk vlak voor mijn "ontbijt", maar vanochtend heb ik ook 55 minuten gejogd en heb ik pas 3 uur later wat gegeten. Niet dat dat optimaal is wellicht, maar ik maak me er niet echt druk om. Was trouwens na het joggen en inclusief een beker thee toch een kilo lichter dan ervoor ... WTF?.... Anyways, als ik overdrijf met cardio dan compenseer ik het calorietekort doorgaans wel... ik zie 20+ km loopjes als een echte workout en neem zelfs voeding direct na het lopen (of voor EN tijdens het lopen al als het verder is dan 20 km).... niet dat iemand moet doen wat ik doe overigens .....

• #2.086
Ben hier wel benieuwd naar, kan je er een paar noemen?

Ik dacht dat ik dat net deed door dat stukje over "stubborn bodyfat". ?
Risico op spierverlies wordt groter.
En een te laag vetpercentage kan vast nog wel andere gevolgen hebben.

Ik eet dus 100 gram brood met 200 gram kip 2-4 uur voordat ik ga trainen kan ik beter dat brood weg laten of maakt dat uit ? En ik neem mijn bcaa altijd tijdens de training

Ik dacht dat ik dat net deed door dat stukje over "stubborn bodyfat". ?
Risico op spierverlies wordt groter.
En een te laag vetpercentage kan vast nog wel andere gevolgen hebben.

Ik zie enkel en alleen een stukje over stubborn body fat, geen details waar je op moet letten als je <10 % wilt cutten.

• #2.089
Ik zie enkel en alleen een stukje over stubborn body fat, geen details waar je op moet letten als je <10 % wilt cutten.

Tja, ... dat zal wel vallen onder de 2 regels van succes:
1 - vertel nooit alles wat je weet
.....

;)

dat lage glycogeen niveaus in je sieren bijvoorbeeld zorgen dat je iets gemakkelijker vet vrij maakt en dus verbrand... nog zo'n detail dat bij hogere vetpercentages niet van belang is, maar bij lagere wel...

Tja, ... dat zal wel vallen onder de 2 regels van succes:
1 - vertel nooit alles wat je weet
.....

;)

dat lage glycogeen niveaus in je sieren bijvoorbeeld zorgen dat je iets gemakkelijker vet vrij maakt en dus verbrand... nog zo'n detail dat bij hogere vetpercentages niet van belang is, maar bij lagere wel...
Haha

Aha, dat wist ik nog niet. Neem aan dat daarmee wordt bedoeld dat als je low carb eet je makkelijker vet verliest. Zulke details zijn meer dan welkom !

Haha

Aha, dat wist ik nog niet. Neem aan dat daarmee wordt bedoeld dat als je low carb eet je makkelijker vet verliest. Zulke details zijn meer dan welkom !

UD2.0 is daar ook vooral op afgestemd door de depletion en tension trainingen om zodoende je glycogeenvoorraad helemaal te depleten.

• #2.092
Haha

Het gaat verder dan dat je low carb eet. Als je alleen maar low carb eet worden je glycogeen voorraden niet opgebruikt. Daar is specifieke training voor nodig. Kijk maar eens hoe dat in UD2.0 gaat. Nu gaat het ook prima zonder dergelijke depletie en refeeds op de "normale" IF methode, maar ik mag persoonlijk toch graag weten hoe het allemaal werkt en waarom dingen werken.

UD2.0 is daar ook vooral op afgestemd door de depletion en tension trainingen om zodoende je glycogeenvoorraad helemaal te depleten.
Oke, thanks.

Mij wat te veel moeite UD2.0, lees wel altijd dat men er goede resultaten mee haalt.

---------- Post toegevoegd Sun 19 Feb 2012 om 13:49 ----------

Het gaat verder dan dat je low carb eet. Als je alleen maar low carb eet worden je glycogeen voorraden niet opgebruikt. Daar is specifieke training voor nodig. Kijk maar eens hoe dat in UD2.0 gaat. Nu gaat het ook prima zonder dergelijke depletie en refeeds op de "normale" IF methode, maar ik mag persoonlijk toch graag weten hoe het allemaal werkt en waarom dingen werken.

Mooi!

• #2.094
Ik eet dus 100 gram brood met 200 gram kip 2-4 uur voordat ik ga trainen kan ik beter dat brood weg laten of maakt dat uit ? En ik neem mijn bcaa altijd tijdens de training

Als je al kip hebt gehad denk ik persoonlijk niet dat de BCAA's er nog veel aan toe voegen. Als je nu op een lege maag ging trainen ....

Daarnaast train ik persoonlijk beter als ik wat koolhydraten in mijn lichaam heb. Als mijn training vrij kort is red ik het nog wel zonder maar tijdens een lange training kak ik dan wat in en worden de prestaties minder op het eind. Als je er in je schema rekening mee houdt hoeft dat niet een probleem te zijn. Gewoon je zware sets eerst doen en het geneuzel zoals abs bewaren tot het laatst :)

---------- Post toegevoegd Sun 19 Feb 2012 om 13:54 ----------

Oke, thanks.

Mij wat te veel moeite UD2.0, lees wel altijd dat men er goede resultaten mee haalt.

+1

maar wel heel interessant om te lezen !!

AMPk neemt toe als je glycogeen deplete. Wat uiteindelijk resulteert in een verbeterde vetmobilisatie en oxidatie. 4 dagen depleted rondlopen zorgt er ook voor dat de alpha-2 receptoren 'natuurlijk' verhinderd worden, waardoor 'stubborn fat' makkelijker gemobiliseerd kan worden. Een nadeel is dan weer wel dat de eiwitsynthese verhinderd wordt als AMPk toeneemt.

Glycogeen depletie heeft dus zo zijn voor- en nadelen. Als ik naar Martin kijk en zijn cliënten dan is glycogeen depletie geen must om shredded te worden. Daarnaast zijn er natuurlijk genoeg bodybuilders die met high carb een lichaamsvet van 3-5% behaald hebben. Persoonlijk merk ik dat de vast wel goed is om stubborn fat aan te spreken. Insuline is flink gekelderd aan het einde van je vast, de doorbloeding en de catecholamines nemen toe. Geduldig zijn is alleen erg belangrijk.

Haha hier precies hetzelfde.

Eet je 4 eieren per dag?! Dat is echt niet goed voor je. Je cholesterol wordt veelte hoog.

Eet je 's ochtends niet? Dat is heel slecht voor je, je moet om de 2-3 uur eten anders word je moe en zakt je metabolisme.

Daarnaast wordt je aangekeken alsof je gezicht in brand staat als je dit zegt. :eek:
b*ch please, moet je eens zien wat er gebeurd als je op je werk een doos met 10 gekookte eieren uit je tas haalt:p Ik zou liever wat anders uit mijn tas halen maarja, eieren zijn goedkoop:rolleyes:

Maar ik word er wel lichtelijk strontziek van dat ze, ondanks die paar keer dat ik het probeerde te beargumenteren dat het helemaal niet zo slecht is, dat 'het toch slecht is voor je' met gewoon geen enkele argumentatie.

En dat zijn dan ook nog eens van die beetje 40 jarige midlife crisis vrouwtjes die zelf aan de yoghurtjes zitten als maaltijd en weet ik veel wat:rolleyes:

Maarja, trek me er voor de rest niet al teveel meer van aan. Ik baal er eerder van dat ik niet gewoon een ****ing halve kilo biefstuk uit mijn tas kan toveren:D

AMPk neemt toe als je glycogeen deplete. Wat uiteindelijk resulteert in een verbeterde vetmobilisatie en oxidatie. 4 dagen depleted rondlopen zorgt er ook voor dat de alpha-2 receptoren 'natuurlijk' verhinderd worden, waardoor 'stubborn fat' makkelijker gemobiliseerd kan worden. Een nadeel is dan weer wel dat de eiwitsynthese verhinderd wordt als AMPk toeneemt.

Glycogeen depletie heeft dus zo zijn voor- en nadelen. Als ik naar Martin kijk en zijn cliënten dan is glycogeen depletie geen must om shredded te worden. Daarnaast zijn er natuurlijk genoeg bodybuilders die met high carb een lichaamsvet van 3-5% behaald hebben. Persoonlijk merk ik dat de vast wel goed is om stubborn fat aan te spreken. Insuline is flink gekelderd aan het einde van je vast, de doorbloeding en de catecholamines nemen toe. Geduldig zijn is alleen erg belangrijk.

Top, duidelijk! Wat ik me wel afvraag, jij hebt het over geduldig zijn. Ik ben mijn cut begonnen op 15 % en heb gepland om 8 weken te gaan cutten, vermoedelijk tot 10%. Hierna ga ik 8 weken (lean) bulken, omdat ik anders na mijn cut nauwelijks spiermassa overhoud(net een lange tijd blessure leed gehad), ik verwacht hiermee tot een lichaamsvetpercentage van 11% te komen. Vervolgens wil ik alsnog 4-6 weken cutten om van 11% naar 8/9 % te cutten.

Heeft dat bulken tussen door dan nog een soort van impact op het aanspreken van stubborn body fat tijdens de cut dier erna weer komt? Want normaal zou ik in 1x cutten tot ik op 8/9% staat(incl. diet break) maar als ik dat nu ga doen ben ik bang dat ik niks overhoud, met die 8 weken bulken tussendoor kan ik denk met behulp van spiergeheugen nog wel snel een beetje spiermassa winnen waardoor het er wat fraaier uitziet. Flink stukje tekst voor een korte vraag.

Niet als je met je eerste cut niet onder de 10% komt. Waarschijnlijk zullen de meeste triglyceriden onder de 10% uit verzadigde vetzuren bestaan. Die zijn moeilijker te mobiliseren dan onverzadigde vetzuren. Als je dus eenmaal een lager lichaamsvetpercentage bereikt hebt en je weer gaat bulken dan zou je er op kunnen letten dat je vetbronnen voornamelijk uit onverzadigde vetzuren bestaan. Die worden makkelijker gemobiliseerd dan verzadigde vetzuren.

Niet als je met je eerste cut niet onder de 10% komt. Waarschijnlijk zullen de meeste triglyceriden onder de 10% uit verzadigde vetzuren bestaan. Die zijn moeilijker te mobiliseren dan onverzadigde vetzuren. Als je dus eenmaal een lager lichaamsvetpercentage bereikt hebt en je weer gaat bulken dan zou je er op kunnen letten dat je vetbronnen voornamelijk uit onverzadigde vetzuren bestaan. Die worden makkelijker gemobiliseerd dan verzadigde vetzuren.

Oke, dan zal ik na mijn eerste cut tijdens het bulken voornamelijk onverzadigde vetten eten. Bedankt.

Verzadigde vetzuren zijn natuurlijk ook wel belangrijk voor de hormoonhuishouding, bepaalde vitamines, etc. Vandaar dat ik minimaal 25% van de totale vetinname aan verzadigde vetten er in zou houden.

Terug
Naar boven