Demian
Huge Freak
- Waardering
- 649
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar in de voeding sticky staat dat maaltijden over de dag verspreiden beter voor je cholesterol waardes is?
Heb sinds lange tijd gisteren weer gesquat , toen ik van morgen wakker werd had ik niet echt spierpijn door de loop van de dag werd het erger komt dat misschien doordat ik tot 2 uur niks heb gegeten ? Moet wel eerlijk zeggen dat ik gisteren mezelf Heb uitgedaagd om te kijken of ik geen kracht mis en heb iets te fanatiek lopen trainen .
Ik heb het gesprek ook redelijk snel afgekapt. Maar als mensen mij voor gek verklaren omdat ik niet ontbijt, maar liefst vier HELE eieren naar binnen werk tijdens de lunch of dextrose drink tijdens mijn training (das puur suiker, ben je gek!?) dan kan ik het toch niet laten om iemand van repliek te dienen.
Het begint ook vaak met een vraag. Laatst ook. Ik kreeg de vraag waarom ik kwark at. Ik vertelde dat ik dat eet omdat er redelijk veel proteïne in zit. Vervolgens kreeg ik een heel verhaal te horen dat dat niet nodig is omdat je lichaam kennelijk zelf genoeg eiwit produceert... Misschien had ik beter kunnen antwoorden dat ik het gewoon lekker vind.

Haha hier precies hetzelfde.
Eet je 4 eieren per dag?! Dat is echt niet goed voor je. Je cholesterol wordt veelte hoog.
Eet je 's ochtends niet? Dat is heel slecht voor je, je moet om de 2-3 uur eten anders word je moe en zakt je metabolisme.
Daarnaast wordt je aangekeken alsof je gezicht in brand staat als je dit zegt.![]()
Ben gisteren ermee begonnen met if, heb nog enkele vragen
moet ik op niet trainings dagen mijn havermout, zoete aardappel, rijst laten vallen? of bijv bij 1 maaltijd wel wat carbs eten. Krijg je zo geen tekort aan belangrijke vit en mineralen als je ze maar 3 keer per week eet op trainingsdagen.
Moet je nu voor de training wat eten, de ene zegt alleen bcaa andere raden carbs aan.
Klopt het ook dat op nt dagen de grootse maaltijd ook de eerste moet zijn
dat !
DOMS duren (bij mij althans) altijd 24 uur voordat ze echt beginnen op te komen.
Maar er is niks schadelijks aan doms neem ik aan ? Zolang ik maar niet ga trainen met spierpijn en goed herstel .
Ben gisteren ermee begonnen met if, heb nog enkele vragen
moet ik op niet trainings dagen mijn havermout, zoete aardappel, rijst laten vallen? of bijv bij 1 maaltijd wel wat carbs eten. Krijg je zo geen tekort aan belangrijke vit en mineralen als je ze maar 3 keer per week eet op trainingsdagen.
Klopt het ook dat op nt dagen de grootse maaltijd ook de eerste moet zijn
Zolang ik maar niet ga trainen met spierpijn en goed herstel .
niks MOET. Maar als je op trainingsdagen een calorie-tekort wilt hebben is het weglaten van wat carbs een goede optie. En nee, je krijgt niet meteen een vitamine tekort als je wat minder koolhydraat rijk voedsel eet. (ik mag hopen dat je wel groente en fruit eet tenslotte)
bedoel wel op trainings dagen meer carbs en rustdagen minder carbsoke kort en bondigbedoel wel op trainings dagen meer carbs en rustdagen minder carbs
Ik ben nu 6 weken strikt aan het carb cyclen en mijn bodyfat is van 15/16% naar 12/13% gegaan (althans dat schat ik) ben verder 3kg afgevallen. Resultaten zijn dus heel slecht tot 12% kan veel sneller. Ik weet niet waar probleem ligt: op low carb dagen ga ik laag. Ik heb 2 high day en 1 medium dag. Ik vrees dat high days te hoog zijn en medium day ook boven onderhoud zit, dus wekelijks deficit is te laag. Probleemgebied is vooral stubborn fat.
Daarom overweeg ik om IF te doen of ud2.0 protocol te volgen. Ik heb me over de tweede ingelezen, maar IF is wel wat van ingewikkelder materie. Vooral op gebied van training en plannen van je maaltijden.
Ik neem morgen de tijd om IF door te nemen, maar wat kan ik beter doen? Overschakelen naar IF of op medium days en high days wat zakken in kcal (200-300)?
Ik ben in 2 weken van 82 cm taille naar 75 cm taille gegaan, niet dat dat direct door IF komt, maar doordat ik een groot kcal tekort heb. En met IF is dat heel erg makkelijk, dus ik zeg IF doen.
Edit: IF is trouwens heel simpel.
Boven de 10%% heb je geen last van stubborn fat.
Trouwens 3% en 3 kilo in 6 weken is niet zo slecht toch ? Of heb je andere ervaringen ?
Aha, dan heb ik stubborn fat altijd verkeerd geintepreteerd. Namelijk vet dat gewoon lastig weg is te krijgen i.v.m. slechte doorstroming en de vele a2-receptors. Volgens Martin Berkhan neemt tijdens het vasten catecholamines toe en bind dus aan de a2-receptors. (correct me if am wrong) Stubborn fat is via IF, misschien dan wel makkelijker weg te krijgen?
Het is natuurlijk niet héél slecht, maar als je leest wat men bereikt hier op forum (1% per week?) is dat natuurlijk niet echt bevredigend voor mijn strenge diëten.
Ik heb the Stubborn Fat Solution (niet van dezelfde schrijver zie ik nu) gelezen. Had op de blog van Lyle wel wat opgevangen over fasted cardio. Alleen ik raak dan door de war i.v.m. insuline levels. Als je wandelt/intensievere cardio tijdens het vasten wordt dus je ''fat storage'' aangesproken, maar de mobilisatie en oxidatie van vet stopt als je enkel al een whey shake neemt na het wandelen door de insuline respons. Wat is dan het nut van fasted cardio? Verbrand je dan netto meer vet? (aangezien het toch om dagelijks/wekelijks deficit gaat)