Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Of de dag erna.

Hoezo automatisch? Je kan toch ook de vetten op een ander tijdstip naar binnen werken?

Als je 30 procent cal pre wo eet, dan heb je pwo toch altijd vetten anders geraak ik ten eerste niet aan mijn cal en ten tweede in kip of vis zitten toch ook vetten

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 19:49 ----------

Moet toch dagelijks aan mijn cal komen
Anders zitten mijn cal kwa rustdag en trainingsdag helemaal scheef

P.s. Is mayo aan te raden in de cut? Zijn easy cal en alleen vetten, past in mijn macro of moet ik vervangen door noten of olijfolie?

Die noten wat ik heb us notenmix vd aldi, zijn deze ook goed? Zitten wel veel hazelnoten in, rest is amandelnoten en cashew.

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 19:54 ----------

Als je 30 procent cal pre wo eet, dan heb je pwo toch altijd vetten anders geraak ik ten eerste niet aan mijn cal en ten tweede in kip of vis zitten toch ook vetten

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 19:49 ----------

Moet toch dagelijks aan mijn cal komen
Anders zitten mijn cal kwa rustdag en trainingsdag helemaal scheef

P.s. Is mayo aan te raden in de cut? Zijn easy cal anders zit ik te laag en alleen vetten, past in mijn macro of moet ik vervangen door noten of olijfolie?

Die noten wat ik heb is notenmix vd aldi, zijn deze ook goed? Zitten wel veel hazelnoten in, rest is amandelnoten en cashew.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Wat wil je nou horen? Eet gewoon zo min mogelijk vetten op refeed/trainingsdagen, simpel zat toch. Houd het voor het gemak op maximaal 50 gram vet per refeed/trainingsdag.

Je moet het zo zien, stel dat je op een refeed dag 500 kcal boven je onderhoud eet en een groot deel is daarvan vet, dan zal je die 500 kcal mee moet tellen in je wekelijkse tekort(optellen). Als je het slim aanpakt en vet laag houd hoef je (om maar een getal te noemen) +- 100 kcal mee te tellen.

Mijn window genoodzaakt van 12 tot 8 u
Ben pas terug van training om 7 u. Dus heb ik autom vetten na men training. In mij geval 25 Gr. Noten en 300 Gr. Vis of runds of kip
Hoe kan ik dat dan oplossen?

En over hoeveel vertraging spreken we?
In mij geval mss irrelevant aangezien ik altijd een rustdag tss mijn trainingen heb

Als je om 12u je vetten eet heb je toch niet echt vetten rond je training?
En niet teveel vetten is niet hetzelfde als geen vetten, he. Ik denk (maar ben niet zeker) dat 10-15g zeker geen kwaad kan.
Martin zegt zelf op trainingsdagen maar zo'n 50g vet te eten (wat in mijn ogen vrij weinig/het absolute minimum is).

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 20:29 ----------

Klopt. Dat is ook niet gek als je bedenkt dat vet de opname van prots/carbs vertraagt. Echter vraag ik me af of dat uitmaakt als je toch al een goede pre/post-workout shake hebt gedronken. Ik drink zelf een uur voor m'n training meestal 100gr oats + 20gr whey en wat fruitsap en tijdens + na de training 30 a 40gr dextro/malto (50/50) + 20gr whey. Vraag me dus af of het dan ook nog uitmaakt dat je vet in je maaltijd hebt. Immers, er zijn al aardig wat prots/carbs aanwezig in je lichaam. Of zie ik dit verkeerd?

Hmm, ben echt geen expert, hoor.
Maar meen mij te herinneren dat het ook met calorie partitioning te maken heeft. Bovendien is Martin geen grote voorstander van al die shakes en raadt hij aan zoveel mogelijk vast voedsel te nemen.

Wat wil je nou horen? Eet gewoon zo min mogelijk vetten op refeed/trainingsdagen, simpel zat toch. Houd het voor het gemak op maximaal 50 gram vet per refeed/trainingsdag.

Je moet het zo zien, stel dat je op een refeed dag 500 kcal boven je onderhoud eet en een groot deel is daarvan vet, dan zal je die 500 kcal mee moet tellen in je wekelijkse tekort(optellen). Als je het slim aanpakt en vet laag houd hoef je (om maar een getal te noemen) +- 100 kcal mee te tellen.

Dacht dat je toch zeker aan 1 gram vet per kg vvm moest hebben...
Ik hanteer ong 3 gram eiwit en 1gram vet per kg vvm en de rest is kh. Macro ekv +- 50/30/20...

Als je om 12u je vetten eet heb je toch niet echt vetten rond je training?
En niet teveel vetten is niet hetzelfde als geen vetten, he. Ik denk (maar ben niet zeker) dat 10-15g zeker geen kwaad kan.
Martin zegt zelf op trainingsdagen maar zo'n 50g vet te eten (wat in mijn ogen vrij weinig/het absolute minimum is).

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 20:29 ----------

Hmm, ben echt geen expert, hoor.
Maar meen mij te herinneren dat het ook met calorie partitioning te maken heeft. Bovendien is Martin geen grote voorstander van al die shakes en raadt hij aan zoveel mogelijk vast voedsel te nemen.

Ben ook gn voorstander van shakes. Alleen tijdens training Gebruik ik virtargo en wei dan mijn pwo meal en als afsluiter van mijn window caseïne op trainingsdagen. Rustdagen geen shakes.

Ok dan neem ik die noten om 12 u.

@willem9: ja was niet de bedoeling om mezelf te quoten :-) zit via tapatalk. Via pc is toch makkelijker reageren

Laatst bewerkt:
Op WO dagen eiwitten en KH eten . Kijk dat je jou stukjes vlees in olie dept om te grillen begrijp maar het is volgens mij niet de bedoeling om vettig vlees te eten . Ik ga dan ook voor maximaal 40-50g vet op WO.Op mij cut dagen ook niet zo gek veel meer max 60-70 maar ja mijn doel is ook vet verliezen :d

Op WO dagen eiwitten en KH eten . Kijk dat je jou stukjes vlees in olie dept om te grillen begrijp maar het is volgens mij niet de bedoeling om vettig vlees te eten . Ik ga dan ook voor maximaal 40-50g vet op WO.Op mij cut dagen ook niet zo gek veel meer max 60-70 maar ja mijn doel is ook vet verliezen :d

Mijn doel ook. Gebruik Pam spray voor te bakken

Er is niks mis met vet op trainingsdagen. Ik heb het specifiek over de maaltijd direct ná je training.

Pam spray vind ik overbodig 1 theelepel olie is genoeg om een halve kilo kip te grillen .
@Keiko ik eet 30% van mijn voeding 2-3 uurtjes voor me training met niet gek veel KH , voor mijn training drink ik een kop koffie met cacao . Na de training 50% van mijn voeding en tjah daar zal toch echt wat vet in zetten van het vlees zelf , wat olie en een klein stukje roomboter door mijn rijst mengen in totaal 25-30 gram ik denk dat je et best kunt verwaarlozen met een maaltijd van 1000 calorieën

Pam spray vind ik overbodig 1 theelepel olie is genoeg om een halve kilo kip te grillen .
@Keiko ik eet 30% van mijn voeding 2-3 uurtjes voor me training met niet gek veel KH , voor mijn training drink ik een kop koffie met cacao . Na de training 50% van mijn voeding en tjah daar zal toch echt wat vet in zetten van het vlees zelf , wat olie en een klein stukje roomboter door mijn rijst mengen in totaal 25-30 gram ik denk dat je et best kunt verwaarlozen met een maaltijd van 1000 calorieën

Prima. Bedankt voor je reactie, maar het geeft geen antwoord op mijn vraag. 25 - 30 gram vet stelt inderdaad niks voor.

Edit: Ter aanvulling op mijn oorspronkelijk vraag: Ik heb het uiteraard op grotere hoeveelheden vet. Denk aan 3-400 gram worst met rijst en veggies of tartaar/gehakt met pasta.

Laatst bewerkt:
Prima. Bedankt voor je reactie, maar het geeft geen antwoord op mijn vraag. 25 - 30 gram vet stelt inderdaad niks voor.

Ben ik ook wel benieuwd naar, tijdens cleanbulk haalde ik makkelijk 80gr vet op trainingsdagen en om dat grotendeels te vervangen door carbs..

Ben ik ook wel benieuwd naar, tijdens cleanbulk haalde ik makkelijk 80gr vet op trainingsdagen en om dat grotendeels te vervangen door carbs..

0,8 gr vet per kg lichaamsgewicht was toch het minimum? Heb ik hier al een paar keer zien voorbijkomen en vetten zijn ook wel testosteron- en metabolismeverhogend. Ik zou er niet zoveel schrik van hebben. Een overschot aan koolhydraten zal ook omgezet worden in vet.

Dat je rond je trainingen geen vet mag eten lijkt mij ook bullshit. Je lichaam is de hele dag door aan het verteren. Als je twee-drie uur voor je training een maaltijd eet zal tijdens de training die maaltijd nog altijd verteerd worden en de opname van eiwitten dus ook vertraagd worden. Vraag me trouwens of hier een wetenschappelijke onderbouwing voor is dat wanneer de opname van eiwitten rond de training vertraagd wordt (of als er vet gegeten wordt rond de training) dat dan ook de spiermassa minder groeit op lange termijn. En ook als je koolhydraten met eiwitten eet, wordt de opname van eiwitten toch ook vertraagd?

Lees het laatste stukje @ mensen die vet willen eten op trainingsdagen.

Lees het laatste stukje @ mensen die vet willen eten op trainingsdagen.

Ja, maar dat zegt niets over het probleem: "krijg ik wel genoeg vet binnen?". Krijg je met 50 gram genoeg vet binnen om de optimale hoeveelheid testosteron en andere hormonen aan te maken om de optimale spiergroei te realiseren? Daarbij zal meer vet misschien gebruikt worden voor die andere processen in je lichaam (hormoonhuishouding bv.) en dan niet worden omgezet in vet. Terwijl het te veel aan koolhydraten wel wordt omgezet in vet aangezien het voor niks anders dan energie in je lichaam gebruikt kan worden. Trouwens dat 500kcal extra in vet volledig wordt omgezet in 500 kcal vet en dan 500 kcal extra aan carbs maar voor 100 kcal wordt omgezet lijkt me ook aardig overdreven.

Terug
Naar boven