XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Begrijp ik goed, dat de meesten die hier leangains doen, niet alle maaltijden de kcal/macro's tellen om te zorgen dat het overeen komt met de dag kcal/macro's ?

Dat eerder in de keuken gekeken word wat er ligt, en aan de hand daarvan de hoeveelheden etc?

Zo doe ik het wel :D

Ik denk dat de meeste hier toch wel iets preciezer te werk gaan.

Ik doe het ook met de natte vinger, die 100 kcals minder of meer doet het em niet echt meer voor mij, en genoeg eiwitten eten is ook nooit een probleem geweest :)

Ik ga het intermittent fasting weer oppakken nu heb ik 1 simpele vraag.

Mijn week ziet er als volgt uit:
Maandag: 9.00 spinnen
Dinsdag: 19.30 voetballen 17.00 fitness
Woensdag: rustdag
Donderdag: 19.30 Voetballen
Vrijdag: 9.00 spinnen
Zaterdag: smiddags fitness
Zondag: 11.30 voetballen

Mijn eat window is normaal gesproken van 13.00 - 21.00. Moet ik dit zo houden of is het niet verstandig ivm het zeer intensieve spinnen van 9 uur sochtends. Of moet ik van op spin dagen de eat window van 8.00 - 16.00 (dan krijg ik een fasting tijd 20 uur alleen)

Laatst bewerkt:
Hallo mede IF ers, zit met volgende situatie:

Wil zaterdag en zondagmorgen cardio doen.

Tijdens we week zit mijn eetwindow 12 u tot 20 u

Wat doe ik dan het beste:

Window behouden of window verplaatsenin het weekend? Fasted of niet? Tijdens of voor cardio eiwitten/onverzadigde vetten? nemen of niet? Caffeine invloed op fasted State?

Heb gelezen dat low intense cardio fasted geen kwaad kan, maar even horen wat jullie vinden?

Laatst bewerkt:

Window behouden of window verplaatsenin het weekend? Fasted of niet? Tijdens of voor cardio eiwitten/onverzadigde vetten? nemen of niet? Caffeine invloed op fasted State?

Heb gelezen dat low intense cardio fasted geen kwaad kan, maar even horen wat jullie vinden?

Je moet niet op max BPM gaan zitten maar cardio met 10g bcaa kan fasted geen kwaad.

Overigens is die www.1percentedge.com een goede richtlijn? Ik zag er namelijk wel een goede uitdaging in als dat ding mij voorspelt 17,18 LBM te kunnen laten gainen in 1 jaar:D

Ik ga het intermittent fasting weer oppakken nu heb ik 1 simpele vraag.

Mijn week ziet er als volgt uit:
Maandag: 9.00 spinnen
Dinsdag: 19.30 voetballen 17.00 fitness
Woensdag: rustdag
Donderdag: 19.30 Voetballen
Vrijdag: 9.00 spinnen
Zaterdag: smiddags fitness
Zondag: 11.30 voetballen

Mijn eat window is normaal gesproken van 13.00 - 21.00. Moet ik dit zo houden of is het niet verstandig ivm het zeer intensieve spinnen van 9 uur sochtends. Of moet ik van op spin dagen de eat window van 8.00 - 16.00 (dan krijg ik een fasting tijd 20 uur alleen)

niemand?

Spinnen en IF ik weet het niet . Je kan voor dat je gaat spinnen wat bcaa nemen en gewoon je eat window behouden .Op cardio dagen doe ik het zo als ik op sta neem ik bcaa dan ga ik 45-60 min wandelen dan na 3 uurtjes weer en nog 1x voordat ik begin te eten nog ff 30 min wandelen . Wat ik ervaar is dat je direct na het wandelen honger heb daarna gaat het weg en is het heel makkelijk vol te houden .

Spinnen en IF ik weet het niet . Je kan voor dat je gaat spinnen wat bcaa nemen en gewoon je eat window behouden .Op cardio dagen doe ik het zo als ik op sta neem ik bcaa dan ga ik 45-60 min wandelen dan na 3 uurtjes weer en nog 1x voordat ik begin te eten nog ff 30 min wandelen . Wat ik ervaar is dat je direct na het wandelen honger heb daarna gaat het weg en is het heel makkelijk vol te houden .

Gebruik je voor het wandelen bcaa ja? Ik fiets driekwartier rond en gebruik geen bcaa, las zelfs dat mensen hier voor zwaar lichamelijk werk geeneens bcaa gebruiken en gewoon fasted werken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.232

Ik heb er geen last van als ik op een lege maag cardio doe. Alleen intensief sporten is niet echt ene optie, maar rustig joggen of fietsen is geen probleem. Cafeïne is geen probleem (in tegendeel zelfs, stimuleert vetverbranding.. !)

Gebruik je voor het wandelen bcaa ja? Ik fiets driekwartier rond en gebruik geen bcaa, las zelfs dat mensen hier voor zwaar lichamelijk werk geeneens bcaa gebruiken en gewoon fasted werken.

klopt.ik heb redelijk zwaar werk, ploegwerk maar ik hou mijn eet window tussen 14 en 22 uur. werken in de vroege ploeg zonder eten is geen probleem soms wel af en toe zin in iets maar dan neem ik wa koffie.

lijkt me slecht

Hey wazzup, hoe denk jij over vetten na je training? Zou je die vermijden in de grote maaltijd na de training (1 a 2 uur na de training heb ik het dan over) of maakt dat niet zoveel uit?

Hey wazzup, hoe denk jij over vetten na je training? Zou je die vermijden in de grote maaltijd na de training (1 a 2 uur na de training heb ik het dan over) of maakt dat niet zoveel uit?

Martin zegt i.i.g. zoveel mogelijk vermijden.

Klopt. Dat is ook niet gek als je bedenkt dat vet de opname van prots/carbs vertraagt. Echter vraag ik me af of dat uitmaakt als je toch al een goede pre/post-workout shake hebt gedronken. Ik drink zelf een uur voor m'n training meestal 100gr oats + 20gr whey en wat fruitsap en tijdens + na de training 30 a 40gr dextro/malto (50/50) + 20gr whey. Vraag me dus af of het dan ook nog uitmaakt dat je vet in je maaltijd hebt. Immers, er zijn al aardig wat prots/carbs aanwezig in je lichaam. Of zie ik dit verkeerd?

Mijn window genoodzaakt van 12 tot 8 u
Ben pas terug van training om 7 u. Dus heb ik autom vetten na men training. In mij geval 25 Gr. Noten en 300 Gr. Vis of runds of kip
Hoe kan ik dat dan oplossen?

En over hoeveel vertraging spreken we?
In mij geval mss irrelevant aangezien ik altijd een rustdag tss mijn trainingen heb

Hoezo automatisch? Je kan toch ook de vetten op een ander tijdstip naar binnen werken?

Terug
Naar boven