XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Als jij tevreden bent met je vet%, en niet voor de zomer op 7 wilt zitten dan gewoon de Recomp doen.

Ik wil mijn vet richting de 10 % en van daaruit kijken (op 10 blijven of iets lager gaan richting de 8%). Het belangrijkste is dat ik mijn kracht blijf behouden en liefst vergroot.
Daarnaast zoveel mogelijk massa vast blijf houden.

Waarom probeer je het niet gewoon en kijk je of je achteruit gaat op kracht?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.203
Bij leangains, moet je ook op rustdagen weinig carbs eten en veel vetten? Hoeveel gr carbs eten jullie op rustdagen en uit welke bronnen halen jullie je vetten weg eigenlijk?
Ik dacht aan chocolade 86%, vette vis, eieren, (wal)noten, olijfolie, kippenbouten..

Ik ben nu alweer een tijdje bezig met LG en ik ben nu wel gewend aan 18 uur vasten en 6 uur eten. Deze window is bij mij altijd van 6 tot 12 (Soms van 7 tot 1 oid, maar het verschuift nagenoeg nooit meer dan 1 uur voor of achteruit).

Wat ik mij afvraag is wanneer ik nou het beste mijn krachttrainingen kan plannen. Mijn sportschool is eigenlijk alleen maar rustig genoeg om lekker te kunnen trainen als het vroeg in de ochtend is of laat 's avonds.

Dus in feite: ik eet tussen 18:00-24:00. Zou ik beter tussen 21:30-23:00 kunnen trainen (en dus mijn eating window te verschuiven naar 18:30-00:30 of later), of rond een uur of 8 's ochtends trainen?

Waarom probeer je het niet gewoon en kijk je of je achteruit gaat op kracht?

+1 zodra je kracht achteruit gaat stop je met het fatloss protocol en ga je recompen. (of wissel je een fatloss af met recomp)

Jullie hebben gelijk. Ik start met fatloss protocol

ik heb een handig calculator gevonden. Je kan hier je gegevens invullen en kiezen met welke formule je onderhoud word uitgerekend. Vervolgens je voorkeuren invullen qua protocol en verdelingen.
Erg handig. Zover ik weet was dit er enkele jaren terug toen ik leangains deed nog niet.

zie: http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Trouwens iemand positieve ervaringen met Martin's minimalist training (elke 4e dag 1 fb workout) ? IN het verleden ging ik er goed op, vooral qua kracht.

Bij leangains, moet je ook op rustdagen weinig carbs eten en veel vetten? Hoeveel gr carbs eten jullie op rustdagen en uit welke bronnen halen jullie je vetten weg eigenlijk?
Ik dacht aan chocolade 86%, vette vis, eieren, (wal)noten, olijfolie, kippenbouten..

Heel klein beetje carbs meestal bij de eerste maaltijd, soms fruit, bessen, soms enkel broodjes ofzo
Zalm, bacon, kaas (cottage o.a.)
ook natuurlijk omega caps

Nee fatloss

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.210

Ik vind het weglaten van carbs om vervolgens extra veel vet te gaan eten om het tekort niet te groot te maken nergens op slaan. Een beetje extra vet op een low carb dag om het draaglijker te maken is iets anders IMO.

Ik train niet zozeer op kracht, meer algemene fitness en FB bevalt mij goed.
Ik ga soms 4 keer per week en soms maar 1 keer.
Ik doe wel vaker cardio en ben vanaf januari nu van 97 naar 92 gegaan.

Op mijn eten let ik nog niet erg goed, ik eet gewoon waar ik die dag zin in heb maar probeer wel ongeveer op 1500-1700 kcal te zitten.
1 keer per week een cheatday :D

De eerste keer IF beviel me erg slecht maar nu ik de laatste 3 weken weer IF doe bevalt het me erg goed. Niet meer de hele dag dat volle gevoel.

ps. was een reactie op DL-alltheway

Ik vind het weglaten van carbs om vervolgens extra veel vet te gaan eten om het tekort niet te groot te maken nergens op slaan. Een beetje extra vet op een low carb dag om het draaglijker te maken is iets anders IMO.

Hoeveel gram carbs per kg lichaamsgewicht raad je aan op rustdagen als je leangains (bodyrecomp) doet? (En op trainingsdagen?)

Voor het fatloss protocol kom ik op het volgende

workout day > onderhoud eten > 3630 kcal
(301 gr pro, 485 gr carb, 53,9 gr fat)

rest day > -20% > 2904 kcal
(301 gr pro, 85 gr carb, 151 gr fat)

Iedereen ermee eens dat cutting protocol zo als bovenstaand, of iemand nog tips..

Als je weet welk protocol je gaat doen kan je dan ook even je schema posten hier, ben wel benieuwd.

Ik train niet zozeer op kracht, meer algemene fitness en FB bevalt mij goed.
Ik ga soms 4 keer per week en soms maar 1 keer.
Ik doe wel vaker cardio en ben vanaf januari nu van 97 naar 92 gegaan.

Op mijn eten let ik nog niet erg goed, ik eet gewoon waar ik die dag zin in heb maar probeer wel ongeveer op 1500-1700 kcal te zitten.
1 keer per week een cheatday :D

De eerste keer IF beviel me erg slecht maar nu ik de laatste 3 weken weer IF doe bevalt het me erg goed. Niet meer de hele dag dat volle gevoel.

ps. was een reactie op DL-alltheway

Als je weet welk protocol je gaat doen kan je dan ook even je schema posten hier, ben wel benieuwd.

thanks voor je reactie.
Mooi dat leangains je bevalt.
Ik ben het moe om maar aan te komen en aan te komen. Ook qua workouts > low volume en hoge intensiteit (RTS) spreekt me aan van Martin.

ik heb gekozen om voor de fatlos te gaan, tot ik ongeveer 10 - 12% haal. Dan ga ik waarschijnlijk over stappen naar recomp.

Ik wil de fatlos als volgt aanpakken:
workout day > onderhoud eten > 3630 kcal
(301 gr pro, 485 gr carb, 53,9 gr fat)

rest day > -20% > 2904 kcal
(301 gr pro, 85 gr carb, 151 gr fat)

Iedereen ermee eens dat cutting protocol zo als bovenstaand, of iemand nog tips?

zou ik IF 6 x per week kunnen doen? ik zaalvoetbal 1 x per week en die tijden variëren van vroeg in de avond (19.00 uur) tot laat in de avond (22.30 uur). KT doe ik daarnaast 3 x per week bij voorkeur in het begin van de middag.

Hoeveel gram carbs per kg lichaamsgewicht raad je aan op rustdagen als je leangains (bodyrecomp) doet? (En op trainingsdagen?)

Ligt allemaal niet zo nauw. Houd gewoon als richtlijn dat je tijdens het bulken wat minder carbs en wat meer vet eet op rustdagen dan op trainingsdagen. Hele berekeningen qua carbs/vet ratio zijn echt niet nodig.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 20:19 ----------

zou ik IF 6 x per week kunnen doen? ik zaalvoetbal 1 x per week en die tijden variëren van vroeg in de avond (19.00 uur) tot laat in de avond (22.30 uur). KT doe ik daarnaast 3 x per week bij voorkeur in het begin van de middag.

Ja, waarom niet?

oke thnx man. of zal ik het wel gewoon 7 x per week doen maar dan alleen op die dag dat ik moet voetballen een ander feeding window. dan vast ik dus 1 dag langer dan die 16 uur en 1 dag korter.

oke thnx man. of zal ik het wel gewoon 7 x per week doen maar dan alleen op die dag dat ik moet voetballen een ander feeding window. dan vast ik dus 1 dag langer dan die 16 uur en 1 dag korter.

Ik zou doen wat jou het fijnste uitkomt. Qua resultaat ofzo maakt het (denk ik) allemaal niet zo veel uit.

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 20:44 ----------

Super, bedankt. Zeker zijn resultaten zijn leuk om te zien.

Terug
Naar boven