XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Hoe kan jij nu aan 320 gram eiwitten zitten bij LBM x1.8 of x2? Wat betreft je noten, zijn hoog in kcal waardoor je sowieso snel overeet. Buiten dat wil je vet zoveel mogelijk zo laag mogelijk houden. Als jij boven onderhoud eet zal bijna de gehele hoeveelheid aan vet omgezet worden in lichaamsvet.

[Link niet meer beschikbaar] (Vooral laatste alinea over TEF)

Waar halen jullie je bronnen vandaan? Die lijken nogal tegenstrijdig te zijn met de mijne.

320 was ook te veel van het goede maar mijn moeder had veel kipfilet en garnalen ontdooid en vond het zonde om het weer te gaan invriezen .
normaal zit ik rond de 180-210 . En over vetten helemaal mee eens alleen op die dag zat ik aan het einde van mijn maaltijden op 1100 kcal en dat moesten er 1400 zijn dus dan maar 30 gram noten door mijn fluff gedaan :D

Dan zit je gewoon precies als wat ik ook zei hoor.. ;) Ik eet alleen op rustdagen iets minder eiwitten (in verhouding) omdat je tijdens een cut sowieso al ontzettend weinig eet. Als je daar over de 200 gram eiwitten gaat hou je niks over voor koolhydraten en vetten.

Het is niet zo dat je moet proberen zo min mogelijk koolhydraten te eten op rustdagen, het gaat om carbcycling wat je ook al hebt met 70-100 koolhydraten op rust dag en 350 op trainings dag.

Koolhydraten is brandstof nummer 1. Teveel aan koolhydraten zal eerst opgeslagen worden in je glycogeen depots. Vet wordt bijna helemaal opgeslagen als lichaamsvet wanneer er teveel vet is. Op rustdagen zit je toch in een tekort (tijdens cut) dus zal je geen vet aanzetten.

Leangains heeft geen duidelijke uitleg omdat hij een boek wilt schrijven hierover, maar er zijn genoeg duidelijke bronnen beschikbaar.

Voor mij werkt het niet als ik 300-400 kh neem op kt dagen en 70-100. Ik moet daar ong
30% onder zitten anders werkt het niet voor mij . Mijn onderhoud is 1900 op rust dagen ik eet er ong 1500 en verbrand vervolgens 300-400 calo door cardio. Hiermee heb ik een tekort van 700 . Tot nu to 7 cm kwijt rond mij buik en 1 kilo gegained.

Het is natuurlijk afhankelijk hoeveel eiwitten en vetten je eet op je rustdagen.. Als jij weinig calorien over houdt voor je koolhydraten, is het niet anders.

Buiten dat, er zijn geen specifieke macro's die voor iedereen perfect werkt. Daarom, als iets voor jou werkt, perfect toch! Maar weet ook te lokaliseren als iets niet werkt en nav hiervan aanpassingen door te voeren.

Yup internet is een soort draadlijn voor mij,ik denk ook dat het verkeerd is om jezelf aan te passen aan een protocool het is de bedoeling dat je protocool aanpast aan jou .Zolang je maar houd aan het hoofd gedachte

Hoewel je uiteraard rust dagen en kt dagen hebt, deel ik het meer in dagdelen op wat het dichts bij mijn training ligt;

Op ktdagen voor de training:
10 eieren, 30gr whey, 50gr pindakaas, 50gr rijst

Na de training een ****load aan van alles.

Maar op de volgende (rust)dag eet ik wanneer mijn window in gaat dit:
10 eieren, 60gr whey, 50 gr pindakaas, 100gr rijst + blik suiker... Nee eigenlijk halve liter Monster xD

Werkt best wel goed. Zou eigenlijk die eieren willen vervangen door epic biefstuk en broodjes gerookte zalm maar geen geld.

Dus ja, de dagdelen het dichts na mijn training eet ik van alles en tja... niet 100% clean. Maar goed, ik denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn. Dat blik energy doe ik nog niet zo lang, maar ik merk toch betere gains sinds ik dat doe...

10 eieren elke dag? Of de eiwitten?

Ik heb eigenlijk elke dag mn eerste maaltijd 4 sneden brood met kipfilet. Avondeten wisselt altijd in waar ik zin in heb.

Hoewel je uiteraard rust dagen en kt dagen hebt, deel ik het meer in dagdelen op wat het dichts bij mijn training ligt;

Op ktdagen voor de training:
10 eieren, 30gr whey, 50gr pindakaas, 50gr rijst

Na de training een ****load aan van alles.

Maar op de volgende (rust)dag eet ik wanneer mijn window in gaat dit:
10 eieren, 60gr whey, 50 gr pindakaas, 100gr rijst + blik suiker... Nee eigenlijk halve liter Monster xD

Werkt best wel goed. Zou eigenlijk die eieren willen vervangen door epic biefstuk en broodjes gerookte zalm maar geen geld.

Dus ja, de dagdelen het dichts na mijn training eet ik van alles en tja... niet 100% clean. Maar goed, ik denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn. Dat blik energy doe ik nog niet zo lang, maar ik merk toch betere gains sinds ik dat doe...

Haha is dit nou een serieus verhaal? Betere gains door een halve liter energy drank??

10 eieren elke dag? Of de eiwitten?

Ik heb eigenlijk elke dag mn eerste maaltijd 4 sneden brood met kipfilet. Avondeten wisselt altijd in waar ik zin in heb.
Nee, eieren

Haha is dit nou een serieus verhaal? Betere gains door een halve liter energy drank??
Ja:o Triest he xD Maar serieus, ik denk dat die extra insuline pijl misschien toch wel ergens voor helpt. Maar I don't know...

In before lol placebo suiker:p

Cholesterol al eens getest? Nu weet ik ook wel dat het 'eiren is slecht' verhaal overated is.. Maar toch, als er ook maar iets waar van is zou je dit met 10 eieren wel moeten merken lijkt me.
Ik zelf merk eigenlijk niks, ik weet niet of het overigens te merken is.

Maar was wel al van plan om binnenkort even bloed te laten testen, ik doe dit nu al zo'n 2 maanden ofzo, dus we zullen het wel zien.

Dat niet alleen, hij krijgt nogal veel vetten binnen op kt dagen pindas tikken ook heel hard aan . Maar als het werkt voor prima toch.

Dat niet alleen, hij krijgt nogal veel vetten binnen op kt dagen pindas tikken ook heel hard aan . Maar als het werkt voor prima toch.
Eiwitten/vetten voor het trainen zodat ik niet al teveel koolhydraten binnenkrijg maar toch energie heb. Alles wat ik voor mijn training eet is 'te weinig' ;) Overigens eet ik zo'n 3 uur voor de training niks meer, dus alles is al ruimschoots aan het verteren:cool: Althans, denk ik, ik heb er voor de rest geen last van en mijn PWO kicked er vrij snel in.

Ik probeer mijzelf bijna dagelijks aan te zetten om wat IF te doen om die laatste procentjes eraf te halen. Ik probeer dan te wachten tot 's avonds en dan 1 grote maaltijd te eten. Ik draai sowieso in ketose dus qua honger maakt het niet uit. Toch kan ik zelden het ontbijt weerstaan en eet ik meestal toch weer rond onderhoud. Nu dat het lente wordt denk ik dat ik het wel weer even een goede kans ga geven, dan werkt mijn temperatuurregeling beter in warm weer. Als ik enorm ontbijt ga ik toch wat sneller zweten overdag.

Eiwitten/vetten voor het trainen zodat ik niet al teveel koolhydraten binnenkrijg maar toch energie heb. Alles wat ik voor mijn training eet is 'te weinig' ;) Overigens eet ik zo'n 3 uur voor de training niks meer, dus alles is al ruimschoots aan het verteren:cool: Althans, denk ik, ik heb er voor de rest geen last van en mijn PWO kicked er vrij snel in.

Dat kan op zich best wel werken. Want doordat je minder kh binnenkijgt is je insuline piek hoger na je trainning .

Hey, ik heb een week of 2 geleden leangains ontdekt. Maar ik vraag me nu af, is het ook geschikt voor mensen die nog in de groei zijn/puberteit? (ben 16,5) wordt dat dan niet negatief beinvloed? Mijn ouders denken dat het niet goed is om niet te ontbijten omdat dan je stofwisseling na een nacht "stil" gestaan te hebben niet opnieuw aan de praat wordt gebracht, dus je daardoor geen energie hebt op de dag zelf. Vandaar dat ze me op dit moment het niet toestaan om eraan te beginnen. Zelf zie ik dit toch anders, maar ik kan niet de juiste argumeten vinden om ze te overtuigen. Ik zou leangains graag willen uitproberen. Hopelijk kunnen jullie mij uitleggen hoe het nou zit! (afraden? of aanraden?)
Alvast bedankt!

Onzin.
Ik ben er trouwens ook mee begonnen toen ik 17 was, je mag toch zeker zelf wel bepalen hoe je eet?

Hey, ik heb een week of 2 geleden leangains ontdekt. Maar ik vraag me nu af, is het ook geschikt voor mensen die nog in de groei zijn/puberteit? (ben 16,5) wordt dat dan niet negatief beinvloed? Mijn ouders denken dat het niet goed is om niet te ontbijten omdat dan je stofwisseling na een nacht "stil" gestaan te hebben niet opnieuw aan de praat wordt gebracht, dus je daardoor geen energie hebt op de dag zelf. Vandaar dat ze me op dit moment het niet toestaan om eraan te beginnen. Zelf zie ik dit toch anders, maar ik kan niet de juiste argumeten vinden om ze te overtuigen. Ik zou leangains graag willen uitproberen. Hopelijk kunnen jullie mij uitleggen hoe het nou zit! (afraden? of aanraden?)
Alvast bedankt!

Ik snap het punt en zit hier zelf ook een beetje mee. Voor je 21e groeit buiten je lichaam ook je brein erg hard. Maar volgens mij is er aangetoond (sorry geen referenties dus daar kan je weinig mee en ik weet het ook niet 100% zeker) dat je brein in zo'n korte tijd geen schade berokkend wordt. Er zijn namelijk in die 18 uur nog genoeg voedingsstoffen over in het lichaam. Voor alle onderhoudsfuncties en groei van het lichaam zal dat vast ook gelden.

Nee, ze vinden dat dit te "extreem" is, dat ik doorsla in me fitness/bb. Maar dat was hun eerste reactie, heb toen wat onderzoeken laten zien, en wat onderzoek gedaan naar de eventuele gevolgen van niet ontbijten en dat niet ontbijten niet slecht is, maar door mensen met slechte eetgewoontes niet ontbijten als slecht wordt verklaard. Heb m'n moeder ook dit artikel laten lezen, alleen ben ik een ochtend mens waardoor ze zegt dat ik die cals 's ochtends toch nodig heb, MAAR ik heb ze bijna om! dus hopelijk kan ik volgende week misschien wel een beginnetje maken met leangains.
http://instituutxelf.nl/nieuws/misvatting--niet-ontbijten-is-ongezond.html

Laatst bewerkt:
Heel herkenbaar; mijn ouders hebben het voedings-aspect van bodybuilding ook nooit helemaal begrepen en goedgekeurd. Daar kun je subtiele wijzigingen aan toebrengen, maar al met al zul je het moeten accepteren, en dingen zoeken die je ouders wel zien zitten. je wilt ze absoluut niet tegen je in het harnas jagen en er zijn nog zo veel alternatieven voor IF.
Toch is het meestal onwetendheid, zoals je zegt idd bijvoorbeeld doordat niet ontbijten als slecht wordt gezien.

Terug
Naar boven