AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Dag 2 is bijna achter de rug. Was eerst bang dat 3300 in feeding window van 8 uurtjes niet ging lukken, maar eigenlijk ging het prima!

Gisteren wel licht in me hoofd en maag knorde constant doordat er maar 2000kcal binnenkwam en 16 niks.

Ben tot nu tevreden, het gaat makkelijker dan ik dacht!

Vandaag voor het eerst wat moeite. Ben ook een beetje rillerig. Er staan koekjes in de kantine en kon er maar moeilijk van af blijven. Nog even een half uurtje doorbijten :P

Voor de rest nog geen enkel probleem. Gaat allemaal primagoed. Wel ernstig spierpijn van Krav Maga woensdag en benen gisteren. Krav maga morgen misschien maar even laten voor wat het is (tenzij het morgenochtend prima voelt).

Ik heb vanmorgen (rond 9:00) op nuchtere maag 40 minuten (stevig door)gelopen om wat vet te verbranden. Mijn feeding window begint rond half vijf, maar is het goed om na zo'n training niets te eten? Het was niet erg intensief en ik heb nog steeds geen honger.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.424
Ik heb vanmorgen (rond 9:00) op nuchtere maag 40 minuten (stevig door)gelopen om wat vet te verbranden. Mijn feeding window begint rond half vijf, maar is het goed om na zo'n training niets te eten? Het was niet erg intensief en ik heb nog steeds geen honger.

prima !

Tijd voor whisky en vlees :d

Lekker weekendje BBQ e.a. gehad, maar komende week is deload dus ik ga wat minder strict eten. Het eten dat ik deed klopte qua macro's toch niet, dus ik ga daar wat aan finetunen (veel eiwitten en koolhydraten op KT-dagen, veel eiwitten en redelijk wat vetten op rustdagen). Ook proberen geregeld, misschien wel elke dag, een half uur tot drie kwartier te snelwandelen voor de vetverbranding (dat is zo'n 400 kcal).

Bezig met een nieuw voedingsschema, maar het blijven veel maaltijden. Kun je dat vervangen door een enorme avondmaaltijd (1500-2000 kcal?). Dat zou het leven veel makkelijker maken want dat kan dan aangevuld worden met havermout, kwark, tonijn en whey. Ipv alle rijst, brood, bonen, etc.
Ik heb geen goed beeld van de energiewaarde van een avondmaaltijd. Natuurlijk kan ik 200g aardappels, 200g groente en 200g wegen en dat met veel verschillende maaltijden doen, maar dit is vast al vaak gedaan.

Bezig met een nieuw voedingsschema, maar het blijven veel maaltijden. Kun je dat vervangen door een enorme avondmaaltijd (1500-2000 kcal?). Dat zou het leven veel makkelijker maken want dat kan dan aangevuld worden met havermout, kwark, tonijn en whey. Ipv alle rijst, brood, bonen, etc.
Ik heb geen goed beeld van de energiewaarde van een avondmaaltijd. Natuurlijk kan ik 200g aardappels, 200g groente en 200g wegen en dat met veel verschillende maaltijden doen, maar dit is vast al vaak gedaan.
Grote maaltijden kunnen prima, hou alleen wel rekening met het principe van LG(20%kcal voor je training op WO dagen etc)

Uhm pasta met rode saus en daarin kipfilet Daarbij stokbrood en je zit aardig 1500+. Het is toch juist leuk/lekker dat je zoveel mag eten :d

Grote maaltijden kunnen prima, hou alleen wel rekening met het principe van LG(20%kcal voor je training op WO dagen etc)

Gaan we doen!

Uhm pasta met rode saus en daarin kipfilet Daarbij stokbrood en je zit aardig 1500+. Het is toch juist leuk/lekker dat je zoveel mag eten :d

Ja dat vind ik ook juist. Ik heb alleen nog veel (kleinere) maaltijden en dan maakt het lastiger. Dus ik moet gaan puzzelen om tot mooie simpele maaltijden te komen.

Net thuis en straks even koken. Naar huis gelopen met de fiets aan de hand dus dat was een cardio-workout van 35 minuten. Omdat ik nog moet koken maar wel zwaar hongerig ben eet ik vier boterhammen (op een rustdag, I know), maar ze zijn zwaar belegd. 60g kipfilet op de eerste twee en 40g rookvlees op de andere twee. Buiten het feit dat meer vlees goed voor je is, is het ook écht lekker. Dit ga ik dus vaker doen!

Net thuis en straks even koken. Naar huis gelopen met de fiets aan de hand dus dat was een cardio-workout van 35 minuten. Omdat ik nog moet koken maar wel zwaar hongerig ben eet ik vier boterhammen (op een rustdag, I know), maar ze zijn zwaar belegd. 60g kipfilet op de eerste twee en 40g rookvlees op de andere twee. Buiten het feit dat meer vlees goed voor je is, is het ook écht lekker. Dit ga ik dus vaker doen!

Ik eet vaker 4 sneden volkorenbrood met in totaal 150g vlees en 10g pindakaas (550kcal) :D
Lekker lekker!

2 geroosterde volkorenboterhammen + 30gr pindakaas+ 130gr tonijn :meal:

Alright, even de maaltijd berekend en de pasta die ik nu eet bevat 900 kcal. Da's goed!

Zelf ook begonnen met IF! Zit nu op dag 6 en m'n time-window is 16-8. Honger gevoel amper tot niet merkbaar, drink lekker veel water dat toch wel wat voldoening geeft. Ben nu van een 85 - 86 naar een goede 84 - 84,5 gegaan. Dag 12 weer even de weegschaal op!

Persoonlijk ga ik nooit uit van de weegschaal meetlint en spiegel zijn betrouwbaarder .

Persoonlijk ga ik nooit uit van de weegschaal meetlint en spiegel zijn betrouwbaarder .

True. Ik weeg elke ochtend want het is niet volledig onbetrouwbaar. Je kunt er progressie mee meten, maar er zijn teveel factoren van invloed (eten en vocht maken het erg variabel). Elke dag op hetzelfde tijdstip meten geeft echter wel een redelijk beeld.

Laatst bewerkt:
Uiteraard, maar door elke dag op 't zelfde tijdstip te wegen krijg ik toch wel een gemiddelde. Verder meet ik m'n taille omvang ook gewoon maar je lichaam bepaalt toch wel waar je afvalt en dat hoeft niet perse op je taille te zijn:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.440
Uiteraard, maar door elke dag op 't zelfde tijdstip te wegen krijg ik toch wel een gemiddelde. Verder meet ik m'n taille omvang ook gewoon maar je lichaam bepaalt toch wel waar je afvalt en dat hoeft niet perse op je taille te zijn:)

Je valt tegelijkertijd af over je gehele lichaam, dus ook je taille. Probleem met je taille is dat je darmen er onder zitten en die willen wel eens wat voller of leger zijn waardoor je teveel variatie in je meting krijgt.

Ik vergelijk mijn gewicht nooit met mijn gewicht de dag ervoor (kan soms wel 2 kilo schelen), maar alleen met mijn gewicht de week ervoor (mits onder dezelfde omstandigheden).

Terug
Naar boven