AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Niet zo druk maken om die eiwitten, van ojeeee nu zit ik 3 uur zonder eiwitten...blijkbaar -> Boeiuhh

Pre(voor)-workout(training) MAaltijd voor het trainen:D

Dat je dus begint met de maaltijd voor je training. Dwz dat je tijd van trainen de tijd van je window bepaalt. Uur voor trainen dus.

Ja ik snap wel wat een pre-workout maaltijd is, maar ik bedoel kan je een specifiek voorbeeld geven van een goede pre-workout maaltijd, dan pas ik deze toe in mijn schema als ik ook aan IF ga doen. Alleen een bak Brinta lijkt mij bijvoorbeeld niet voldoende of wel? Mss een bak brinta + een whey shake?

Ja ik snap wel wat een pre-workout maaltijd is, maar ik bedoel kan je een specifiek voorbeeld geven van een goede pre-workout maaltijd, dan pas ik deze toe in mijn schema als ik ook aan IF ga doen. Alleen een bak Brinta lijkt mij bijvoorbeeld niet voldoende of wel? Mss een bak brinta + een whey shake?

Denk dat er niet per se een perfecte pre workout meal is. Het moet een kloppend onderdeel zijn van je totale kcalinname. Gewoon genoeg eiwitten en complexe kh, maar niet te veel simpelweg omdat trainen met een volle maag niet lekker is. 500 gram kwark en wat brinta of boterhammen lijkt mij prima.

Hoihoi luitjes, ik heb dit nu een beetje gelezen, morgen ga ik er nog verder naar kijken. Maar ik ga het ook proberen en ik zal het bijhouden in mijn blog. Ik weet nog niet wanneer ik er aan ga beginnen. moet eerst allerlei zooi berekenen. Daar ben ik dus geen held in. Als er vrijwilligers zijn om me te helpen dan hoor ik het wel :-).

Hoihoi luitjes, ik heb dit nu een beetje gelezen, morgen ga ik er nog verder naar kijken. Maar ik ga het ook proberen en ik zal het bijhouden in mijn blog. Ik weet nog niet wanneer ik er aan ga beginnen. moet eerst allerlei zooi berekenen. Daar ben ik dus geen held in. Als er vrijwilligers zijn om me te helpen dan hoor ik het wel :-).

www.voedingswaardetabel.nl

Even terugkomend op mijn post aantal pag. terug over die Fast op zondag (hele dag vasten dus na de refeed),

kreeg net reactie terug op bb.com forum, een aantal daar doen dat.
Bedoel is niet dat je trained, maar gewoon (ALS je het doet voor vetverlies) NEPA te verhogen (non exercise physical activity) dus gewoon fietsen, wandelen etc.

I don't workout Sunday, but I'm out and about a lot. You feel fine, you'll get pretty bad hunger pans at first, but they don't last very long. After the fast is over you won't even be hungry either.

dus ik kijk hoe het zondag gaat (zal zondag nog update posten), ALS het niet lukt tot een uur zal ik gewoon zondag mijn 2300kcal hervatten, alleen wat later dan.

dat IF zie ik nog wel iets werkends in, maar een hele dag niets eten lijkt me vrij zinloos. Op http://www.ergogenics.org/vasten2.html#2 staat ook dat het niet werkt. De meeste mensen vinden ergogenics een onzin site qua onderzoeken ;) maar met dit stukje ben ik het wel eens.

dat IF zie ik nog wel iets werkends in, maar een hele dag niets eten lijkt me vrij zinloos. Op http://www.ergogenics.org/vasten2.html#2 staat ook dat het niet werkt. De meeste mensen vinden ergogenics een onzin site qua onderzoeken ;) maar met dit stukje ben ik het wel eens.

dat stukje gaat ook over iets anders, heeft weinig met een vaste dag na de refeed te maken, of ga me vertellen dat je geen vet kwijt raakt als je hele dag vast?

als het om de dag niet werkt, waarrom zou het met 1 dag in de week dan wel werken?

Wat werkt niet om de dag? je moet de onderzoekjes wel goed interpreteren

kijk,
in dat onderzoek waar jij nu aanvast klampt, gaan ze er van uit, dat je zo een groot kcal overschot hebt dag 1, dat je het kcal deficit van dag 2 eigenlijk weer opvult.

ja DAN schiet het weinig op, logisch, maar als je nou op dag 1 geen overschot hebt, of maar een paar 100kcal...dan ga je mij niet vertellen dat je op dag 2 geen vet verliest. (of beter gezegd, over de 2 dagen gezien)

Ze spreken elkaar niet tegen. Ze zeggen allebij dat het gezond is. Alleen dat het geen effect heeft op vetverlies.

Wat werkt niet om de dag? je moet de onderzoekjes wel goed interpreteren

kijk,
in dat onderzoek waar jij nu aanvast klampt, gaan ze er van uit, dat je zo een groot kcal overschot hebt dag 1, dat je het kcal deficit van dag 2 eigenlijk weer opvult.

ja DAN schiet het weinig op, logisch, maar als je nou op dag 1 geen overschot hebt, of maar een paar 100kcal...dan ga je mij niet vertellen dat je op dag 2 geen vet verliest. (of beter gezegd, over de 2 dagen gezien)

Ik klamp me nergens aan vast ;) vond deze link op de 1e pagina van dit topic. Ik heb het met name over de ADF-honderd-procent-groep. Die eten 1 dag wat ze willen, en de dag erna eten ze helemaal niets, en zo verder. Hun verliezen wel gewicht, maar hun vet% blijft hetzelfde. Er wordt dus vanuit gegaan dat het verlies spiermassa is.

Als je er nu vanuit gaat van jou plan om 1 dag per week niets te eten, dan zal de uitkomst toch hetzelfde blijven, namelijk dat het geen resultaat op de vetmassa heeft?

En er zijn idd altijd vele onderzoekjes te vinden, en ze spreken elkaar meestal tegen :D Praktijk ervaringen zijn met dit soort dingen altijd handig in zulke gevallen.

Nee dat zeg ik toch niet, mijn idee van die zondag vasten heeft toch niets met die onderzoeken te maken. ik zeg nog 1x het verschil

in die onderzoeken is er sprake van een zodanig overschot op dag 1 (waar onbeperkt gegeten wordt) dat je daarmee het kcal deficit van dag 2 (de vast dag) opheft.

in MIJN geval, is er op dag 1 nauwelijks een kcal overschot, DUS is het bovenstaande onderzoek totaal niet van toepassing om mijn variant.

wil nog even benadrukken dat ik sowieso tests met ratten al zeer sterk betwijfel, aangezien dit geen enkele zekerheid geeft over het effect op de mens.

Nee dat zeg ik toch niet, mijn idee van die zondag vasten heeft toch niets met die onderzoeken te maken. ik zeg nog 1x het verschil

in die onderzoeken is er sprake van een zodanig overschot op dag 1 (waar onbeperkt gegeten wordt) dat je daarmee het kcal deficit van dag 2 (de vast dag) opheft.

in MIJN geval, is er op dag 1 nauwelijks een kcal overschot, DUS is het bovenstaande onderzoek totaal niet van toepassing om mijn variant.

Dit moet naar mijn mening niet uitmaken of je nu wel of geen overschot de dag daarvoor hebt. Als je al verschil zal gaan merken zal het eerder aan het hele overige eet window liggen, dan aan die ene dag helemaal niets eten. Op zich wel interessant om resultaten te horen van iemand die beide varianten heeft geprobeerd.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben gewend om op lege maag te trainen (zowel kt als cardio) dus voor mij niets nieuws, gaat goed bij mij

KT op een lege maag zou ik niet doen. KT is katabool, voeding is anabool... eet dus voor (en zeker NA) de training.

Terug
Naar boven