Fitness Seller

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

Nee carbs loading een stapje dat ik nu niet wil pakken.
Ah oke! Maar die extra carbs met whey kan 1x in de 2 weken zeker geen kwaad. Je zou t zelfs 1x per week kunnen doen.
 
Ah oke! Maar die extra carbs met whey kan 1x in de 2 weken zeker geen kwaad. Je zou t zelfs 1x per week kunnen doen.
We zullen wel zien hoe de cut vordert. Resultaten zijn al zichtbaar.
 
het zal misschien ook mij persoonlijk liggen maar als ik 1000kcal in een maaltijd eet met daarin zoveel carbs (pasta of rijst) en vlees. dan lijk ik af en toe wel zo'n afrikaantje met een rijstbuikje hoor :(

ik kijk wel of het na een paar weken weg is.. IF is wel de beste manier om hongergevoel te bestrijden in de cut.
 
Ontbijt overslaan leidt tot slechtere prestatie aan het eind van de middag

Clayton DJ, Barutcu A, Machin C, Stensel DJ, James LJ (2015) Effect of breakfast omission on energy intake and evening exercise performance. Med. Sci. Sports Exerc. DOI: 10.1249/MSS.0000000000000702

via: http://www.topsporttopics.nl/kennisbank?action=ShowItem&ciId=29270&fromOverview=1

(misschien een te grote maaltijd voor de training ?)
 
Ontbijt overslaan leidt tot slechtere prestatie aan het eind van de middag

Clayton DJ, Barutcu A, Machin C, Stensel DJ, James LJ (2015) Effect of breakfast omission on energy intake and evening exercise performance. Med. Sci. Sports Exerc. DOI: 10.1249/MSS.0000000000000702

via: http://www.topsporttopics.nl/kennisbank?action=ShowItem&ciId=29270&fromOverview=1

(misschien een te grote maaltijd voor de training ?)

Het onderzoek is uitgevoerd op personen die normaliter altijd ontbeten.
Ten male, habitual breakfast eaters completed two trials, in randomised, counterbalanced order.
Bron: PubMed

Tevens is het onderzoek uitgevoerd op een manier die niet strookt met de benadering in IF.
Namelijk soms een ontbijt overslaan om daarna te gaan sporten.
De 10 sporters (gemiddeld 22 jaar) die aan deze studie deelnamen hebben in willekeurige volgorde één keer wel, en één keer geen ontbijt gekregen, met minstens 7 dagen ertussen.
Bron: Topsporttopics

Proefpersonen werden at random onthouden van een ontbijt.
Zij hebben hier dus redelijkerwijs niet aan kunnen wennen.
Terwijl dit toch 1 van de dingen is die men vaak tegenkomt bij mensen die juist overstappen op IF.

De proefpersonen hebben in het onderzoek aangegeven geen extra vermoeidheid te hebben gevoeld.
Er was geen verschil in het gevoel van vermoeidheid volgens de sporters tussen beide condities.
Bron: Topsporttopics

Kortom de conclusie die getrokken wordt aan het einde kan eigenlijk niet gemaakt worden.
Iemand die eenmalig minder eet zal ten alle tijden onbewust minder energie gaan verbruiken.
Tevens is de groep klein, is er geen controle groep en heeft men niet aan het overslaan van het ontbijt kunnen wennen.
 
Ontbijt overslaan leidt tot slechtere prestatie aan het eind van de middag

Clayton DJ, Barutcu A, Machin C, Stensel DJ, James LJ (2015) Effect of breakfast omission on energy intake and evening exercise performance. Med. Sci. Sports Exerc. DOI: 10.1249/MSS.0000000000000702

via: http://www.topsporttopics.nl/kennisbank?action=ShowItem&ciId=29270&fromOverview=1

(misschien een te grote maaltijd voor de training ?)

Jammer dat ze cardio deden ipv krachttraining.

Zelf merk ik echt geen verschil in prestaties.
 
Ik weet dat het niet ideaal is, maar... Mag ik IF op bepaalde dagen toepassen en andere dagen niet? Is vnl om praktische redenen.
Ik probeer dit al enige tijd en heb niet echt cravings ofzo. Lijkt me beter om 4/7 of 5/7 dagen aan IF te doen dan helemaal niet, tenzij dat hormonaal gezien alles in de war zou sturen?
 
Nog mensen die dit veel doen?
Erg geïntrigeerd geraakt, dus besloten om het te volgen. Door variabele werktijden wel beetje onhandig, maar zorg ervoor dat ik minimaal 16 uur vast. Als ik mn windows wijzig dan maar kortere eating windows.

Gisteren laatste maaltijd: 19:00
Vandaag eerste maaltijd: 13:30 -> 483 kcal - 26/51/18 EKV
2e maaltijd/pre-workout: 15:30 -> 823 kcal - 64/80/27 EKV
Post-workout: 18:30-19:15 -> 1210 kcal - 137/93/32 EKV (ongeveer 50% totale inname)

Totaal: 2516 kcal - 227/224/77 EKV

Nu vasten tot morgen ongeveer 11:00. Ik moet werken (fysiek zwaar) van 8:00 tot ongeveer 16:00
Mijn laatste maaltijd dan om uiterlijk 19:00.

Gaat er zo uitzien:
Tussen 11:00 en 17:00 -> 1311 kcal - 123/140/28 EKV
Post-workout <19:00 -> 1900 kcal - 121/221/54 EKV (ongeveer 60% totale inname)

Totaal: 3211 kcal - 244/361/82 EKV

Iemand op of aanmerkingen hierop?

Ik merk tot nu toe beetje wazigheid en licht in mn kop als ik 18 uur vast. Hoop dat het morgen meevalt ivm werk.
 
Ik heb een maandje of 3 IF gedaan samen met CBL.
Dus mijn eerste maaltijd was om 13:00, tm 21:00.
Vetten en eiwitten op rustdagen(3 stuks)
Vetten en eiwitten alleen voor de training, na de training koolhydraten laden.

Normaal met CBL, heb je ik in de ochtend 7:00 MCT Olie met een whey shake, en of eieren met bacon.
Dit nog een keer om 9:30.
Toen ik dus mijn ontbijt niet meer nam tot 13:00 ging mijn VP omhoog, en had geen hongergevoel.

Nu ik weer terug gegaan ben naar het CBL met ontbijt, is mijn VP weer laag, en is mijn honger gevoel weer terug.
 
Is het mogelijk om bijvoorbeeld de zaterdag niet IF te doen en de rest wel? Stel je gaat een keer stappen en je breekt hierdoor je vasten 1 maal per week.

Zijn dan alle voordelen verdwenen of is dit wel te doen?

Ben na het lezen van een stuk van dit topic en enkele websites zeer geïnteresseerd geraakt in deze manier van eten. Lijkt mij de perfecte manier om 2400 kcal (cut) binnen te krijgen, zonder al te veel honger gedurende de hele dag.
 
Volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn WesselvR

Ik doe zelf inmiddels ruim een jaar aan IF en ik vind het de beste uitvinding ever. Doordeweeks houd ik me redelijk strikt aan een window van 14.00 uur tot 22.00 uur. In de weekenden is dat wat minder rigide. Soms een uurtje langer vasten, soms een uurtje eerder of later beginnen met eten.

Vooral op een zaterdag wil dat wel eens wat later worden als gevolg van een feestje of een etentje (soms houd ik er rekening mee door mijn window op zaterdag wat later te starten, maar dat schiet er wel eens bij in). Voor mij werkt het op deze manier erg goed en ik heb niet het idee dat in het weekend iets minder strikt zijn direct "problemen" oplevert of progressie vermindert. Ik ben ook van mening dat enige soepelheid best moet kunnen. Het is per slot van rekening ook belangrijk om een sociaal leven te hebben.
 
Als je je prima voelt bij IF kan je het ten alle tijden toepassen imo. IF is ook heel handig voor als je een keer een dikke vette meal/cheat/ayce uiteten of w/e. naar binnen wilt schuiven later op de dag. Fasted trainen, 25-30% Post WO vreten. De rest vrij laten bv.
 
Vraag me af als je 16 uur vast en 8 uur per dag mag eten hoe je dan voldoende eiwit binnen krijgt, omdat je lichaam maar circa 30 gram.eiwit per 2 uur op kan nemen. In 8 uur max 4 maaltyden a 30 gram zit je maar aan de 120 gram per dag. Voor iemand die meer als 100 kg weegt lijkt me dit echt weinig, mits je spiermassa vast wilt houden, laat staan spiermassa wilt winnen.
 
Vraag me af als je 16 uur vast en 8 uur per dag mag eten hoe je dan voldoende eiwit binnen krijgt, omdat je lichaam maar circa 30 gram.eiwit per 2 uur op kan nemen. In 8 uur max 4 maaltyden a 30 gram zit je maar aan de 120 gram per dag. Voor iemand die meer als 100 kg weegt lijkt me dit echt weinig, mits je spiermassa vast wilt houden, laat staan spiermassa wilt winnen.
Hoe kom je bij die 30 gram per 2 uur? Dat is onzin. Daarnaast zie ik niet in waarom iemand (van boven de 100 kg) IF zou toepassen. I.i.g. niet als het een BB'er of PL'er is. Als het iemand is dit flink wil afvallen en veel vet heeft, zou ik de eiwitbehoefte berekenen o.b.v. vetvrijemassa.

Zelfs als je IF volgt, is een eetwindow van 8 uur overigens geen must. Als je er 10 of 12 uur van wilt maken, ook prima, zolang je macro's eind van de dag maar kloppen.
 
Hoe kom je bij die 30 gram per 2 uur? Dat is onzin. Daarnaast zie ik niet in waarom iemand (van boven de 100 kg) IF zou toepassen. I.i.g. niet als het een BB'er of PL'er is. Als het iemand is dit flink wil afvallen en veel vet heeft, zou ik de eiwitbehoefte berekenen o.b.v. vetvrijemassa.

Zelfs als je IF volgt, is een eetwindow van 8 uur overigens geen must. Als je er 10 of 12 uur van wilt maken, ook prima, zolang je macro's eind van de dag maar kloppen.
Het zou zo fijn zijn als ik echt zeker wist dat het lichaam ook.meer als 30 gram eiwit per 2 uur op kan nemen. Echter had ik vroeger en nog steeds veel gelezen dat je echt max 30 gram en jongeren rond de 40 gram eiwit op kunnen nemen. Al jaren leef ik daarom in ellende omdat ik 6 a 7 keer per dag om de 2 a 3 uur eiwitrijk eet. Met mn 115 kilo denk ik dit minimaal nodig te hebben aan eiwit.
Waarom niet IF als je als bodybuilder boven de 100 kg zit?
Ik doe het nu sinds gister wegens mn vetpercentage van 18 % en ook vanwege de gezondheid. Het is goed om je eens "te reinigen" en goed voor verhoogde afgifte groeihormoon tijdens de uren dat je niet eet. Bedankt ook voor je info em hoor graag hier meer over.
 
George St. Pierre doet aan IF, ook toen hij UFC Champ was.
Dat was, buiten alle wetenschappelijke benaderingen waar ik veel over gelezen heb, voor mij de rede ook soms te gaan IF-en.
Ik merk er heel veel van, kan beetje placebo zijn maar who gives a fuck.
 
Back
Naar boven