XXL Nutrition

Intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

hebben juillie ook dat als je aan IF doet, je namelijk 15 minuten op wc zit te duwen, maar na die 15 minuten komt er 1 grote dinokeutel uit je kont. :roflol:

Hahaha, had ik in het begin .. leek wel of ik een monster drol had gepoept.. zag ik alleen maar konijnen keutels haha. Kwam doordat ik weining in carbs ging (vezel tekort).. dus meer vezels eten (zwarte bonen the best en groentes).
 
Hmz raar, met no carbs lijk ik eerder een konijn. Daarvoor zat ik veel langer op de plee.
 
Hmz raar, met no carbs lijk ik eerder een konijn. Daarvoor zat ik veel langer op de plee.
Gaat bij mij nog altijd vloeiend moet ik zeggen....

1 x smorgens op nuchter maag
1 x s'avonds na 2 of 3 de maaltijd.

Ik moet zeggen ben al ff bezig met if en het is leuk om nog eens wat honger te hebben s'ochtends en ook pakke leuker om dan in de avond nog eens lekker veel te kunnen eten. Ok soms steekt je maag echt zo vol maar ik merk dat ik dan s'avonds lekker lui wordt en ook beter slaap. Mijn laatste maaltijd is like 1 a 2 uur voor ik ga slapen en vroeger was dat 20-40 min.

Ik heb de indruk dat mijn vet lichtjes aan het veranderen is maar ik spreek hier nog maar over 6-7 dagen if dus ik kan nog niet zoveel erover zeggen. Mijn gains in spiermassa zijn beter nu omdat ik ook vele gemotiveerder hef terug dan ervoor. Ervoor leek ik niet genoeg occupied te zijn met het heffen zelf en teveel met altijd mijn maaltijdjes te houden. Nu heb ik precies ook meer energie als ik 1 maaltijd van 15-20 % voor de training neem dan wanneer ik daarvoor 2-4 maaltijden al binnen had.

Mijn ervaringen momenteel zijn positief. En nu moet ik poepen omdat ik daarnet over poep begon. xD
 
Merk dat ik nu 12-13 uur in mijn fasting echt bijna geen cardio kan doen en voor ik if deed ging kon ik het dubbele... Komt dit bij andere ook voor ?

Geraak sneller buiten adem en vermoeid.
 
Merk dat ik nu 12-13 uur in mijn fasting echt bijna geen cardio kan doen en voor ik if deed ging kon ik het dubbele... Komt dit bij andere ook voor ?

Geraak sneller buiten adem en vermoeid.
Je wordt ook sneller droog dus minder cardio nodig
 
Je wordt ook sneller droog dus minder cardio nodig
Merk het lichtjes dat ik wat droge wordt maja ben nog maar 1 week en paar dagen bezig... dus volgens mij moet ik me niet voorstellen dat het eraf smelt.

Want ik eet nog rond onderhoud omdat ik de laatste tijd ook heviger hef... Heb de eerste jaren te laks getraind. En niet echt progressief gewerkt. Zonde maar nu dus beter.

Dus ik ben beetje aan het bodyrecomp aan het doen denk.
 
Merk het lichtjes dat ik wat droge wordt maja ben nog maar 1 week en paar dagen bezig... dus volgens mij moet ik me niet voorstellen dat het eraf smelt.

Want ik eet nog rond onderhoud omdat ik de laatste tijd ook heviger hef... Heb de eerste jaren te laks getraind. En niet echt progressief gewerkt. Zonde maar nu dus beter.

Dus ik ben beetje aan het bodyrecomp aan het doen denk.

Indien je op of rond onderhoud eet ben je een recomp aan het doen idd.
Afhankelijk van je vet percentage en je doelen kan je uiteindelijk kiezen tussen een cut of een recomp.

Ik weet je achtergrond qua trainen niet, maar als je hiervoor nooit echt serieus hebt getraind zal je veel zogenaamde noob-gains halen. Hierdoor geeft het nog sneller resultaat.
 
Indien je op of rond onderhoud eet ben je een recomp aan het doen idd. Afhankelijk van je vet percentage en je doelen kan je uiteindelijk kiezen tussen een cut of een recomp. Ik weet je achtergrond qua trainen niet, maar als je hiervoor nooit echt serieus hebt getraind zal je veel zogenaamde noob-gains halen. Hierdoor geeft het nog sneller resultaat.
Kijk ff in mijn log skip. ;) Ik merk nu ik serieus bezig ben wel stevige gains.
 
Vraagje, omdat ik 373 pagina's doorlezen wat lastig vind. Ik train om half 8 sochtends.. Is het dan vverstandig om IF te doen? Aangezien ik niks kan eten rond mijn trainingen?
 
Dan zou ik je eating window aanpassen. Helemaal fasted trainen is geen goed idee. Al helemaal niet als je eerstvolgende meal dan 8 uur later pas komt.

Lean Gains oplossing is elke 2 uur een dosis BCAA's. Tot je eerste meal.
Naar mijn idee ga je dan eenbeetje voorbij aan het idee. Technisch gezien ben je nu eenmaal niet meer gevast. Of alle voordelen wegvallen is een ander verhaal. Meningen daarover verschillen.
 
Vraagje, omdat ik 373 pagina's doorlezen wat lastig vind. Ik train om half 8 sochtends.. Is het dan vverstandig om IF te doen? Aangezien ik niks kan eten rond mijn trainingen?

Je zou voor de training 10g bcaa / kleine pre-workout maaltijd kunnen pakken en na de training (de rest van) je feeding window hanteren.
 
Vraagje, omdat ik 373 pagina's doorlezen wat lastig vind. Ik train om half 8 sochtends.. Is het dan vverstandig om IF te doen? Aangezien ik niks kan eten rond mijn trainingen?
IF is geen 373 pagina's.

Check Leangains.com
 
vroeger al eens IF geprobeerd, maar beviel niet door werk(tijden/lunches etc)

nu weer 5 dagen bezig. Bevalt weer goed. window is van 12:30 tot 20:30. geen probleem, geen honger.

1 ding wat me tegenstaat is dat me buik/darmen opgezet is/zijn. natuurlijk om je alles 'tegelijk' zit te eten of vlak achter elkaar.
Wordt dit minder naarmate je langer aan IF doet?
 
vroeger al eens IF geprobeerd, maar beviel niet door werk(tijden/lunches etc)

nu weer 5 dagen bezig. Bevalt weer goed. window is van 12:30 tot 20:30. geen probleem, geen honger.

1 ding wat me tegenstaat is dat me buik/darmen opgezet is/zijn. natuurlijk om je alles 'tegelijk' zit te eten of vlak achter elkaar.
Wordt dit minder naarmate je langer aan IF doet?

Veel minder wordt het niet (bij mij althans), het went wel wat uiteraard.
Als je gewoon een 8 uur feeding window hebt en je verdeelt het redelijk valt het toch wel mee?
Ik werk geregeld 2500 kcal in 2 maaltijden (1250 p/s), 2 uur van elkaar weg en dan valt het alsnog wel mee.
Denk dat het toch een kwestie van wennen is :p
 
Veel minder wordt het niet (bij mij althans), het went wel wat uiteraard.
Als je gewoon een 8 uur feeding window hebt en je verdeelt het redelijk valt het toch wel mee?
Ik werk geregeld 2500 kcal in 2 maaltijden (1250 p/s), 2 uur van elkaar weg en dan valt het alsnog wel mee.
Denk dat het toch een kwestie van wennen is [emoji14]
Ik eet in 1 maaltijd soms 3500kcal weg. Begin kon me buik het niet aan, tegenwoordig is die niet eens meer uitgezet...
 
Als je cut met IF moet je dan een cheatmaaltijd doen met eens een dag hogere kcal ? Zo ja op een rustdag of trainingsdag?
 
Als je cut met IF moet je dan een cheatmaaltijd doen met eens een dag hogere kcal ? Zo ja op een rustdag of trainingsdag?
Persoonlijk zou ik cheatmeal na de training pakken.
 
Persoonlijk zou ik cheatmeal na de training pakken.
Dus een keertje 75 extra carbs in men shakebaker gooien en 25 gr extra whey ? 1 maal om de 2 weken ofzo ?
 
Geen probleem!

Kijk ook eens naar carb backloading. Daar wordt niet anders gedaan, dan alle carbs na de training te consumeren.
 
Geen probleem! Kijk ook eens naar carb backloading. Daar wordt niet anders gedaan, dan alle carbs na de training te consumeren.
Nee carbs loading een stapje dat ik nu niet wil pakken.
 
Back
Naar boven