MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Wanneer je omschakelt naar een eerste maaltijd die later op de dag plaatsvindt, vermoed ik dat je mogelijk wat hongergevoel zult hebben rond het oude tijdstip. Andersom schakelen zul je niks van merken, omdat de maaltijd dan eerder komt dan je lichaam gewend is.

De noodzaak van omschakelen in het weekend zie ik niet direct, maar als je jou dan goed uitkomt zou ik zeggen: doen!

thanks vind leangains een beetje onoverzichtelijk:(

Het is belangrijker dàt je vast, in plaats van wanneer je vast maar:

The feeding window should be kept somewhat constant due to the hormonal entrainment of meal patterns. We tend to get hungry when we're used to eating and maintaining a regular pattern makes diet adherence easier. If you're used to breaking the fast at 12-2 PM and ending it at 8-10 PM, then try to maintain that pattern every day.

No problem :thumbs: en de LG website is idd niet je dat.

Die FAQ die wazzup postte vind ik wel erg goed. En als je een vraag hebt gewoon hier posten. Doe ik ook :)

Iemand wel eens die 20/20 recomp geprobeerd? Ben momenteel aan het cutten om van 14 naar 8% te gaan, maar ben een beetje aan het twijfelen of ik daarna beter kan bulken of recompen met IF/LG.

Iemand wel eens die 20/20 recomp geprobeerd? Ben momenteel aan het cutten om van 14 naar 8% te gaan, maar ben een beetje aan het twijfelen of ik daarna beter kan bulken of recompen met IF/LG.

Om nog maar even te citeren.

Heb verder nog een vraagje dat niet direct met IF/Leangains te maken heeft maar wel met de trainingswijze van Martin Berkhan. Omdat hij altijd een minimaal aantal oefening prefereert doe ik maar 2 oefeningen voor (boven)rug. Normaal gesproken zou ik chin ups doen en een row variant, maar omdat mijn onderrug naar de klote is en wij geen fatsoenlijke row machine hebben in de gym kan ik er alleen een lat pulldown bij doen. Latpulldown + Chin Ups + Rear Delt raise moet toch genoeg zijn of loop ik zo 'dikte' op m'n rug mis?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.966

Ikzelf heb voor een (clean)bulk gekozen omdat het nu toch winter is. Maar als je de hele zomer strak wil staan is recompen misschien leuker voor in de zomer.

Ikzelf heb voor een (clean)bulk gekozen omdat het nu toch winter is. Maar als je de hele zomer strak wil staan is recompen misschien leuker voor in de zomer.

Oke, hoe bevalt dat, bulken met IF? Goede resultaten?

Denk dat recompen inderdaad meer wat is voor in de zomer, als je een laag vetpercentage wil houden, al hoewel dat met bulken op IF ook niet al te moeilijk is omdat je niet zo makkelijk over je kcal heen gaat.

Om nog maar even te citeren.

Heb verder nog een vraagje dat niet direct met IF/Leangains te maken heeft maar wel met de trainingswijze van Martin Berkhan. Omdat hij altijd een minimaal aantal oefening prefereert doe ik maar 2 oefeningen voor (boven)rug. Normaal gesproken zou ik chin ups doen en een row variant, maar omdat mijn onderrug naar de klote is en wij geen fatsoenlijke row machine hebben in de gym kan ik er alleen een lat pulldown bij doen. Latpulldown + Chin Ups + Rear Delt raise moet toch genoeg zijn of loop ik zo 'dikte' op m'n rug mis?

dumbbell rows op een bankje belast de onderrug niet zo, deed dit ook vaak wanneer ik eerst zwaar gedeadlift had en BB rows lastig werden door een te zware pomp in de onderrug.

dumbbell rows op een bankje belast de onderrug niet zo, deed dit ook vaak wanneer ik eerst zwaar gedeadlift had en BB rows lastig werden door een te zware pomp in de onderrug.

Ook bij dumbbell rows voelt het niet helemaal lekker in mijn rug + dat mijn ellebogen pijn gaan doen bij het leunen op het bankje. Heb ook regelmatig last van mijn ellebogen. In het verleden dom getraind vandaar de terugkerende pijntjes.

Ik ben trouwens even een verdere opzet aan het maken voor mijn cut schema. Wat is handiger denken jullie?

Opbouwen in refeeds, dus week 1 t/m 4: om de 2 weken een refeed, week 5 t/m 8: 1x refeed per week, week 9 t/m 16: 2x refeed per week. Sowieso op dagen dat ik train maar geen refeed heb: - 10% onder onderhoud en 300 gram carbs. De extra kcals van refeeds vang ik dan op door op rustdagen steeds wat minder te eten en wat lichte cardio toe te voegen.

OF

Vanaf week 1 t/m 16: Elke trainingsdag(3x per week) een refeed van 10 % boven onderhoud. De rustdagen heb ik dan een tekort van 45%.

Edit: extra vraag, in het ****arounditis zegt Martin dat je bij RPT alle sets tot faillure moet doen, maar in het RPT artikel dat het het beste is om alleen de 1e set all out te gaan. Wat te doen?

Laatst bewerkt:
doet die martin zo weinig oef?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.977
Hoe pak jij de clean bulk aan?? hoeveel eet je op welke momenten?

Ehm.. ik zorg ervoor dat mijn gewicht niet te hard omhoog gaat ?

Ik train om 12:00 (of 11:00 op zondag) en eet een klein beetje ervoor en de rest erna tot 20:00 of zo.

Ik kan je absoluut niet vertellen hoeveel calorieën ik wanneer precies neem omdat ik dat absoluut niet berekend heb. Ik eet grotendeels wel hetzelfde en kwam in 6 weken exact 200 gram per week aan ... dus de consistentie was wel aardig :) (ondanks variërende afstanden hardlopen van 20 tot 50 km per week :))

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 10:03 ----------

blijkbaar is hij ook geen voorstander van whey

Hij is vooral een voorstander van echt eten. Grote stukken vlees (en kwarktaart ;))

op bb.com is er een topic waar hij ook in post maar hij verklapt ni veel, wanneer komt zijn boek uit eigenlijk?

Terug
Naar boven