XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.941
Had iemand dit trouwens al eens gezien:

http://www.ergogenics.org/gezondheid181.html#1

Getrainde spieren worden sterker en taaier door om de dag vasten (PLoS One. 2010 Nov 9;5(11):e13900.)

Dat muizen sneller en sterker worden als ze 5 dagen per week 20 minuten moeten rennen in een molentje, dat zal je niet verbazen. Maar dat de combinatie van dat trainingsschema en om de dag vasten de spieren nog sterker en sneller maakt, dat is toch iets waarvan je wenkbrauwen omhoog gaan. Het staat in een studie die onderzoekers van de Universidad Pablo de Olavide-CSIC publiceerden in PLoS One.

(goede reden om kippen en koeien iedere dag te voeren .. niemand zit op taai vlees te wachten tenslotte :))

• #1.943
Klinkt goed, en dan op de dagen dat je wel eet meer eten.
Zelf al eens geprobeerd? Een hele dag fasten?
Ik ga kapot van de honger dan, geen idee hoe dat tegen te gaan :D

Ikke niet, ik hou veel te veel van eten om het een hele dag achterwege te laten (tenzij ik erg ziek ben, dan gebeurt het wel eens, maar dan is honger niet mijn grootste probleem :))

ben er ook mee bezig ,en ben al 2kg afgevallen.2dagen per week.
maar ik doe dit omdat ik veel vocht vasthoudt.en ik voel me er ook precies fitter door.en kan ik ook meer eten .

Ik heb tijdelijk een bewegelijke baan met veel lopen en tillen, van half 8 tot half 5. Mijn eet window is van half 1 tot half 9. Is het handig om tijdens mijn vast periode 's ochtends BCAA te nemen?

Ik heb tijdelijk een bewegelijke baan met veel lopen en tillen, van half 8 tot half 5. Mijn eet window is van half 1 tot half 9. Is het handig om tijdens mijn vast periode 's ochtends BCAA te nemen?

Zolang je dagelijks voldoende eiwitten naar binnen werkt maakt het geen hol uit. Je zal echt geen massa verliezen of iets dergelijks omdat je veel loopt.

Hier nog een handige rekenhulp.
http://www.1percentedge.com/ifcalc/

In dit topic staat een heleboel maar gaat vaak niet over IF.
Maar als ik het goed begrijp gebruikt Martin.
*+10% kcal op trainingsdagen en -35% op rustdagen.
*Op trainingsdagen 20-40 gram vet en rustdagen het dubbele.
*Als je op trainingsdagen 3 meals aan houdt is 80% van kcal na de training.
*Post-workout meal is het grootste en op rustdagen je eerste meal.

Sommigen beweren dat het trainen in een fasted state de kracht verhoogt. Zelf ga ik niet zo ver dat ik in een fasted state kom (langste fast periode is 18 uur tot nu toe, maar meestal zit ik zo rond de 16 uur en dan zit je nog niet in een fasted state). Persoonlijk vind ik het prettig om toch iets in mijn maag te hebben voor ik ga trainen. Een typical trainingsdag ziet er voor mij dan ook zo uit:

12:00 100gr oats + 200 a 300ml verse sap + 20gr whey
13:00 Trainen: Dextrose + Maltodextrine + Whey
14:00 Direct na training: Dextrose + Maltodextrine + Whey
15:00 Grote carb meal: 150gr volkoren pasta of basmati rijst + 200 a 400 vis of vlees (kabeljauw, zalm, biefstuk, kip) + veggies Minimaal 1500 kcals
16:00 - 20:00 Magere kwark, Noten, Fruit om aan te vullen tot gewenste kcals (momenteel 3000 kcals op trainingsdagen).

Belangrijkst is dat je niet te star moet zijn met etenstijden. Soms heb ik een uur na mijn training nog geen trek. Dan eet ik een uur later. Soms heb ik honger als een beest. Dan eet ik meer in een keer (bijvoorbeeld een lading noten bij mn mainmeal). Groot voordeel van IF vind ik dat je minder strikt hoeft te zijn met wat je eet omdat je continu vet verbrand. Massagains zijn ook solid wanneer je food intake na het trainen maar goed is. Wel kan het lijken alsof je weinig gaint omdat je totale BW langzamer stijgt dan met een conventionele bulk (lees 24/7 volproppen).

• #1.949
Sommigen beweren dat het trainen in een fasted state de kracht verhoogt. Zelf ga ik niet zo ver dat ik in een fasted state kom (langste fast periode is 18 uur tot nu toe, maar meestal zit ik zo rond de 16 uur en dan zit je nog niet in een fasted state).

really ?

Voor een onderzoek bij een arts wordt 10 uur al gezien als "fasted".
Voedsel is verteerd, door de dunne darm en insuline is op basaal niveau.

Persoonlijk vind ik het prettig om toch iets in mijn maag te hebben voor ik ga trainen.

+1. Een hel ekorte training gata nog wel, maar als ik op zondag wat langer train dan merk ik het toch wel halverwege.. maar goed, dat valt dan wel weer op te lossen met een gummibeertje of zo.

really ?

Voor een onderzoek bij een arts wordt 10 uur al gezien als "fasted".
Voedsel is verteerd, door de dunne darm en insuline is op basaal niveau.

Vanaf 12 uur zonder voeding wordt doorgaans gezien als 'fasting'. Na 24 uur vasten wordt gesproken over een 'fasted state'. De periode daar tussen zie ik meestal voorbij komen als 'pre fasted' of iets dergelijks. Zo ver ik weet duurt het minimaal 24 uur voordat voedsel volledig verteerd is. Not 100% sure tho!

Als ik bloed moet prikken moet ik overigens minimaal 12 uur niks nuttigen, buiten water.

• #1.953
In de 16 uur dat je niet eet gebruikt je lichaam vet als brandstof. Wanneer je continu eet heeft je lichaam geen tijd om over te schakelen naar vet als brandstof.

En toch verlies je net zo goed vet als je 10 keer per dag eet om de 2 uur...

En toch verlies je net zo goed vet als je 10 keer per dag eet om de 2 uur...

Als je een kcals deficit hebt zal je altijd gewicht verliezen. Ik roep nergens dat dat niet zo is? Mijn ervaring is dat je met IF wat meer kunt 'cheaten' zonder vet te gainen. Bovenstaande opmerking formuleer ik dan niet zo goed. "Wanneer je continu eet gaat je lichaam minder efficiënt om in het gebruik van vet als brandstof".

Damn, sommige mensen hebben te veel tijd:

FAQ: http://examine.com/leangains-faq/

en een heuse:

Calculator: http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Blij dat er zulke :fa: internet champions zijn. Zeer sterke FAQ. Toevoegd aan favorites. Beter dan de info op leangains zelf?

Heb je de meest recente posts van martin op LG/facebook gelezen? Volgens mij is daar een beetje kortsluiting aan het optreden? Misschien is het toch niet zo gezond om jarenlang constant op 4% bf te zitten. Hij is hard aan het doorslaan :(

Erg handig
Had het ook niet raar gevonden als jij dat in elkaar geflanst had wazzup :D

ik zou wel eens if willen proberen maar kan ik elke week veranderen van vasttijd omdat ik in 2 ploegen werk en zou ik moeten overschakelen in het weekend of is dat niet nodig?

ik zou wel eens if willen proberen maar kan ik elke week veranderen van vasttijd omdat ik in 2 ploegen werk en zou ik moeten overschakelen in het weekend of is dat niet nodig?

Wanneer je omschakelt naar een eerste maaltijd die later op de dag plaatsvindt, vermoed ik dat je mogelijk wat hongergevoel zult hebben rond het oude tijdstip. Andersom schakelen zul je niks van merken, omdat de maaltijd dan eerder komt dan je lichaam gewend is.

De noodzaak van omschakelen in het weekend zie ik niet direct, maar als je jou dan goed uitkomt zou ik zeggen: doen!

ik volg al een tijdje het WD niet strict meer en ben steeds meer richting een LG diet gegaan, ga nu weer een tijdje m'n kcals tellen en kijken wat het me oplevert. Ik vind IF nog steeds een prettige manier van eten maar wat veranderingen in persoonlijke situatie (vaker op locatie werken, vriendin enz) maakten het WD niet zo handig meer voor me.

Komende periode wordt:
Rustdagen: 2950kcal, e/k/v 319gr, 210gr, 93gr
Workoutdagen: 3790kcal, e/k/v 319gr, 315gr, 140gr

Doel: van 145kg naar 135kg in 12 weken. Wish me luck :)

Terug
Naar boven