XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Niet voor een bepaalde reden dat ik van 1 of andere guru heb geleerd. Persoonlijke keuze.

En deels omdat het in mijn routine makkelijk is, en ik vaak op hotel zit, waar er meestal wel supergrote breakfast buffets klaarstaan s'morgens :-)

Bij eat-stop-eat vast je steeds een periode van 24 uur (maar dan niet 2 dagen na elkaar, maar verspreid over de week (op rustdagen zeg maar).. volgens mij wordt daar niet verteld wanneer je moet beginnen met vasten, zolang je het maar 24 uur doet.... Moet kunnen, na een ontbijt. (zeker als je de dag ervoor 's avonds getraind hebt... vind ik nog niet eens zo slecht klinken (als je het vol houdt)).

Zal dat eens nagaan. Wie is de auteur van Eat Stop Eat?
En wat weet je over de resultaten van mensen die dit hebben geprobeerd - kan het ook helpen om lager dan <10% BF te geraken denk je?

---------- Post toegevoegd Fri 9 Dec 2011 om 19:57 ----------

@wazzup: niet 2 dagen na elkaar zeg je, hoe vaak dan wel? en hou zou zo een schema er +/- uitzien?

Dag 1: 1ste maaltijd: 9am - ontbijt (2500kcals) niks tot 9am Dag 2 (buiten BCAA's, etc.)
Dag 2: 1ste maaltijd: 9am - ontbijt (weer 2500kcals? meer/minder?) en dan om de 3-4 uur een standaard 300-500kcal maaltijd nemen
Dag 3: standaard 6x 400kcal maaltijden

En hoe dan verder (met als doel zo vaak mogelijk een fast + massief ontbijt erbij te doen).

Of zouden we ook kunnen spelen met 16-20uur ipv 24uur? Om dan wat vaker b.v. een 16hr fast te doen..?

Benieuwd naar je commentaar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
Niet voor een bepaalde reden dat ik van 1 of andere guru heb geleerd. Persoonlijke keuze.

En deels omdat het in mijn routine makkelijk is, en ik vaak op hotel zit, waar er meestal wel supergrote breakfast buffets klaarstaan s'morgens :-)

Zal dat eens nagaan. Wie is de auteur van Eat Stop Eat?

BrdPilon.

En wat weet je over de resultaten van mensen die dit hebben geprobeerd - kan het ook helpen om lager dan <10% BF te geraken denk je?

vast wel, al richt hij zich niet specifiek op bodybuilders, maar hij traint zelf in ieder geval wel een beetje.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En dit? Heb het achterna bij men post gezet:

@wazzup: niet 2 dagen na elkaar zeg je, hoe vaak dan wel? en hou zou zo een schema er +/- uitzien?

Dag 1: 1ste maaltijd: 9am - ontbijt (2500kcals) niks tot 9am Dag 2 (buiten BCAA's, etc.)
Dag 2: 1ste maaltijd: 9am - ontbijt (weer 2500kcals? meer/minder?) en dan om de 3-4 uur een standaard 300-500kcal maaltijd nemen

En hoe dan verder (met als doel zo vaak mogelijk een fast + massief ontbijt erbij te doen).

Of zouden we ook kunnen spelen met 16-20uur ipv 24uur? Om dan wat vaker b.v. een 16hr fast te doen..?

• #1.924
En dit? Heb het achterna bij men post gezet:

maandag en donderdag

da's dan wel 4100 Cals op 1 dag is dat niet een beetje erg veel ?

weet ik veel. Lijkt mij sowieso niks om 2500 Cal in een ontbijt te nemen en de rest van de dag niet, en ik zie er de voordelen ook niet van in, maar als jij je er lekker bij voelt probeer het gewoon een week of twee.

Ga het eens testen..anders gewoon eens 1000kcal dag 1, en dag 2 beginnen met een 500-600kcal, en rest van de dag 300-400kcal maaltijden, om niet boven de 2500 te komen.

Dan Dag 4op5 hetzelfde doen..

Ik ga ook weer beginnen met IF

Bojan+Before+%2526+After+Leangains.jpg

Was dit al geplaatst? een client van Berkhan, doet nu ook mee aan powerlifting meets enz echt niet normaal

http://www.leangains.com/search/label/Client results

En wie hier heeft al soortgelijke resultaten geboekt?

Wazzup maar die doet ook allerlei soorten cardio en is al heel lang bezig volgens mij (niet IF)

• #1.931
Hier nog een handige rekenhulp.
http://www.1percentedge.com/ifcalc/

In dit topic staat een heleboel maar gaat vaak niet over IF.
Maar als ik het goed begrijp gebruikt Martin.
*+10% kcal op trainingsdagen en -35% op rustdagen.
*Op trainingsdagen 20-40 gram vet en rustdagen het dubbele.
*Als je op trainingsdagen 3 meals aan houdt is 80% van kcal na de training.
*Post-workout meal is het grootste en op rustdagen je eerste meal.

Ja maar met die percentages (kcal) kan je zelf schommelen naarmate wat je doelen zijn

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 01:26 ----------

Handige link trouwens felipe, thanks
Ik twijfel trouwens wel een beetje aan die sporttoeslag.. want de dagen dat je rust doe je toch niks? maar toch wordt die erbij gerekend op rest day

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit gewoon de caloriebehoefte volgens de Harris-Benedict formule. Staat ook in de stickys. Deze is in mijn geval op trainingsdagen al 200Kcal te hoog. Wanneer ik onderhoud wil zitten zou ik er op rustdagen nog verder onder gaan zitten.

Dit soort formules zijn handig als startpunt, maar in de praktijk zul je dingen aan moeten passen op basis van wat de weegschaal, de spiegel en evt. het meetlint je vertellen.

Ja maar met die percentages (kcal) kan je zelf schommelen naarmate wat je doelen zijn

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jan 2012 om 01:26 ----------

Handige link trouwens felipe, thanks
Ik twijfel trouwens wel een beetje aan die sporttoeslag.. want de dagen dat je rust doe je toch niks? maar toch wordt die erbij gerekend op rest day

Die activiteitsfactor houdt er rekening mee hoe vaak je per week sport. Denk dat op rustdagen dan ook -35% wordt genomen omdat je dan toch weinig doet.

Zelf ga ik binnenkort beginnen heb onderhoud 2400kcal dus
Trainingsdagen: 2640kcal 205E, 365K, 40V
Rustdagen: 1560kcal 180E, 53K, 70V

365 koolhydraten lijkt me echt super veel voor een cut. Van de andere kant zit nu 8 weken op 200 gram kh per dag en dat is toch wel weinig. Met deze carbcycle zit je op 230kh gemiddeld per dag.

Hoe ziet jullie eerste maaltijd eruit ?

Ik hanteer dit:

12-1 PM or around lunch/noon: Pre-workout meal. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
3-4 PM: Training should happen a few hours after the pre-workout meal.
4-5 PM: Post-workout meal (largest meal).
8-9 PM: Last meal before the fast.

Heb er een beetje moeite mee alles goed samen te stellen, nu is de breek-fast meestal veel eitjes, protein en op trainingsdagen altijd wat carbs, maar dan zit ik al over die 25% van de totale intake, is het beter om alleen carbs post workout te nemen? Bij die grootste maaltijd?

Het merendeel van je carbs moet in je post workout maaltijd. Als je 2-3 uur voor je training eet zou ik je carbs laag proberen te houden, zodat je insuline en bloedsuikerspiegel weer stabiel is voor je training.

• #1.940

Sportvasten zou bedoeld zijn om beter te gaan presteren ..

Conclusie NOC*NSF Team Voeding:
Wij raden aan om sportvasten niet te gebruiken omdat de mogelijke voordelen niet opwegen tegen de
mogelijk negatieve effecten. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat sportvasten positieve effecten heeft.

Niet interessant dus IMO. (trouwens heb je al gezien hoe belachelijk weinig ze eten en hoe weinig eiwit ook nog eens.. .soort van soep-dieet zeg maar)

Terug
Naar boven