MuscleMeat

Ipad 3

• Topic Starter Topic Starter
Ben nog niet helemaal overtuigd, toch maar eerst in de winkel checken.

volgens mij is apple aardig constant in het uitbrengen van nieuwe producten. De afgelopen jaren zijn de ipad's altijd in het voorjaar gekomen, en de iphones in de zomer. Tot nu toe heeft daar dacht ik altijd een jaar tussen gezeten.

lol, zit nog steeds een dual core in.......dus eigenlijk krijg je alleen een nieuw scherm.......:roflol:

De tweakers.net redactie geeft aan dat de ipad3 iets trager is geworden, ze denken dat het te wijten is aan de hoge schermresolutie, kan de hardware net niet bijbenen.

Erg zonde als dat echt zo is.

Komt ook door de tekortkoming van de resolutie upscaling in iOS dat ze voor zo'n hoge resolutie moeten kiezen, ook de reden waarom de ipad2 geen resolutie verhoging kreeg, want de volgende stap in de verhoging moest 2048x1536 zijn, kon de ipad2 nog niet aan en de schermtechniek was er nog niet goed genoeg destijd.

Apple onthult nieuwe iPad

LONDON - Apple heeft woensdagavond een nieuwe iPad onthuld.

De nieuwe tablet heeft een HD-resolutie van 2048x1536 pixels. Dat is twee keer zo hoog als in de iPad 2 en dit moet resulteren in een veel scherper beeld.

Bovendien betreft het hier een Retinascherm, dit type scherm was al verwerkt in eerdere iPhones, maar nooit in een iPad. Het Retinascherm moet bijvoorbeeld het contrast en de kijkhoek verbeteren.

Het apparaat krijgt een A5X-processor, een update van de huidige A5-chip die in de iPad 2 zit. Dit moet de snelheid flink verhogen en kan zwaardere graphics aan. De chip is grafisch twee keer zo sterk als de huidige processor. Het gaat om een dualcore-variant met quadcore-prestaties op grafisch gebied, aldus Apple.

De tablet ondersteunt ook 4G-netwerken. Daar hebben Nederlandse gebruikers niets aan omdat er nog geen 4G in Nederland is uitgerold, in de VS is dat wel het geval.

© NU.nl/Colin van Hoek

Zoiets heeft samsung al in november aangekondigd voor hun opkomende tablet. En de apple fanboys worden nu pas wakker lol

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 08:43 ----------

lol, zit nog steeds een dual core in.......dus eigenlijk krijg je alleen een nieuw scherm.......:roflol:

Draait wel op hoger klok he. Waarschijnlijk het dubbele.

Ze kondigen steeds een nieuwere versie met minimale updates. Begin langzamerhand te irriteren. En toch blijf ik met mijn stomme kop kopen.

Zijn nog andere tablets die de moeite waard zijn om op te wachten..?

Ze kondigen steeds een nieuwere versie met minimale updates. Begin langzamerhand te irriteren. En toch blijf ik met mijn stomme kop kopen.

Dat heb ik dus ook, de verschillen met de iPad 1 blijven erg klein. Alleen weer wat sneller en mooier.

Leuk, maar ik wacht wel tot er tablets verschijnen met windows 8 op.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 00:47 ----------

haha nog even de galaxy tab afzeiken, en terecht :D.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 19:21 ----------

Ah yeah, retina!

Waarom terecht? Een vriend van me heeft die onlangs gekocht, lijkt me prima ding. Moest ik 1 kopen zou het wss ook een Samsung worden.

Leuk, maar ik wacht wel tot er tablets verschijnen met windows 8 op.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 00:47 ----------

Waarom terecht? Een vriend van me heeft die onlangs gekocht, lijkt me prima ding. Moest ik 1 kopen zou het wss ook een Samsung worden.

Het apparaat ken ik verder niet erg goed. Maar Samsung heeft al meerdere malen over Apple en iPad zitten huilen tijdens persconferenties en reclames, en daarnaast natuurlijk nog al die rechtszaken.

:stfu:

Nee niet alleen een nieuw en aanzienlijk beter scherm dat geen enkele andere fabrikant heeft. Beter lezen en dan pas reageren. Hij is op verschillende vlakken sterk verbeterd en uiteraard marktleider en geen enkele andere 'tablet' komt nog maar in de buurt. Quad core is nergens voor nodig en zou alleen de batterijduur verkorten en de prijs verhogen. Graphics zijn wel quad.

Het apparaat ken ik verder niet erg goed. Maar Samsung heeft al meerdere malen over Apple en iPad zitten huilen tijdens persconferenties en reclames, en daarnaast natuurlijk nog al die rechtszaken.

Voor mijn part schijt Samsung de iPad letterlijk onder met diarree tijdens hun conferentie en mag Apple hun producten honderden keren bestempelen met de woorden "its like magic, its truly amazing" tijdens hun event.

Gaat om het uiteindelijke product natuurlijk, alleen hipsters zijn bezorgd over het imago dat de fabrikanten de samenleving in proberen te loodsen. Samsung probeert de apple killer te promoten en Apple dat hun producten heel magisch en exclusief zijn (terwijl de halve wereld het heeft).

Ken zat mensen die geen Samsung telefoons durven te kopen, zijn bang dat andere hipsters denken dat ze te arm zijn voor Apple. :o

Een vriend van me had jaren geleden een Samsung hdtv gekocht, in het begin was pioneer de bom en als je er een had dan was je een pimp, maar die kon hij niet veroorloven. Kochtie dus een Samsung die er veel op leek en krastte hij het logo weg... :roflol:

Zijn ook genoeg mensen die weten wat ze kopen, maar de meeste zijn gewoon hipsters en vinden imago belangrijker.

:stfu:

Nee niet alleen een nieuw en aanzienlijk beter scherm dat geen enkele andere fabrikant heeft. Beter lezen en dan pas reageren. Hij is op verschillende vlakken sterk verbeterd en uiteraard marktleider en geen enkele andere 'tablet' komt nog maar in de buurt. Quad core is nergens voor nodig en zou alleen de batterijduur verkorten en de prijs verhogen. Graphics zijn wel quad.

Schijnt dat de iPad3 een beetje lagt en niet meer supervloeiend is zoals we van apple producten gewend zijn.

Maar veel erger dan Android tablets zal het wel niet zijn, want zelfs een quadcore transformer prime lagt nog een klein beetje. Dual core android tablets laggen echt veel te veel vergeleken met de butterysmooth ipad2.

Schijnt dat de iPad3 een beetje lagt en niet meer supervloeiend is zoals we van apple producten gewend zijn.

Maar veel erger dan Android tablets zal het wel niet zijn, want zelfs een quadcore transformer prime lagt nog een klein beetje. Dual core android tablets laggen echt veel te veel vergeleken met de butterysmooth ipad2.

Das knap dat mensen dat al weten aangezien hij nog nergens te koop is lol!

waneer komt er een nieuwe iphone? mijn abbo verloopt september :(

Terug
Naar boven