MuscleMeat

Ipad 3

Schijnt dat de iPad3 een beetje lagt en niet meer supervloeiend is zoals we van apple producten gewend zijn.

Maar veel erger dan Android tablets zal het wel niet zijn, want zelfs een quadcore transformer prime lagt nog een klein beetje. Dual core android tablets laggen echt veel te veel vergeleken met de butterysmooth ipad2.

idd hij lagt. meerdere journalisten hebben het ding al in de handen gehad die deze conclusie trokken.....tja hadden ze nou toch maar een quadcore erin gezet ipv een verouderde geOCde dual core :D

Handsons.

Tweakers.net had bijv het getest op 3 verschillende ipads, alledrie waren een klein beetje laggy en iets minder snel bij alledaagse taken.
Maar puur op gevoel dus, geen benchmark test ofzo. Is overigens wel quadcore GPU. Ik wacht de reacties van anderen wel af, Tweakers heeft altijd wat te zeiken en vaak onterecht.

Iemand die zn iPad 2 al wil verkopen? :P

idd hij lagt. meerdere journalisten hebben het ding al in de handen gehad die deze conclusie trokken.....tja hadden ze nou toch maar een quadcore erin gezet ipv een verouderde geOCde dual core :D

Komt door hij de iOS besturingssysteem in elkaar zit. Als ze konden kiezen voor een iets minder hoge resolutie dan zouden ze dat gedaan hebben, dan zouden ze allang een wat hogere resolutie in de ipad2 gestopt hebben.

Maar dat gaat niet, omdat de upscaling technologie van iOS dat niet ondersteund. Zag je ook bij de iphone (heeft uiteraard ook iOS), het duurde heel lang voordat de resolutie verhoging kwam, omdat de verhoging een verdubbeling (in de hoogte en breedte) moet zijn om niet in de problemen te komen met de upscaling.

Dus ze zaten bij de ipad3 met een dillemma. Resolutie verhoging zonder quadcore cpu (kunnen niet genoeg quadcores produceren dus dat was geen optie) met als bijkomend effect dat de ipad minder vloeiend draait en het fysiek dikker wordt (meer accu nodig, scherm vreet stroom)

Of weer bij 1024x768 blijven. Dit was uiteraard geen optie meer zoals toendertijd met de ipad2.

Overigens zijn quadcores zuiniger dan huidige duo cores. Sowieso worden ze op een 28 nm gebakken wat weer een hoop stroom bespaard en ze draaien natuurlijk niet constant op max snelheid, zeker niet voor de lullige dingen die de meeste mensen doen op hun tablets. :o

Maar puur op gevoel dus, geen benchmark test ofzo. Is overigens wel quadcore GPU. Ik wacht de reacties van anderen wel af, Tweakers heeft altijd wat te zeiken en vaak onterecht.

Fair enough.

Bedenk wel dat tweakers pro apple zijn. Niet de leden maar de redactie. Maken ze ook geen geheim van overigens, dus is geen conspiracytheory.

Bump dit even omdat ik hiervoor niet echt nieuw topic wilde plaatsen.

Fair enough.

Bedenk wel dat tweakers pro apple zijn. Niet de leden maar de redactie. Maken ze ook geen geheim van overigens, dus is geen conspiracytheory.

Heb de nieuwe ipad derde gen deze week binnen gekregen en getest. Mijn bevindingen:

- beeldscherm is beste scherm dat je ooit gezien hebt. De helderheid en vooral scherpte is gewoon ongelooflijk, nooit ergens eerder gezien. Mijn cinema screen lijkt wel wazig naast de ipad 3. Retina is zeker de upgrade waard.

- kon alles gewoon snel openen, geen vertragingen oid, alles gaat een stuk vlotter dan op de 2. Heb wel geen games gespeeld.

- Geen last van teveel hitte aan de achterkant, gewoon lichtjes warm. Maar dus nog niets intensief games gespeeld oid.

- Gezeur over dikte is onzin, hij is gewoon dun en je merkt niet dat hij dikker is dan de 2 wel gestroomlijnder.

Vind het gewoon een aanrader voor mensen die vooral e-mailen, internetten, video kijken, lezen en wat gamen. Het is niet echt iets waar je op wilt 'werken' meer speelgoed zeg maar. Dus alleen kopen als dat je wat zegt. Verder valt de prijs voor het basismodel goed mee.

Voor de meesten is de ipad 2 echt een killer qua prijs/kwaliteit. Heb gelezen dat de ipad2 stilzwijgend geupgrade is naar een 32nm chip. Vraag me af hoeveel accuwinst dit oplevert.

- Gezeur over dikte is onzin, hij is gewoon dun en je merkt niet dat hij dikker is dan de 2 wel gestroomlijnder.

Veel mensen bij mij in de winkel zetten: ja je ziet wel dat hij dikker is.
0.6 mm, dat zie je inderdaad meteen :rolleyes:

Heb zelf de 2 en de nieuwe, scherm ziet er inderdaad super uit, camera ook stukken beter (ook al gebruik ik hem zelf vrijwel nooit)
Overigens vind ik iPhoto wel een leuke app om mee te spelen.

iPad is en blijft een super apparaat.

• Topic Starter Topic Starter
Ben nog steeds niet geupgrade. Maar die ipad 1 begint me nu best wel te irriteren, heeft vrij veel "lag" met standaard procedures (bijv gewoon typen in de browser), en ook lopen de apps regelmatig vast. Eerlijk gezegd vind ik dit echt niet kunnen voor een apparaat van net 2 jaar oud.

Terug
Naar boven