XXL Nutrition

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
Afwisseling is goed, maar misschien is deze manier wel een van de beste voor jou, en zit je dan gewoon een keer tegen je max?

Echt flinke spierpijn in de benen heb ik maar zelden, helaas. Ik zit nog maar aan de lage gewichtskant van het schema wat ik nu heb opgesteld voor mezelf, dus misschien komt het nog. Anders ga ik voor de compounds maar eens iets soortgelijks aan jouw reverse pyramid doen. Het probleem is bij mij een beetje dat ik ook nog wat assist werk erbij wil blijven doen, en met zoveel setjes voor een compound wordt het denk ik lastig om dat er nog bij te doen. Maar goed, daar verzin ik tegen de tijd wel iets op. Eerst dit maar eens uittrainen.

PS: hoeveel rust houd je tussen de setjes door?

Ja inderdaad, ieder moet het systeem vinden dat het best bij hem past. Als je nog isolatie wil doen dan is het inderdaad niet mogelijk om zoveel sets compounds te doen. Zolang je maar de nadruk legt op de compounds en deze steeds vooraan de training doet is er niets aan de hand.
De rust die ik neem hangt er van af, ik kijk niet op de klok maar wacht gewoon tot ik terug op adem ben of bijna (vooral de laatste sets als de herhalingen zeer hoog zijn moet ik al aan mijn volgende set beginnen zonder dat ik volledig gerecupereerd ben). Ik denk dat ik tussen de 1,5 en 3 minuten rust pak, maar zeker nooit meer.

Ik heb nog even de andere 2 trainingen van deze week opgezocht in mijn boek, hier zijn ze:

Rack Pulls van maandag:

1e warm up: 120 x 10.
2e warm up: 150 x 8.
3e warm up: 190 x 5.
4e warm up: 220 x 3.
5e warm up: 240 x 1.
6e warm up: 260 x 1.

1e werkset: 300 x 1.
2e werkset: 305 x 1. PR
3e werkset: 280 x 5.
4e werkset: 270 x 5. (hier werk ik even afgeleid door de hond die vlak naast mij hard begon te blaffen en mijn grip loste).
5e werkset: 260 x 7.
6e werkset: 250 x 9.
7e werkset: 240 x 11.
8e werkset: 230 x 11.
9e werkset: 200 x 15.
11e werkset: 150 x 24.

Bent over row:
1e werkset: 142,5 x 8. PR.
2e werkset: 140 x 8.
3e werkset: 80 x 19.
4e werkset: 60 x 21.

Schoudertraining van dinsdag:

One arm shoulder press:
1e warm up: 20 x 10.
2e warm up: 30 x 5.
3e warm up: 40 x 2.
4e warm up: 50 x 1.
5e warm up: 55 x 1.

1e werkset: 65 x 3.
2e werkset: 60 x 5.
3e werkset: 55 x 7.
4e werkset: 50 x 8.
5e werkset: 40 x 10.

Side laterals:
1e werkset: 30 x 10..
2e werkset: 25 x 11.
3e werkset: 20 x 13.
4e werkset: 15 x 15.
5e werkset: 10 x 21.

Hehehe, een hond naast je tijdens de rackpulls. Maar 305kg is zeer netjes. Zullen je handen ook wel voelen. Gebruik je mixed grip of straps?

Hond probeerde zeker harder te brullen dan jij! :roflol:

Zeker goed! Heb al helemaal respect voor die BOR.. echt.. daar kan u trots op zijn!
Gelukkig nog iemand die Mixed Grip niet verkeerd vind, als ik geen Mixxed Grip doe bij 100 Kilo DL dan schiet alles zowiezo uit mn klauwen.. Miss zijn straps de oplossing!!

Zeker goed! Heb al helemaal respect voor die BOR.. echt.. daar kan u trots op zijn!
Gelukkig nog iemand die Mixed Grip niet verkeerd vind, als ik geen Mixxed Grip doe bij 100 Kilo DL dan schiet alles zowiezo uit mn klauwen.. Miss zijn straps de oplossing!!

Thnx Henk, ja straps zijn best wel goed als je grip gaat lossen. Mixed grip is gewoon een noodzaak bij de racks en deads.

Ik gebruik ook altijd mixed als ik grip verlies. Ik weiger straps te gebruiken.
Heb ooit eens de hookgrip geprobeerd maar dat lukte niet helemaal. Heb jij die eens geprobeerd?

Ik gebruik ook altijd mixed als ik grip verlies. Ik weiger straps te gebruiken.
Heb ooit eens de hookgrip geprobeerd maar dat lukte niet helemaal. Heb jij die eens geprobeerd?

Wat bedoel je met hookgrip?
Straps zijn best wel handig als het echt zwaar word!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Neen die grip gebruik ik niet, lijkt mij niet ideaal imo.

Je bent weer echt beestachtig bezig dressed.

Wat me wel opvalt is dat je BOR een stuk zwakker is, dan je bench. Of heb ik dat mis?
Incline: 160 kg. (dus gewoon plat zal nog wel hoger liggen???)
BOR: 140 kg

Je bent weer echt beestachtig bezig dressed.

Wat me wel opvalt is dat je BOR een stuk zwakker is, dan je bench. Of heb ik dat mis?
Incline: 160 kg. (dus gewoon plat zal nog wel hoger liggen???)
BOR: 140 kg

Thnx beginner.
Nou ik doe 142,5 x 8 bij de bent overs en 140 x 6 bij de inclines, dus ze lopen redelijk gelijk. Ook niet vergeten dat ik al flink wat sets racks pulls gedaan heb alvorens de bent overs te beginnen, als ik deze oefening eerst pak dan gaat er minimum 155 op hoor voor een rep of 6/7.
Mijn inclines zijn net niet plat, dus zoveel verschilt het niet, mijn PR op flat bench is 170 kg x 1 (ik denk dat ik nu wel 175 zou aankunnen).

Neen die grip gebruik ik niet, lijkt mij niet ideaal imo.
In de powerlift wereld is dit een bekende grip. Je vingers sluiten de duim op. Dit voorkomt dat het gewicht gaat rollen in je hand.

Vergt ook wat oefening, maar ik hou het ook bij mixed. Als je je armen goed recht houdt is er bij de bicep niets aan de hand.

pfft wat een volume weer, en met dat gewicht laat je gewoon iedereen janken :D

impressive !! :eek:

je pakt gewoon effe 100 kg's meer dan ik op de rackpull ( probeer ik binnenkort effe terug te brengen naar 95 :D ) - de bb-rows zelfs maar 35 kilo ( maar ja je had al wel wat gedaan hiervoor )

je bent ook meer reps aan het maken zie ik - leuk je trainingen weer te volgen - er is maar één leeuw van vlaanderen , en dat ben jij;)

Terug
Naar boven