Dressed Black
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 34
Afwisseling is goed, maar misschien is deze manier wel een van de beste voor jou, en zit je dan gewoon een keer tegen je max?
Echt flinke spierpijn in de benen heb ik maar zelden, helaas. Ik zit nog maar aan de lage gewichtskant van het schema wat ik nu heb opgesteld voor mezelf, dus misschien komt het nog. Anders ga ik voor de compounds maar eens iets soortgelijks aan jouw reverse pyramid doen. Het probleem is bij mij een beetje dat ik ook nog wat assist werk erbij wil blijven doen, en met zoveel setjes voor een compound wordt het denk ik lastig om dat er nog bij te doen. Maar goed, daar verzin ik tegen de tijd wel iets op. Eerst dit maar eens uittrainen.
PS: hoeveel rust houd je tussen de setjes door?
Ja inderdaad, ieder moet het systeem vinden dat het best bij hem past. Als je nog isolatie wil doen dan is het inderdaad niet mogelijk om zoveel sets compounds te doen. Zolang je maar de nadruk legt op de compounds en deze steeds vooraan de training doet is er niets aan de hand.
De rust die ik neem hangt er van af, ik kijk niet op de klok maar wacht gewoon tot ik terug op adem ben of bijna (vooral de laatste sets als de herhalingen zeer hoog zijn moet ik al aan mijn volgende set beginnen zonder dat ik volledig gerecupereerd ben). Ik denk dat ik tussen de 1,5 en 3 minuten rust pak, maar zeker nooit meer.

)