AndroidHealthClinic

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
Idd dit is juist waar ik voor log om info met elkaar uit te wisselen. Is wel leuk om te horen hoe goed anderen je training vonden maar ben hier om te leren en anderen te helpen. En lekker slap te ouwehoeren. :lol:
Ook voor mij is dat het plezierigste aan het forum, mijn trainingen posten ok, wat moeten de mensen steeds zeggen? Neen een goede discussie en hier en daar een idee oppakken en naar mijn mogelijkheden anderen helpen daar doe ik het voor.

Ook voor mij is dat het plezierigste aan het forum, mijn trainingen posten ok, wat moeten de mensen steeds zeggen? Neen een goede discussie en hier en daar een idee oppakken en naar mijn mogelijkheden anderen helpen daar doe ik het voor.
Ik hou voornamelijk mijn log bij om te horen hoe geweldig ik ben.
Daarom vermenigvuldig ik ook al m'n gewichten met 1,5 ;)
Alleen moet ik de formule voor m'n lichaamsgewicht eens wat aanpassen, dat staat toch minder superDudig dan ik had gedacht... :rolleyes:
:jk:
Het is natuurlijk hartstikke leerzaam al die logs.
Een verschillende kijk op bepaalde zaken, en als iedereen eerlijk is krijg je toch een beetje een inzicht op wat werkt, en wat niet...
Ik herinner me nog hoe Dressed steeds maar zat te hameren tegen me om alleen de "Big5" te doen, en de rest maar te vergeten! :thumb:

Ik vind trouwens dat ik persoonlijk nie zo veel meer met rack pulls kan pakken dan met deadlifts hoor...
Maar ja, bij mij is dan ook de rug m'n zwakke punt natuurlijk... :o
M'n benen zijn redelijk sterk van hele dagen dat dikke lichaam overal naartoe te brengen! :roflol:

Naja, ik heb al een aparte squat dag..

Jij bent dus van mening dat m'n benen niet extra aangesproken hoeven te worden bij het deadliften? Dat rackpulls volstaan voor mij?

Naja, ik heb al een aparte squat dag..

Jij bent dus van mening dat m'n benen niet extra aangesproken hoeven te worden bij het deadliften? Dat rackpulls volstaan voor mij?
Het is niet denkbeeldig dat het zelfs beter is voor je i.v.m. het herstel van de benen.

Het is niet denkbeeldig dat het zelfs beter is voor je i.v.m. het herstel van de benen.

Mmmm.. interessant!:cool:

Probleem bij mij is.. het eerste stukje van de deadlift.. van grond tot boven de knieen zeg maar.. dat pak ik vanuit me benen, en daar heb ik het meeste moeite mee! Zodra hij over dat punt heen is, forceer ik altijd wel een lockout.. Zou een rackpull dan niet juist onverstandig zijn.. omdat je juist dat eerste stukje wegneemt??

Niet dat ik overal wat tegenin wil brengen, en stront-eigenwijs wil zijn.. maar goed.. ik wil overal altijd het fijne van weten:D

Mmmm.. interessant!:cool:

Probleem bij mij is.. het eerste stukje van de deadlift.. van grond tot boven de knieen zeg maar.. dat pak ik vanuit me benen, en daar heb ik het meeste moeite mee! Zodra hij over dat punt heen is, forceer ik altijd wel een lockout.. Zou een rackpull dan niet juist onverstandig zijn.. omdat je juist dat eerste stukje wegneemt??

Niet dat ik overal wat tegenin wil brengen, en stront-eigenwijs wil zijn.. maar goed.. ik wil overal altijd het fijne van weten:D

Gewoon logisch redeneren, dan uitproberen. En kijken wat er van komt.
No offence, maar simpelweg afgaan op meningen op een forum zou ik nooit doen als ik jou was.

Inderdaad is het beter om je eigen mening te vormen aan de hand van uitproberen, maar een beetje logisch nadenken zal je enorm helpen onnodig energie te steken in dingen die niets voor je gaan doen.
Ik denk dat dat stukje deadlift beneden wel meegepakt word tijdens de squat training hoor, en dat je daarom niet veel zal missen.
Waarom doe je niet de eerste sets deadlifts, waarna je op een bepaald punt (als je beenkracht het laat afweten) verdergaat met rack pulls.
Best of both world lijkt me...

Gewoon logisch redeneren, dan uitproberen. En kijken wat er van komt.
No offence, maar simpelweg afgaan op meningen op een forum zou ik nooit doen als ik jou was.

Uiteraard! Maar je kan van andermans kijk op dingen, of andermans mening of onderbouwing echt wel dingen opsteken, en daardoor dingen uit gaan proberen!

Inderdaad is het beter om je eigen mening te vormen aan de hand van uitproberen, maar een beetje logisch nadenken zal je enorm helpen onnodig energie te steken in dingen die niets voor je gaan doen.
Ik denk dat dat stukje deadlift beneden wel meegepakt word tijdens de squat training hoor, en dat je daarom niet veel zal missen.
Waarom doe je niet de eerste sets deadlifts, waarna je op een bepaald punt (als je beenkracht het laat afweten) verdergaat met rack pulls.
Best of both world lijkt me...

Ik had in gedachten om op deadlift dag.. de 5/3/1 setjes deadlift te doen, en dan als assistance rackpulls te doen met een hoog volume..

Om de één of andere reden vind ik hoge herhalingen niet zo nodig bij deadlifts en rack pulls (al doe ik die natuurlijk eigenlijk nooit...) maar dat is meer een gevoel dan dat ik dat kan onderbouwen hoor.
Misschien is het juist wel goed.
Ik ben zelf toch verplicht vanaf nu eigenlijk eens wat minder gewicht te pakken, en wat meer herhalingen te doen door al m'n pijntjes en ongemakjes, en zal het misschien ook eens proberen binnenkort.
Train instinctief met dekennis en de tips die je hebt, en je zal zeker tot een goede manier van trainen komen Markoss.
Komt helemaal goed! :thumb:

Om de één of andere reden vind ik hoge herhalingen niet zo nodig bij deadlifts en rack pulls (al doe ik die natuurlijk eigenlijk nooit...) maar dat is meer een gevoel dan dat ik dat kan onderbouwen hoor.
Misschien is het juist wel goed.
Ik ben zelf toch verplicht vanaf nu eigenlijk eens wat minder gewicht te pakken, en wat meer herhalingen te doen door al m'n pijntjes en ongemakjes, en zal het misschien ook eens proberen binnenkort.
Train instinctief met dekennis en de tips die je hebt, en je zal zeker tot een goede manier van trainen komen Markoss.
Komt helemaal goed! :thumb:

Ongetwijfeld:D

OT:

Heb je vandaag nog getraind DB??

OT:

Heb je vandaag nog getraind DB??

Ja vanmorgen al, hier de resultaten:

Dumbbell shoulder press (zittend):
1e warm up: 15 x 10.
2e warm up: 25 x 7.
3e warm up: 30 x 5.
4e warm up: 35 x 2.
5e warm up: 40 x 1.

1e werkset: 45 x 4.
2e werkset: 40 x 6.
3e werkset: 35 x 8.
4e werkset: 30 x 10.
5e werkset: 25 x 13.
6e werkset: 20 x 16.
7e werkset: 10 x 27.

Side laterals:
1e werkset: 30 x 12.
2e werkset: 25 x 13.
3e werkset: 20 x 15.
4e werkset: 15 x 16.
5e werkset: 10 x 20.

Frontals (alternate):
1e werkset: 20 x 12.
2e werkset: 20 x 11.
3e werkset: 20 x 11.
4e werkset: 20 x 8.

Incline laterals:
1e werkset: 20 x 8.
2e werkset: 20 x 6.
3e werkset: 20 x 5.

Eens een aparte training voor mij, met veel bijkomende oefeningen maar had daar gewoon eens zin in. Mijn schouders doen echt wel pijn nu en die incline laterals waren eigenlijk nog maar op halve kracht, het beste was er af. Dit is niet het soort training dat ik elke week zou willen doen, maar zo eens een keer is dat wel leuk.

Flinke training Dressed.
Eindelijk ook eens aan de isolatie shit! :thumb: ;)

Bedankt Hum, maar het zal maar af en toe zijn dat ik de isolatie er bij neem hoor!
Dat ben je ook wel verplicht aan je volgelingen!
Anders zou je wel wat geloofwaardigheid verliezen... ;)

Ik heb laatst ook weer eens wat curls gedaan, was wel weer eens lekker! :D

Dat ben je ook wel verplicht aan je volgelingen!
Anders zou je wel wat geloofwaardigheid verliezen... ;)

Ik heb laatst ook weer eens wat curls gedaan, was wel weer eens lekker! :D

Neen curls doe ik niet, ik geloof er niet in en eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat het mijn ellebogen en blessures aan voorarmen niet mogelijk is.

Zo zie je maar dat iso shit ook zwaar kan zijn. Ik ga binnenkort ook weer eraan beginnen.

Mijn ellebogen beginnen ook behoorlijk op te spelen...
Net als m'n (rechter) schouder...
M'n knieën...

Maar voor de rest voel ik me geen dag ouder dan 20! ;)

Op een constant gevoel van lusteloosheid na dan toch...
En de constante strijd om het toch op te kunnen brengen om te gaan trainen...

:jk: (een beetje dan toch...)

Niet één van m'n collega's boven de 30 doet iets aan sport.
De meesten hebben het alleen maar over "even opdrogen" na de werkweek enzo...
Gebruiken de vrije week echt om uit te rusten...
Dit is geen toeval meer denk ik...
Het is niet zozeer dat het heel zwaar werk is, wat het met momenten wel is hoor, maar niet heel de tijd dat je moet werken gelukkig!
Het is meer de enorme onregelmatigheid van de werktijden, en (in mijn geval) het niet goed kunnen slapen tijdens de werkweek, dat het maakt dat het nog al zwaar is...
En dat in combinatie met mijn training(en) zorgt voor een constant gevoel van overtraining denk ik...
Ik denk dat zelfs het 5 3 1 nog een beetje te veel van het goede is voor me...
Ik zal een stapje terug moeten gaan in volume en intensiteit wil ik niet helemaal in elkaar storten denk ik...

Of ik moet aan de Sustanol natuurlijk! :thumb:
Again: :jk:

Mijn ellebogen beginnen ook behoorlijk op te spelen...
Net als m'n (rechter) schouder...
M'n knieën...

Maar voor de rest voel ik me geen dag ouder dan 20! ;)

Op een constant gevoel van lusteloosheid na dan toch...
En de constante strijd om het toch op te kunnen brengen om te gaan trainen...

:jk: (een beetje dan toch...)

Niet één van m'n collega's boven de 30 doet iets aan sport.
De meesten hebben het alleen maar over "even opdrogen" na de werkweek enzo...
Gebruiken de vrije week echt om uit te rusten...
Dit is geen toeval meer denk ik...
Het is niet zozeer dat het heel zwaar werk is, wat het met momenten wel is hoor, maar niet heel de tijd dat je moet werken gelukkig!
Het is meer de enorme onregelmatigheid van de werktijden, en (in mijn geval) het niet goed kunnen slapen tijdens de werkweek, dat het maakt dat het nog al zwaar is...
En dat in combinatie met mijn training(en) zorgt voor een constant gevoel van overtraining denk ik...
Ik denk dat zelfs het 5 3 1 nog een beetje te veel van het goede is voor me...
Ik zal een stapje terug moeten gaan in volume en intensiteit wil ik niet helemaal in elkaar storten denk ik...

Of ik moet aan de Sustanol natuurlijk! :thumb:
Again: :jk:

Een stapje terug zetten in intensiteit kan geen kwaad hoor, ik kan me niet voorstellen dat ik zonder de extra hulpmiddelen nog op dit niveau zou kunnen trainen. Dat is nu juist het grote voordeel van deze middelen, een oudere man moet niet meer onderdoen voor die jonge gasten, and I love it!
De kleine lichamelijke ongemakken voel je ook veel minder dan als je naturel zou zijn en blessures genezen sneller.

Zo zie je maar dat iso shit ook zwaar kan zijn. Ik ga binnenkort ook weer eraan beginnen.

Het is zeker zwaar, het is veel fysieker dan als je korte setjes maakt met de compounds. Het draagt veel minder bij voor de spiermassa maar het geeft je wel een grote fysieke kick moet ik toegeven, daarbij besef ik ook wel dat ik stilletjes aan wat moet afremmen in het steeds maar zwaarder gaan, het moet nog veilig blijven natuurlijk. Een ander punt is dat ik op een plateau ga komen waar ik moeilijker overheen geraak met steeds dezelfde trainingen, ik zou natuurlijk nog wat meer kunnen pakken maar dat zie ik niet meer zitten, ik heb echt geen zin om zoals sommigen op dit forum uiteindelijk wekelijkse dosissen te moeten pakken van 3 tot zelfs 7 (!) gram, dan is het in mijn opinie niet meer zonder gevaar geworden en gaan de neveneffecten te groot worden.

Terug
Naar boven