XXL Nutrition

Irish Heart Log

Ik zie wat meer iso-werk in je trainingen, summertime?

Goed bezig topper en goed weekend toegewenst!

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere muziek Hum, een bedankje van een overjaarse en overrijpe beachboy.

Uiteindelijk eindigt alles maar ik zal in mijn graf gaan met een zwaar gewicht, ik stop daar nooit mee of ik moet al ziek worden, maar daar moet je niet oud voor zijn iedereen kan ziek worden.
Wat jij zegt dat mijn prioriteiten verschuiven naar gezond oud worden ipv het verzetten van zware gewichten, nou dat gevoel ken ik niet hoor en naast mijn kinderen is trainen (met zware gewichten) mijn leven. Ik kan mij ook verschrikkelijk amuseren op de badminton, of als ik gewoon voetbal of basketbal met mijn kinderen en die uit de buurt. Ik vrees dat sport het is voor mij en waardig oud worden daar veeg ik mijn sloffen aan.
Ik ben ook nog steeds heel ijdel en kan mij niet voorstellen dat ik mijn lichaam op een lager pitje zou zetten. Het zal nu eenmaal de aard van het beestje zijn zeker!
PS: ik ken er verschillende die op meer dan 3 gram zitten hoor, ook op dit forum, maar ga natuurlijk geen namen noemen. Inderdaad heb je gelijk dat dat een beetje teveel van het goede is, je lichaam gaat op zo'n dosis naar extreme hoogten gaan maar ik zou er de bijwerkingen niet willen bijnemen.

duidelijke taal, keuze die je maakt.

brute trainingen weer beest, maar ik moet ff vermelden dat ik vorige keer 9 x 50 hebt gepakt op incline db press. Dus volgende keer wil ik 10 reps zien. :D

duidelijke taal, keuze die je maakt.

brute trainingen weer beest, maar ik moet ff vermelden dat ik vorige keer 9 x 50 hebt gepakt op incline db press. Dus volgende keer wil ik 10 reps zien. :D

Amaai dan ben jij sterk voor jouw gewicht, maar dat had ik al gemerkt in jouw log!

serieuze gewichten gebruik je daar man! Maar even een vraagje, hoe close is je CGBP?

Vandaag de borst en triceps:

Incline Dumbbell Bench Press:
5 warm up sets en:
1e werkset: 50 x 7.
2e werkset: 45 x 9.
3e werkset: 40 x 11.
4e werkset: 30 x 17.

Incline Flyes:
1e werkset: 40 x 9.
2e werkset: 35 x 12.
3e werkset: 30 x 14.

Close grip bench press:
1e werkset: 110 x 11.
2e werkset: 120 x 8.
3e werkset: 100 x 14.

Triceps Cable push down:
1e werkset: 60 x 7.
2e werkset: 50 x 12.
3e werkset: 40 x 16.
4e werkset: 30 x 21.

Zo dat was het, de nieuwigheid in mijn training is dat ik geen vast programma meer volg, ik alterneer vanaf nu zoveel mogelijk in oefeningen en hoop zo nog meer spierwinst te maken en ook flink wat definitie te winnen.

jij hebt je basis db - je weet wat goed is voor je lichaam - je gaat nu meer op gevoel trainen denk ik

je warming up - hoeveel setjes/reps doe je voordat je echt begint

jij hebt je basis db - je weet wat goed is voor je lichaam - je gaat nu meer op gevoel trainen denk ik

je warming up - hoeveel setjes/reps doe je voordat je echt begint

5 warm ups heb ik in deze training gedaan. Ja ik ben nu weer op zijn BB aan het trainen, explosief naar boven en traag naar beneden, dat maakt het gewicht een stuk zwaarder zoals je wel weet en zo kan ik wat minder gewicht pakken dan in mijn vroegere systeem. Ik moet echter al eens iets anders doen of ik geraak op de duur vast te zitten in de zware gewichten.
Dit is nooit mijn manier geweest maar het is dan ook maar tijdelijk en dan ga ik weer iets anders doen.

Dressed Black, ik volg nu al een tijdje je log en ben echt zwaar onder de indruk. Je mentaliteit voor een man van 53 is echt knap en bewonderenswaardig. Ik denk dat iedereen dit als ideaal kan beschouwen om zo ouder te worden.

Ik wilde je nog vragen ivm blessures. Heb je er al veel mee te maken gehad (zoals bv de veelvoorkomende schouderblessures)? Ik heb vroeger hier een topic gehad waarbij ik zei dat mijn dokter krachttraining afraad vanwege vele verschillende redenen. Er is daar veel reactie op gekomen. Nu want denk jij daarvan? Je bent volgens mij het bewijs dat krachttraining gewoon niet slecht kan zijn (mits je het verstandig doet).

Tja ik heb ook veel blessures gehad hoor, operaties aan rotator cuff, tendinitis in verschillende lichaamsdelen, spierscheuren. Nu heb ik last van tennisellebogen en steeds terugkerende pijn aan de onderarmen.
Krachttraining met zeer zware gewichten is waarschijnlijk inderdaad niet zo gezond voor je lichaam, het zal wel beter zijn om gewoon rustig aan fitness te doen en je conditie op peil te houden. Ik ken mannen op de badminton die al in de zestig zijn en in een betere conditie zijn dan ik en geen last hebben van blessures. Ze zijn wel graatmager, en dat is nu net waar je het voor doet he. Ik aarzel geen moment om verder te gaan met zware gewichten, noem het ijdelheid!

Tja ik heb ook veel blessures gehad hoor, operaties aan rotator cuff, tendinitis in verschillende lichaamsdelen, spierscheuren. Nu heb ik last van tennisellebogen en steeds terugkerende pijn aan de onderarmen.
Krachttraining met zeer zware gewichten is waarschijnlijk inderdaad niet zo gezond voor je lichaam, het zal wel beter zijn om gewoon rustig aan fitness te doen en je conditie op peil te houden. Ik ken mannen op de badminton die al in de zestig zijn en in een betere conditie zijn dan ik en geen last hebben van blessures. Ze zijn wel graatmager, en dat is nu net waar je het voor doet he. Ik aarzel geen moment om verder te gaan met zware gewichten, noem het ijdelheid!
Dat denk ik ook Dressed...
Nu nog een manier vinden om dat een beetje interesant te maken!
De laatste maanden zat gasten van rond mijn leeftijd tegengekomen die nog wel trainen, maar niet zwaar en intensief.
Ik snapte dat niet, en begreep niet waar ze de motivatie vandaan haalden om iedre keer toch weer te gaan trainen.
Maar die zitten nu niet op de bank met een pijnlijke eleboog en schouder waarschijnlijk... ;)

Dat denk ik ook Dressed...
Nu nog een manier vinden om dat een beetje interesant te maken!
De laatste maanden zat gasten van rond mijn leeftijd tegengekomen die nog wel trainen, maar niet zwaar en intensief.
Ik snapte dat niet, en begreep niet waar ze de motivatie vandaan haalden om iedre keer toch weer te gaan trainen.
Maar die zitten nu niet op de bank met een pijnlijke eleboog en schouder waarschijnlijk... ;)

Voila dat is het John, die mannen hebben geen last in het dagelijkse leven zoals wij dat hebben. Uiteindelijk zal het ook mijn lot zijn om lichter te gaan trainen en met meer reps, ik ga dat even graag doen, in het begin zal het dan wel even slikken zijn maar wat moet moet.
Trouwens ik ga nu zelf even een korte periode hebben waarbij ik meer op spiergevoel ga trainen met iets mindere gewichten en wat tragere negatieve beweging, uiteindelijk zal dat mijn spiermassa nog te goede komen. Je kan dat al duidelijk zien in mijn laatste training van borst en triceps met 50 kg op de incline dumbbell bench waar ik normaal met snelle bewegingen en minder strikt easy op 60 zit voor een rep of 8. Dat trager werken maakt echt een wereld verschil. Trouwens ik heb met de dumbbells veel last van mijn onderarmen als ik ze omhoog slinger, daarom ook is met dumbbells iets minder zwaar gaan voor mij de betere weg, je ziet dus dat ik bijlange na niet vrij ben van oude venten kwalen!
Wat jou betreft ben ik er van overtuigd dat jij met een andere manier van training nog serieuze vooruitgang gaat maken, je moet er alleen jezelf van kunnen overtuigen zodat je motivatie hoog blijft. train ze tot je 70 bent!
Uiteindelijk gaan we allemaal merken dat de jonge gasten ons voorbij steken, zo is dat nu eenmaal in het leven en zo moet het ook zijn, ikzelf heb daar geen enkel probleem mee, maar zal er wel alles aan doen om het zo lang mogelijk uit te stellen!

Laatst bewerkt:
Deze morgen rug:
Rack Pulls:
1e warm up: 120 x 10.
2e warm up: 150 x 8.
3e warm up: 190 x 5.
4e warm up: 220 x 3.
5e warm up: 260 x 3.

1e werkset: 280 x 9.
2e werkset: 270 x 10.

Lat Pulls to front:
1e werkset: 120 x 14.
2e werkset: 120 x 12.

Close grip chins (met de handen verticaal, dit is de enige manier dat ik chins kan doen door blessures in ellebogen en onderarmen)):
2 sets van 15 met eigen lichaamsgewicht.

Lying lat pulls to front:
1e werkset: 100 x 17.
2e werkset: 100 x 15.

Lying rows:
1e werkset: 30 x 10.
2e werkset: 20 x 15.

Incline laterals:
1e werkset: 20 x 18.
2e werkset: 20 x 18.

Lying incline laterals:
1e werkset: 20 x 15.
2e werkset: 15 x 17.

Cross bench pullovers:
1e werkset: 30 x 20.
2e werkset: 30 x 20.

Bent over row:
1e werkset: 100 x 12.
2e werkset: 100 x 12.

One arm row:
1e werkset: 30 x 15.
2e werkset: 30 x 15.

Reverse grip lat pulls to front:
1e werkset: 100 x 13.
2e werkset: 100 x 13.

Lying reverse grip lat pulls to front:
1e werkset: 100 x 12.
2e werkset: 100 x 10.

Trainingsduur was iets meer dan een uur. Alle lat pulls waren gedaan met medium grip en de reverse grip pulls met iets nauwere grip. Oefeningen veel strikter gedaan dan mijn gewoonte is.

Laatst bewerkt:
Zo hey, dat ben ik niet van u gewent! U zal wel kapot zijn geweest!

Ja ik was inderdaad een beetje moe:D
Ja ik ga een periode een andere toer op, moet al eens kunnen of het is gedaan met de vooruitgang.
Dit is ook heel goed voor de conditie, en...de zomer staat voor de deur en ik wil een nog harder lijf.;)

De beachboy tour op? :p

Terug
Naar boven