Fitness Seller

Irish Heart Log

Lying Incline? :p Wat is het verschil tussen Lying Incline en Incline? :D
Ziet er verderest goed uit, maar no Flat Bench and Deadlift?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
Het zal in het weer zitten denk ik! :rolleyes:
Ik heb een nieuw schemaatje opgesteld voor mezelf, zonder deadlifts!
Toeval?
Ik ben benieuwd naar je trainingen Dressed.
Vol verwachting klopt mijn hart... :D

Dit kan geen toeval meer zijn Hum, we are brothers!
Ook ik ben heel benieuwd naar jouw verdere trainingen, het is altijd een plezier om jouw log te lezen!

• #1.004
Lying Incline? :p Wat is het verschil tussen Lying Incline en Incline? :D
Ziet er verderest goed uit, maar no Flat Bench and Deadlift?

Wel heel veel verschil zal er niet zijn, behalve dat je minder kan cheaten en dit worden dus hele strikte met weinig gewicht, terwijl ik bij de normale inclines alles inzet om zoveel mogelijk poundages naar boven te brengen.
Geen flat bench as usual en deze keer ook geen racks en deads neen, ik wil mijn onderarm wat sparen de komende maanden. Maar zware Yates rows brengen ook alles wat je nodig hebt voor de bovenrug hoor, ja goed de onderrug krijgt dan weinig in dit programma maar dat is mijn minste zorg.

Wel heel veel verschil zal er niet zijn, behalve dat je minder kan cheaten en dit worden dus hele strikte met weinig gewicht, terwijl ik bij de normale inclines alles inzet om zoveel mogelijk poundages naar boven te brengen.
Geen flat bench as usual en deze keer ook geen racks en deads neen, ik wil mijn onderarm wat sparen de komende maanden. Maar zware Yates rows brengen ook alles wat je nodig hebt voor de bovenrug hoor, ja goed de onderrug krijgt dan weinig in dit programma maar dat is mijn minste zorg.

Maar als ik het goed begrijp is incline geen lying meer toch? :p
Want je zit andersom bij laterals, dus lying wilt zeggen flat en geen incline, of begrijp ik dat niet goed? :p

• #1.006
Maar als ik het goed begrijp is incline geen lying meer toch? :p
Want je zit andersom bij laterals, dus lying wilt zeggen flat en geen incline, of begrijp ik dat niet goed? :p

Bij de gewone inclines buig je voorover en bij de lying lig je op een schuine bank, dus er is eigenlijk geen verschil behalve dat je liggend veel minder kan cheaten.

• #1.008
Oh dus incline doe je gewoon staand en lying op een bench?

Kan ook zittend natuurlijk maar ik doe de gewone dus staand ja, van zodra je laterals doet met een iets voorover gebogen lichaam dan doe je al isolatie voor de achterkant schouders. De lying doe ik dus op een schuine bank.

Kan ook zittend natuurlijk maar ik doe de gewone dus staand ja, van zodra je laterals doet met een iets voorover gebogen lichaam dan doe je al isolatie voor de achterkant schouders. De lying doe ik dus op een schuine bank.

I get it. :D
Krijg je dan geen last van de onderrug? Want lijkt mij een best k*t positie om staand te doen. Voornamelijk met heavy weight waarbij je dus neiging hebt om te cheaten. (wat natuurlijk de bedoeling is om PR's en heavy weight te liften)

• #1.010
Krijg je dan geen last van de onderrug? Want lijkt mij een best k*t positie om staand te doen. Voornamelijk met heavy weight waarbij je dus neiging hebt om te cheaten. (wat natuurlijk de bedoeling is om PR's en heavy weight te liften)

Neen ik krijg geen last van de onderrug.
Ik heb ze ook al gedaan met 1 hand en steunend op een vast punt met de andere hand, dat is nog beter om de heavy weights te heffen.

Ik hoef dat niet te doen hoor, zo...
Ik krijg dan wel last van m'n ruggetje... :o
D'n Dressed is nog steeds een pak sterker dan ik, en ik ben bang dat dit wel zo zal blijven ook... :rolleyes:

Dressed zijn ruggegraat is gemaakt van titanium.

Dressed zijn ruggegraat is gemaakt van titanium.
Je zou het gaan denken...
Toen we in de rij stonden, toen de ruggegraten werden uitgedeeld, had Dressed de eerste keuze.
Toen ik aan de beurt was waren er alleen nog maar afgekeurde tuinslangen... :o

Je zou het gaan denken...
Toen we in de rij stonden, toen de ruggegraten werden uitgedeeld, had Dressed de eerste keuze.
Toen ik aan de beurt was waren er alleen nog maar afgekeurde tuinslangen... :o

:roflol: That's life.
Jaja, Dressed is een lucky man met z'n onderrug, ik weet dat de mijne al heel snel last toont bij enige vorm van spanning. Dat betekent 1 ding: trainen die b*ch! :whip:

Ziet er een bruut schema uit Dressed.

Succes met die lying inclined laterals ... is een mega oefening maar je moet je ego aan
de deur laten. :p Als ik er zwaar probeer op te gaan, donder ik half van dat bankje af.
Dus geen ruimte om te cheaten ;)

Damn, what's life without a bit of cheatin' son..? ???
Lijkt me niks die oefening... :D

• #1.017
Ziet er een bruut schema uit Dressed.

Succes met die lying inclined laterals ... is een mega oefening maar je moet je ego aan
de deur laten. :p Als ik er zwaar probeer op te gaan, donder ik half van dat bankje af.
Dus geen ruimte om te cheaten ;)

Bedankt Rob, neen bij de lying inclines kan je niet anders dan strikt werken, gewicht is van ondergeschikt belang bij deze oefening.

• #1.018
Damn, what's life without a bit of cheatin' son..? ???
Lijkt me niks die oefening... :D

Ik ga met deze oefening de achterkant schouders nog extra triggeren, 8 sets voor de achterkant schouders en daarvoor de zware rugsets (die nog het meest tellen natuurlijk) moeten mijn achterkant schouders tot grote hoogte brengen. Nu moet ik zeggen dat mijn rug en achterkant schouders zo al mijn sterkste lichaamsdelen zijn, maar ik vind het gewoon belangrijk om een zo sterk mogelijke rug te hebben.
Het volgende lichaamsdeel dat ik op de voorgrond wil plaatsen is voorkant schouders, dit is mijn zwakste onderdeel, ondanks dat ik toch een menselijke bench en military heb zijn mijn voorkant schouders toch niet in verhouding.
Als je er goed over nadenkt zet dit de theorie aan de kant dat een zware military en bench hebben een garantie is voor zware voorkant schouders.
In de toekomst ga ik het dus maar eens proberen met verschillende vormen van front raises, zowel cheatend als strikt, zodat mijn voorkant hopelijk ontploft.
Ik heb een kleine theorie dat elke mens minstens één zwak lichaamsdeel heeft waar hij moeilijker spiermassa kan aanzetten, bij mij zijn dat dus de voorkant schouders, het zal wel genetisch bepaald zijn denk ik.

Heb eens gehoord dat de ARNOLD PRESS (Met Dumbbells dus) Een hele goede is voor de voorkant schouders..

• #1.020
Heb eens gehoord dat de ARNOLD PRESS (Met Dumbbells dus) Een hele goede is voor de voorkant schouders..

Ja ik weet dat Arnold ook kampte met zwakkere voorkant schouders en daarvoor de Arnold Press ontwikkelde, tja je zou zeggen dat als de grote Arnold dit doet dan moet het wel goed zijn, maar ik heb toch mijn twijfels over deze oefening. Daarbij is ze gevaarlijk voor blessures in de schouders. Arnold had daar allemaal geen last van, maar ja er is natuurlijk maar één Arnold!

Terug
Naar boven