XXL Nutrition

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
Beste Zwartgeklede Ier,

Heb je nu een andere opbouw qua reprange dan het schema hiervoor?
Is het niet iets om de werksets onder te verdelen in verschillende % van 1RM.. Of is PL voorlopig van de baan, en mogelijk iets dat je over een tijd gaat doen?

Ja Impo ik train nu gewoon elke training in elke rep range, doe ik gewoon toch liever, dat gedwongen blijven in een bepaald % van mijn 1 rm vond ik eigenlijk wat saai. Ik heb ook het idee dat als ik elke training in elke rep range werk ik meer winst boek in zowel kracht als massa, en ja...ik vind het gewoon fijner trainen.

Ik zoek als Isolatie bij Stronglifts 5*5 nogwat voor de schouders.. Ik heb Side Laterals al.. Zou DB Schoulder Press een goede optie zijn? Of verkies je dan liever de smith machine schoulder press?

Thnx bro! Een shoulder press is geen isolatie he Henk, maar een volwaardige compound. Alle presses voor de schouders zijn goed maar liefst geen Smith machine gebruiken, je moet altijd proberen om met vrije gewichten te trainen voor de beste resultaten. Je kan regelmatig afwisselen tussen shoulder presses met dumbbells en met barbell en zowel zittend als staand, een goed systeem is bijvoorbeeld om overhead presses zittend te doen, zit je daar op vast dan ga je staan maar zonder legdrive, zit je daar ook weer op vast dan doe je het een tijdje met legdrive. Zit je op alles vast dan ga je een tijdje presses met één arm doen (staand) en zo blijf je steeds vooruitgang maken.

oke, maar een seated DUMBELL Schoulder press, pakt die ook gedeeltelijk bovenkant borst mee?

van zodra dat je een klein beetje achterover leunt pak je ook bovenkant borst mee, maar daarom is de shoulder press ook een compound, er worden veel spieren aangesproken, dat maakt deze oefening juist zo waardevol.

Hmm Miss dan beter hele schuine incline Db Presses? ofniet? 60 graden of zelfs hoger? dan ga ik wel voor de smith want dat is stabieler..

Vergeet die smith Henk, altijd vrije gewichten gebruiken.
OMG! :eek:
Spankin' Hank, hoe "dik" is die plaat voor je hoofd..? :rolleyes:
Echt man, heb je nou eigenlijk helemaal niet meegelezen de laatste weken..? ;)

Hummer, die vermoed dat "D'n Dressed" er soms toch wel moedeloos van moet worden...

Sorry voor de vervuiling van je log! :D

Spank, stabieler betekent makkelijker en is voor massa juist niet beter! Free weights all the way!

Training van vanmiddag:

Rack Pulls:
5 warm up sets en dan:
1e werkset: 280 x 1.
2e werkset: 295 x 1. PR
3e werkset: 300 x 1. PR.
4e werkset: 270 x 5.
5e werkset: 260 x 7.
6e werkset: 250 x 8.
7e werkset: 240 x 8.
8e werkset: 230 x 9.
9e werkset: 200 x 16.
10e werkset: 190 x 18.
11e werkset: 150 x 22.

Bent over row:
1e werkset: 140 x 7.
2e werkset: 140 x 6.
3e werkset: 80 x 17.
4e werkset: 60 x 20.
5e werkset: 50 x 6 en gestopt wegens volledig kapot.

Ging zéér goed vandaag, maar die laatste set bent overs ging helemaal niet meer zo moe was ik.
Toch een goede pr op de racks, daar ben ik blij mee, maar echte potten breken op de bent overs gaat na al die sets racks niet meer, dus volgende week ga ik het eens omdraaien en bent overs eerst doen.

aha toch weer aant loggen geslagen!nette training nog steeds!

LoL ik geef elke keer dezelfde boodschap; BEEST!
Niks aan toe te voegen.

11 werksets :p Bezweet zul je zijn geweest.. Dikke Bor ook.. Hoelang wasje bezig? Houdt u de BOR bovenaan vast?

Thnx sarge, en hoe gaat het met jou? Totaal geen last meer van de schouders hoop ik.

Ik wilde nog even gaan dippen na schuin en plat drukken toen voelde ik het weer een klein beetje. Even een weekend rust geven aan mijn bovenlichaam. Voel wel een raar pijntje in mijn elleboog na het zware pressen van vandaag voor mijn doen.

Training van vanmiddag:

Rack Pulls:
5 warm up sets en dan:
1e werkset: 280 x 1.
2e werkset: 295 x 1. PR
3e werkset: 300 x 1. PR.
4e werkset: 270 x 5.
5e werkset: 260 x 7.
6e werkset: 250 x 8.
7e werkset: 240 x 8.
8e werkset: 230 x 9.
9e werkset: 200 x 16.
10e werkset: 190 x 18.
11e werkset: 150 x 22.

Bent over row:
1e werkset: 140 x 7.
2e werkset: 140 x 6.
3e werkset: 80 x 17.
4e werkset: 60 x 20.
5e werkset: 50 x 6 en gestopt wegens volledig kapot.

Ging zéér goed vandaag, maar die laatste set bent overs ging helemaal niet meer zo moe was ik.
Toch een goede pr op de racks, daar ben ik blij mee, maar echte potten breken op de bent overs gaat na al die sets racks niet meer, dus volgende week ga ik het eens omdraaien en bent overs eerst doen.

Hele nette training!

Prima gewichten! Hoe lang ben je ongeveer bezig per training?

Ik moet zeggen.. Je ziet mensen niet vaak zo trainen! En dat wekt mijn interesse wel! :D

Train je al lang zo? Is dat altijd al zo jouw schema geweest?

Ja, lullig dat die bent over rows zo klote gingen éh..? :rolleyes:
Jie beeste! :cool:
Ongelofelijk hoeveel tonnen gewicht je verzet tijdens zo'n training. :thumb:

Ik wilde nog even gaan dippen na schuin en plat drukken toen voelde ik het weer een klein beetje. Even een weekend rust geven aan mijn bovenlichaam. Voel wel een raar pijntje in mijn elleboog na het zware pressen van vandaag voor mijn doen.

Bij blessures steeds regelmatig ijs leggen kan helpen. Ik heb soms last van mijn tenniselleboog en van de aanhechtingen in de vouw van de armen (vlak bij de ellebogen) en soms leg ik ijs vlak voor ik begin te trainen dan is de pijn tijdelijk verdoofd en kan ik voluit gaan. Gaat uiteraard alleen maar als je thuis traint.

Hele nette training!

Prima gewichten! Hoe lang ben je ongeveer bezig per training?

Ik moet zeggen.. Je ziet mensen niet vaak zo trainen! En dat wekt mijn interesse wel! :D

Train je al lang zo? Is dat altijd al zo jouw schema geweest?

Neen ik concentreer mij nog maar 4 maanden op de krachttraining alleen, daarvoor deed ik krachttraining als aanvulling bij andere sport. Ik pas verschillende schema's toe maar dit draagt toch echt wel mijn voorkeur en brengt mij het meest vooruit in kracht én massa.
Mijn trainingen duren tussen de 35 en 50 minuten ongeveer.

Ja, lullig dat die bent over rows zo klote gingen éh..? :rolleyes:
Jie beeste! :cool:
Ongelofelijk hoeveel tonnen gewicht je verzet tijdens zo'n training. :thumb:

Thnx Hum, tonnen ja maar als je mijn lijfje nu moest voelen, ik voel mij alsof ik omver gereden ben door een truck.

Morgen ga ik zo`n kingsquatsessie al la dressed proberen.
Is misschien ook leuk voor jou Markkos om dit te doen.

10 sets alleen maar squatten.

Terug
Naar boven