XXL Nutrition

Is het verstandig om enkel eiwitten te eten na training?

Tuurlijk eet ik wel als ik heb getraint, maar snachts lig ik niet aan een baxter die mij voedt he :)

Wie zegt dat je 's nachts moet eten?
Wat we bedoelen is dat je een fatsoenlijke maaltijd na het trainen eet, en daarom niet specifiek een shake nodig hebt 's ochtends na het hardlopen. Mag wel, maar niet omdat het MOET.

• Topic Starter Topic Starter
Wie zegt dat je 's nachts moet eten?
Wat we bedoelen is dat je een fatsoenlijke maaltijd na het trainen eet, en daarom niet specifiek een shake nodig hebt 's ochtends na het hardlopen. Mag wel, maar niet omdat het MOET.

Die hier boven dacht dat ik niets at na de training, maar hij had het verkeerd begrepen. Maar ik dacht gewoon omdat die shake snelle eiwitten levert, het beter is om die te nemen na mijn cardio inplaats van bv ei-eiwitten omdat die toch trager worden opgenomen of niet?

het ligt er een beetje aan wanneer je traint. als je bv vroeg in de avond traint neem je na de training een shake en voor het slapen gaan kwark.

Die hier boven dacht dat ik niets at na de training, maar hij had het verkeerd begrepen. Maar ik dacht gewoon omdat die shake snelle eiwitten levert, het beter is om die te nemen na mijn cardio inplaats van bv ei-eiwitten omdat die toch trager worden opgenomen of niet?
Je haalt wederom cardio en kt door elkaar.

Na je cardio kun je normaal eten.
Na de kt is het aan te bevelen whey (met water) te nemen.

Geef eens de REDEN dat je eiwitten na je cardio nodig zou hebben...

Ik zou zeggen dat je smorgens een shake zou nemen omdat je spieren al even zonder eiwitten zitten. Daarom snelle eiwitten.
Dus als je smorgens wakker wordt en dan loop je nog is op lege maag. Dan hebben je spieren nog steeds geen eiwitten gekregen. Daarom zou ik zeggen dat een shake na de cardio niet slecht zou zijn.

---------- Toegevoegd om 22:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Is er een speciale reden om whey met water in te nemen?

Water neemt sneller op als melk zou ik zeggen.

1. Ik loop 's ochtends op lege maag een half uur op een vrij laag tempo. (1week=20m, 2week=25m, 3week=30m)
Maakt het tempo wel/niet uit als je op lege maag loopt als je voor vetverbranding gaat?

Het tempo maakt niet veel uit omdat het voor elke persoon verschilt hoe intensief een bepaald tempo is. Waar je je wel op kan baseren is je hartslagzone. (sticky in de vetverliessectie)

Maar ik vraag me af of je het echt zo strikt moet nemen.

Persoonlijk vind ik dat je 's ochtends op een nuchtere maag niet al te gek moet doen. Ik zie dat je de duur hebt opgebouwd naar een half uur.
Een half uur op een deftig tempo is gewoonweg een goede start om je dag te beginnen. Niet te druk om maken...

dzqd zei:
2. Na de cardio drink ik gelijk een whey shake en eet ik er wat brinta bij of bvb boterhammen,.. in de dag zelf probeer per maaltijd vrij hoog in eiwitten te zitten, maar eet ik ook wel koolhydraten. (bv een 2tal uur voor de training wat volkoren pasta)
Is het goed om net na mijn cardio al koolhydraten te eten of kan ik beter even wachten na mijn shake? En zou ik proberen overdag ookal niet laag te blijven in koolhydraten?

Na de cardio gewoon een deftig ontbijt eten. Snel/traag opneembare eiwitten en wat complexe koolhydraten.

Of je overdag laag in koolhydraten zou proberen te blijven weet ik niet.
Ik twijfel ook over die volkoren pasta die je een 2tal uur voor je training eet.
Ik zou eerder in loop van de dag je koolhydraten 'laden' en na je training minderen. Niet helemaal schrappen.

dzqd zei:
3. Na mijn training eet ik geen koolhydraten meer. Enkel en alleen eiwitten en groete.
Is het verstandig om geen koolhydraten meer te eten? Zou ik de groente weglaten of maakt dat niet veel uit?

Heb ik bij punt 2 al uitgelegd.

En groente zou ik zeker niet weglaten. Die kan je juist nuttig gebruiken om de andere koolhydraten te minderen.

Ik weet niet hoe laag je ondertussen in vetpercentage bent. Maar dit zijn kleine dingen waar je je druk om maakt. Schiet het niet meer op?

Je haalt wederom cardio en kt door elkaar.

Na je cardio kun je normaal eten.
Na de kt is het aan te bevelen whey (met water) te nemen.

Beter de shake met hv-melk nemen. shake met 500ml melk : 225cal extra aan, 23,5gr koolhydraten, 7,5gr vetten en 15,5gr eiwitten waarvan meeste caseïne. En daar ca. 30/35 grma whey in gooien, dan zit je erg goed.

De reden om wel wat eiwitten na de cardio te nemen is omdat er ook KT gedaan wordt en het lichaam met cardio in katabole toestand wordt gebracht.
Een beetje whey om toch nog iets van de spieren te sparen of herstellen is dan geen overtollige luxe.
Een shake maken met whey en hele banaan is dan prima, banaan dan wel geel richting bruin, moet dan niet groen/geel zijn. banaan gemiddeld 130cal, grotendeels KH en bevat alle nodige amino's, vitamies en mineralen.
Vers geperste sinaasappel met wat water mengen voor snelle suikers.

of een dextrootje, is geen vruchtensuikers zeggen ze. Maar maakt niet uit, is gewonnen uit druiven(suiker) is alleen in Nederland op DBB geen fruit..

Laatst bewerkt:
Vers geperste sinaasappel met wat water mengen voor snelle suikers.
of een dextrootje, is geen vruchtensuikers zeggen ze. Maar maakt niet uit, is gewonnen uit druiven(suiker) is alleen in Nederland op DBB geen fruit..

Waarom zou ik snelle suikers willen als ik ga voor vet verbranding?

Waarom zou ik snelle suikers willen als ik ga voor vet verbranding?

Die snelle suikers zorgen voor snelle energie en voor sneller trainsport van eiwitten naar de spieren.
De snelle suikers, als het gemengd is met water, kan je zien als een isotone sportdrank, daar wrodt je niet dik van, maar geeft wel weer energie.
Een bak brinta of brood doet niets, geeft wel vezels en voeding maar daar heb je op dat moment weinig aan.

Terug
Naar boven