Adil 23
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 453
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sheikh, volgens mij ben jij een klein beetje gefrustreerd![]()
Omdat ik het idee hebt dat jij geweld verheerlijkt en vooral op de manier hoe jij hoopt dat ze het koningshuis van s.a. vernietegen. (Niet dat ik daar op tegen ben)

Vreedzame oplossingen van conflicten genieten de voorkeur boven militaire. Indien oorlog onvermijdelijk is, dient elke gelegenheid om de oorlog te beëindigen, benut te worden. Oorlog is alleen toegestaan voor het verdedigen van land en vrijheden (22:39-40), (60:8). De Qur’an stelt: “Maar indien de vijand tot vrede neigt, dient gij ook tot vrede geneigd te zijn …”(8:61).
Zoals gezegd is een gewapende strijd slechts toegestaan om een aanval af te weren en nadat alle andere middelen om de zaak vreedzaam op te lossen, uitgeput zijn. De islam verbiedt muslims dan ook deel te nemen aan wat men in de westerse geschiedenis kent als een heilige oorlog om anderen tot het eigen geloof te dwingen. Dit verbod hangt samen met het feit dat in de Koran God zelf alle mensen het recht van godsdienstvrijheid garandeert en muslims uitdrukkelijk verbiedt anderen te dwingen tot de islam of dat zelfs maar te proberen.
Meerderheid van de geleerden keuren de acties van ISIL ook af wat dat betreft.
Daarnaast zijn er strikte regels/voorwaarden aan een 'jihad' verbonden - maar dat is een hele andere discussie die ook veel inhoudelijk kennis vergt.
hebben de koerden eigenlijk wel recht op een eigen staat ? geschiedkundig staat er nergens daar over iets beschreven
Je bedoelt mensen die heel vaak een middeleeuws sprookjesboek hebben gelezen?
Je bedoelt dat je heel vaak een middeleeuws sprookjesboek ervoor moet hebben gelezen?

Toch bewondering voor dat hij denkt dat zoiets kan lukken =)
Ze lieten Andalusië ook vallen. Denk dat ze gewoon eens op reis willen

Ik zou je bronnen eens controleren, of geen boeken uit een Turkse bibliotheek nemen.
Eerlijk gezegd krijg ik er soms wel een angstig gevoel bij. Gewoon het idee dat er zo iemand oproept tot jihad over de hele wereld en er genoeg gekken zijn die hem zullen willen volgen en onschuldigen zouden slachten als dieren alleen vanwege hun religie. Ik dacht dat er in een andere topic koran verzen werden geplaatst waarin stond dat ongelovigen sowieso niet aangetast mogen worden of worden overtuigd of gedwongen om moslim te worden? Vanwaar mag dat in hun islamitische staat wel?