Fitness Seller

IS: nasleep

sheikh, volgens mij ben jij een klein beetje gefrustreerd :roflol:

Omdat ik het idee hebt dat jij geweld verheerlijkt en vooral op de manier hoe jij hoopt dat ze het koningshuis van s.a. vernietegen. (Niet dat ik daar op tegen ben)

Omdat ik het idee hebt dat jij geweld verheerlijkt en vooral op de manier hoe jij hoopt dat ze het koningshuis van s.a. vernietegen. (Niet dat ik daar op tegen ben)

Ik verheerlijk geweld niet, maar aan de andere kant kan je er ook niet omheen.
En of dat islamitisch gezien de correcte manier is, daar zjin de meningen over verdeeld. Meerderheid van de geleerden keuren de acties van ISIL ook af wat dat betreft. Daarnaast zijn er strikte regels/voorwaarden aan een 'jihad' verbonden - maar dat is een hele andere discussie die ook veel inhoudelijk kennis vergt. Je kan natuurlijk nooit dawah doen daar bij de koninklijke familie, dus zou je ze op een of ander manier moeten verdrijven als je vanuit islamitisch perspectief niet wil leven onder een taghuut/kufr regering. Zelfde geldt voor iraq/shaam. De manier waarop ISIL dat aanpakt is idd niet bepaald 'vriendelijk' hehe :roflol:

Vreedzame oplossingen van conflicten genieten de voorkeur boven militaire. Indien oorlog onvermijdelijk is, dient elke gelegenheid om de oorlog te beëindigen, benut te worden. Oorlog is alleen toegestaan voor het verdedigen van land en vrijheden (22:39-40), (60:8). De Qur’an stelt: “Maar indien de vijand tot vrede neigt, dient gij ook tot vrede geneigd te zijn …”(8:61).

Zoals gezegd is een gewapende strijd slechts toegestaan om een aanval af te weren en nadat alle andere middelen om de zaak vreedzaam op te lossen, uitgeput zijn. De islam verbiedt muslims dan ook deel te nemen aan wat men in de westerse geschiedenis kent als een heilige oorlog om anderen tot het eigen geloof te dwingen. Dit verbod hangt samen met het feit dat in de Koran God zelf alle mensen het recht van godsdienstvrijheid garandeert en muslims uitdrukkelijk verbiedt anderen te dwingen tot de islam of dat zelfs maar te proberen.

Laatst bewerkt:
Ik zie de Koerden met niemand buiten de Amerikanen en misschien de Israëliërs samenwerken.

De oldschool Koerden die nog in de bergen voor hun vrijheid hebben gevochten zitten nu in de hogere rangen in de politiek. Nooit zullen zij nog samenwerken met religieuze fanatieken en of Turken/Arabieren. En niet het leed vergeten die ze onder Saddam hebben gezien (Genocide in Halabja bijvoorbeeld).

Tevens proberen ze ook een zelfstandige staat op te richten in Syrië, aangezien het daar ook totale chaos is, hopelijk met succes maar zie dat niet in 1,2,3 gebeuren.

En hulp van TR zou ik met een korrel zout nemen, onlangs weer demonstraties van Koerden in Diyarbakir en Van bloedig neergeslagen.

Eigen update: meegewandeld in een betoging van ongeveer 3-400 betogers hier in Brussel afgelopen week tegen het geweld in Irak (tegen de ISIS dus ). Merendeel waren studenten maar ook paar hoge pieten (ook paar Semieten en bekende imams). Wandeling van Brussel Noord tot de ambassades van Saudi Arabië & Irak. Onrust was er bij die van Saudi Arabië want je had een paar heethoofden die naar binnen wilden gaan.

Het Laatste Nieuws

hebben de koerden eigenlijk wel recht op een eigen staat ? geschiedkundig staat er nergens daar over iets beschreven

Meerderheid van de geleerden keuren de acties van ISIL ook af wat dat betreft.

Je bedoelt mensen die heel vaak een middeleeuws sprookjesboek hebben gelezen?

Daarnaast zijn er strikte regels/voorwaarden aan een 'jihad' verbonden - maar dat is een hele andere discussie die ook veel inhoudelijk kennis vergt.

Je bedoelt dat je heel vaak een middeleeuws sprookjesboek ervoor moet hebben gelezen?

Je bedoelt mensen die heel vaak een middeleeuws sprookjesboek hebben gelezen?

Je bedoelt dat je heel vaak een middeleeuws sprookjesboek ervoor moet hebben gelezen?

onuitputtelijke bron van kennis heb je ook, potverdomme.
zo te zien heb je heeeeul lang geoefend voor die 2 lines :roflol:

Laatst bewerkt:
Toch bewondering voor dat hij denkt dat zoiets kan lukken =)

• Topic Starter Topic Starter
Toch bewondering voor dat hij denkt dat zoiets kan lukken =)

aan de ene kant totale waanzin als zo iets kan gebeuren, maar ik acht de kans niet 0 (al is de kans 0.00000000001) dat hij niet in de buurt van schade KAN komen... heel veel soennieten zijn het niet met isis eens, maar ze zullen ook niet echt tegen vechten als er een caliphate ontstaat.. zijn toch groten deels de normen en waarden in die regio.

Dat ik er moe van wordt

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Eerlijk gezegd krijg ik er soms wel een angstig gevoel bij. Gewoon het idee dat er zo iemand oproept tot jihad over de hele wereld en er genoeg gekken zijn die hem zullen willen volgen en onschuldigen zouden slachten als dieren alleen vanwege hun religie. Ik dacht dat er in een andere topic koran verzen werden geplaatst waarin stond dat ongelovigen sowieso niet aangetast mogen worden of worden overtuigd of gedwongen om moslim te worden? Vanwaar mag dat in hun islamitische staat wel?

Eerlijk gezegd krijg ik er soms wel een angstig gevoel bij. Gewoon het idee dat er zo iemand oproept tot jihad over de hele wereld en er genoeg gekken zijn die hem zullen willen volgen en onschuldigen zouden slachten als dieren alleen vanwege hun religie. Ik dacht dat er in een andere topic koran verzen werden geplaatst waarin stond dat ongelovigen sowieso niet aangetast mogen worden of worden overtuigd of gedwongen om moslim te worden? Vanwaar mag dat in hun islamitische staat wel?

Same here, als je er over na gaat denken is het best scary shit. Als je ziet hoeveel van die mong*len naar het Oosten gaan om in 1 van die landen te vechten.. Als die lui allemaal hier blijven om hier hun eigen Sharia of whatever te gaan vechten ben je mooi genaaid :')

Terug
Naar boven