AndroidHealthClinic

IS: nasleep

Eerlijk gezegd krijg ik er soms wel een angstig gevoel bij. Gewoon het idee dat er zo iemand oproept tot jihad over de hele wereld en er genoeg gekken zijn die hem zullen willen volgen en onschuldigen zouden slachten als dieren alleen vanwege hun religie. Ik dacht dat er in een andere topic koran verzen werden geplaatst waarin stond dat ongelovigen sowieso niet aangetast mogen worden of worden overtuigd of gedwongen om moslim te worden? Vanwaar mag dat in hun islamitische staat wel?
Volgens mij gelden in tijden van oorlog andere regels.
(over het algemeen zijn de regels redelijks humaan, alleen wordt er een vaak een politieke draai aan gegeven, omdat sommige andere belangen hebben).

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Je bedoelt mensen die heel vaak een middeleeuws sprookjesboek hebben gelezen?

Je bedoelt dat je heel vaak een middeleeuws sprookjesboek ervoor moet hebben gelezen?
Ik denk dat de kennis van de geleerden niet onderdoet van iemand die een doctors titel in theologie heeft.

Volgens mij gelden in tijden van oorlog andere regels.
(over het algemeen zijn de regels redelijks humaan, alleen wordt er een vaak een politieke draai aan gegeven, omdat sommige andere belangen hebben).

Ja zo lust ik er nog wel een paar. 'In tijden van oorlog'. De oorlog die ze zelf verklaren aan de 'ongelovige' wereld en de ongelovigen. Ik kan soms serieus niet geloven dat er zulke mensen bestaan die anderen moedwillig kwaad of leed aan willen doen voor hun eigen idealen.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Ik denk dat de kennis van de geleerden niet onderdoet van iemand die een doctors titel in theologie heeft.

theologie, je bedoelt dan islamic studies? Zelfde als met bijbelwetenschappen een geval waarin dus zaken gerechtvaardigd worden door middel van een boek van minstens 1300 jaar oud. Als de mensheid die kant op gaat, verdient het gewoon dat er een multiresistente bacterie of ultiem virus ontwikkelt en de mensheid uitroeit.

Ja zo lust ik er nog wel een paar. 'In tijden van oorlog'. De oorlog die ze zelf verklaren aan de 'ongelovige' wereld en de ongelovigen. Ik kan soms serieus niet geloven dat er zulke mensen bestaan die anderen moedwillig kwaad of leed aan willen doen voor hun eigen idealen.
Zij zien dat anders.
Voor hen voert het westen al jaren oorlog met hen. (Somalië, Palestina, Irak, Afghanistan, etc
ondanks dat er veel verdeeldheid. is, voelen de moslims zich aangevallen als een geloofsgenoot wordt aangevallen.
Met andere woorden: het westen heeft zelf al tig malen oorlog gevoerd met hen. Wanneer zij terug slaan is het opeens terrorisme??

-

Laatst bewerkt:
Geen zorgen jongens, ik zal jullie niks aandoen hoor. :roflol:

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

theologie, je bedoelt dan islamic studies? Zelfde als met bijbelwetenschappen een geval waarin dus zaken gerechtvaardigd worden door middel van een boek van minstens 1300 jaar oud. Als de mensheid die kant op gaat, verdient het gewoon dat er een multiresistente bacterie of ultiem virus ontwikkelt en de mensheid uitroeit.
Wie zegt dat (alle) geleerden dat soort zaken rechtvaardigen? je hebt geen idee wie de geleerden zijn, wat ze doen, etc.

Ik zou zeggen: verdiep je daar eerst even in, voordat je een vertekend beeld van de werkelijkheid verspreidt dat zwaar aangetast is door jou referentiekader.

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Geen zorgen jongens, ik zal jullie niks aandoen hoor. :roflol:
Als jullie komen, dan ben ik opeens moslim:D

Zij zien dat anders.
Voor hen voert het westen al jaren oorlog met hen. (Somalië, Palestina, Irak, Afghanistan, etc
ondanks dat er veel verdeeldheid. is, voelen de moslims zich aangevallen als een geloofsgenoot wordt aangevallen.
Met andere woorden: het westen heeft zelf al tig malen oorlog gevoerd met hen. Wanneer zij terug slaan is het opeens terrorisme??

laten we het westen vooral Amerika noemen in dit geval. Heeft het westen daarbij oorlog met hen gevoerd op basis van religie of is die 'oorlog' vanuit religie gekomen? Geld, olie en regionale macht zullen met name de oorzaken geweest zijn. Vanwaar de drang tot doden van niet-moslims die er niets mee te maken hebben?

• Topic Starter Topic Starter

heb je een appart beeld van oorlogvoeren zeg. geen enkele oorlog is te rechtvaardigen. Jij windt je op om oorlog tegen ongelovigen. 2de wereld oorlog was tegen gelovigen, eerste wereld oorlog was om macht, oorlog in libie was om vrijheid in irak was het om massa vernietigings wapens. Je hebt het over idioten in een grot, maar heb het dan ook over de idioten in het witte huis, de idioten van Assad, van Saddam, Kim Jong en iedereen door het geschiedenis heen. Waarom je banger bent voor het een dan voor het ander is mij een raadsel. Dit soort dingen kan letterlijk iedereen zijn met een krankzinnig idee. en zo een persoon (wie dan ook en wat de beweeg reden ook is) mag nooit aan macht komen.

Wie zegt dat (alle) geleerden dat soort zaken rechtvaardigen? je hebt geen idee wie de geleerden zijn, wat ze doen, etc.

Ik zou zeggen: verdiep je daar eerst even in, voordat je een vertekend beeld van de werkelijkheid verspreidt dat zwaar aangetast is door jou referentiekader.

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Als jullie komen, dan ben ik opeens moslim:D

Dat zeg ik ook niet, je gaat nu mijn woorden een beetje anders lopen interpreteren en dan wijs doen over islamitische geleerden en een referentiekader. Feit blijft dat er een groot aantal 'geleerden' zijn en volgelingen die dat wel rechtvaardigen en die nu dan oproepen tot jihad tegen onschuldigen.

Weet iemand toevallig wat de islamitische wereld (nogal groot begrip) vindt van deze uitgeroepen islamitische staat en de oproep tot migratie etc?

• Topic Starter Topic Starter
en degene die altijd er onder lijden zijn de gewone bevolking.

laten we het westen vooral Amerika noemen in dit geval. Heeft het westen daarbij oorlog met hen gevoerd op basis van religie of is die 'oorlog' vanuit religie gekomen? Geld, olie en regionale macht zullen met name de oorzaken geweest zijn. Vanwaar de drang tot doden van niet-moslims die er niets mee te maken hebben?
Nederland en de rest van de EU heeft ook zijn bijdrage geleverd in alle bovengenoemde oorlogen (behalve in Somalie, da was alleen tegen de piraterij).

De oorzaken van oorlog is niet belangrijk. de een doet het om geld en olie de andere voelt zich hierdoor 'misbruikt en tweede rangs'. Het gevolg hiervan is dat zich haat ontwikkelen, en dat uit zich weer in het bekende...

Als je het mij vraagt, dan zeg ik (vanuit mijn referentie kader) dat door de zelfzucht van het westen (wat zij altijd al waren, denk aan koloniën , VOC ,etc.), haat heeft gecreëerd bij veel mensen, waaronder een gedeelte van de moslims. Zijn zien het westen als de slechteriken. (op de zelfde manier hoe jij hen waarschijnlijk ziet) ;)

Laatst bewerkt:
heb je een appart beeld van oorlogvoeren zeg. geen enkele oorlog is te rechtvaardigen. Jij windt je op om oorlog tegen ongelovigen. 2de wereld oorlog was tegen gelovigen, eerste wereld oorlog was om macht, oorlog in libie was om vrijheid in irak was het om massa vernietigings wapens. Je hebt het over idioten in een grot, maar heb het dan ook over de idioten in het witte huis, de idioten van Assad, van Saddam, Kim Jong en iedereen door het geschiedenis heen. Waarom je banger bent voor het een dan voor het ander is mij een raadsel. Dit soort dingen kan letterlijk iedereen zijn met een krankzinnig idee. en zo een persoon (wie dan ook en wat de beweeg reden ook is) mag nooit aan macht komen.

Ik heb hetzelfde met Amerika en andere idioten hoor. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook totaal niets tegen moslims of de islam. Ik heb sowieso het gevoel dat de hele wereld gek geworden is.

Het uitroeien van de joden was niet de oorzaak of de reden van de 2e wereld oorlog.

Dat zeg ik ook niet, je gaat nu mijn woorden een beetje anders lopen interpreteren en dan wijs doen over islamitische geleerden en een referentiekader. Feit blijft dat er een groot aantal 'geleerden' zijn en volgelingen die dat wel rechtvaardigen en die nu dan oproepen tot jihad tegen onschuldigen.

Weet iemand toevallig wat de islamitische wereld (nogal groot begrip) vindt van deze uitgeroepen islamitische staat en de oproep tot migratie etc?
- Feit? bij groot denk ik aan meerderheid en dat is bij lange na niet het geval. De gewone moslim wil gewoon met rust gelaten worden.
(dit antwoordgeldt ook voor jou vraag)

ik denk dat de kennis van de geleerden niet onderdoet van iemand die een doctors titel in theologie heeft.

en dat is dus god verdomme geen kennis maar bullshit! Yes mad

Jij zegt: Iemand die heel vaak een sprookjesboek heeft gelezen heeft net zoveel kennis als iemand die sprookjesboekkunde heeft gestudeerd. --> Agreed (een beetje)

Ik zeg: Kennis die je uit een sprookjesboek haalt is geen kennis.

Het uitroeien van de joden was niet de oorzaak of de reden van de 2e wereld oorlog.

De 2e wereldoorlog was eigenlijk meer begonnen door de jaloezie van Hitler tegenover de joden.

Hij heeft ze de kans gegeven om te vertrekken, maar toen ze dat niet deden begon hij met het uitroeien van ze.

Dit is wat ik weet over de 2e wereldoorlog...

en dat is dus god verdomme geen kennis maar bullshit! Yes mad
seksueel gefrustreerd jongeh?
Kom maar naar papa:D

Kennis waar over doet er niet toe. Zij weten, vanuit hun perspectief, alles wat ze moeten weten.

Een sjamaan die mensen geneest door middel van de natuur heeft ook kennis van (wat wij vinden) BS. Maar hij geneest wel zijn patiënten.

Zij zien dat anders.

Omdat wij beter zijn dan hen. Wij gaan namelijk geen mensen stenigingen die op een mannenstringen forum homogerelateerde grapjes maakt.

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

seksueel gefrustreerd jongeh?
Kom maar naar papa:D

Kennis waar over doet er niet toe. Zij weten, vanuit hun perspectief, alles wat ze moeten weten.

Een sjamaan die mensen geneest door middel van de natuur heeft ook kennis van (wat wij vinden) BS. Maar hij geneest wel zijn patiënten.

Trolololololol hoop ik toch echt voor je.

(En wat heeft dit met seks te maken?)

Omdat wij beter zijn dan hen. Wij gaan namelijk geen mensen stenigingen die op een mannenstringen forum homogerelateerde grapjes maakt.

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Trolololololol hoop ik toch echt voor je.

(En wat heeft dit met seks te maken?)

Wij zijn (heel ironisch, maar ik hoor bij jullie) inderdaad beter. We geven pedofielen zelf de gelegenheid om een eigen partij op te richten :roflol:

Wat ik hiermee wil zeggen: niemand is perfect, met zo 'n arrogante houding kom je niet ver. Ipv verdeeldheid creëren kunnen we beter toenadering tot elkaar zoeken.

Adil, je bent weer in het verkeerde topic op zoek naar geile boys. :roflol:

Terug
Naar boven