Las in de krant(volgens mij de Spits) dat vrouwelijke westerse bekeerlingen voor hun bekering vaak niet goed in hun vel zaten, makkelijk te benvloeden waren, verkeerde vrienden hadden etc. (Dit gold voor de meerderheid, dus geen generalisatie)
Lijkt me dat er bij een vlucht naar zo'n geloof dan weinig rationaliteit bij komt kijken.
Van islam naa christendom bekeren, of van christendom naar boedhisme en wat nog allemaal gaat het quasi altijd om nutcases
Van religie naar atheisme denk ik wel in 50% vant gevallen.
Contente mensen veranderen doorgaans niet, malcontente mensen wel. Is een universeel gegeven en niet enkel toepasselijk voor religies.
Als je van een commie naar een laisser faire capitalist gaat, dan ben je ook 9 van de 10 keren een nutcase.
---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------
Een fundamentalist dus.
Je hebt trouwens het historisch besef van een baksteen. Irak, Irak, Syrie en zelfs Afghanistan waren nog niet eens zolang geleden redelijk vrije landen wat betreft het openbare leven. Daar had je geen zwaar onderdrukkende sharia voor nodig om die maatschappij in toom te houden. Je doet het voorkomen alsof ze daar bijkans achterlijk waren, vraag me af of je ooit in die gebieden bent geweest.
Extremisme heeft veel van die gebieden achterlijk gemaakt i.p.v. zoals jij het doet voorkomen hun bespaard van een erger lot.
Onzin historische verzinsels bedoel je zeker.
Er is een verschil tss wat de waarden van de meeste burgers zijn en wat de officiele krijtslijnen zijn van een natiestaat mbt hun openbare leven.
In turkije was het verboden om hoofddoeken te dragen in universiteiten. Als je daaruit afleidt dat turkije dan maar een vrij land is met vrije burgers, dan heb jij geen historisch besef ervan en interpreteer je de zaken verkeerd. Kijk nu naar al die turken die op AKP stemmen en hun hang naar Islamisme.
Een recent fenomeen ? Nee, was altijd zo maar het komt nu pas naar buiten voor god weet welke reden.
Volgens u logica is racisme bij wet verboden in een land, dus zijn de burgers niet racistisch meer.
In 30 jaar tijd was er geen enkele vlaams nationalistische partij in de regering, dus bevolking in belgie is niet nationalistisch
etc
Als een land in 2 decencias van 'betrekkelijk vrij' naar 'onderdrukkend' kan veranderen, dan kan dat enkel als de democratische grondstroom aanwezig is.
Jij doet alsof een beperkt individuen de grote majority de kop indrukken. Ja, dat klopte in Tunesie en egypte. Een seculier president die een 'vrije open staat' beloofde voor zn bevolking. Democratische islamitische grondstroom hebben ze weggejaagd. Volgens u is 'egypte' en 'tunesie' van vrij naar onderdrukkend veranderd. Op een oppervlakkig niveau wel ja, maar goed, democratie is het belangrijkst.
Egypte heeft trouwens hun strijd verloren. Moslimbroederschap dun goofed en nu regeert er weer seculiere f**got daar. Volgens mij is dit ondemocratisch, volgens u is egypte verlost van de 'onderdrukkende moslimbroeders'. Niet vreemd opkijken als we binnen 5 jaar weer een arabische lente meemaken in egypte

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:03 ----------
Er zijn inderdaad genoeg vrouwen uit West-Europa die er naar toe trekken omdat ze juist graag onder sharia willen leven.
http://nos.nl/artikel/702550-vrouw-in-niqaab-filmt-leven-raqqa.html
Maar dat zegt net zo min iets over hoeveel mensen wel graag onderdrukt door IS worden...
Sinds ik mn vrouw verplicht een boerka laat dragen maak ik de gans van mn leven!
---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------
Syrische jihadisten houden Belgische en haar zoontje al vier maanden gevangen
Artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...n-haar-zoontje-al-vier-maanden-gevangen.dhtml
Er schijnt nu ook schrik te zijn voor een nieuwe soort dreiging van ISIS, nl: Jihadisten die zich met opzet zouden besmetten met het ebola virus en zo vervolgens naar alle hoeken van de wereld reizen om de spreiding zo groot mogelijk te maken...
Holy shit, dat is tch een badass idee.
Ipv hunzelf opblazen voor 20 doden zouden ze idd zichzelf besmetten met een ebola virus. en eventjes naar amerika reizen.
Next level terrorism