'Soldaten' die twitteren, wat een tijden. Was het niet van hun misdaden dan zou je ze amper serieus nemen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

nos.nl"Ik kom uit Nederland en ben hier om voor de Koerdische zaak te strijden", zegt een in legerkleding gestoken man. Hij noemt zich Ron. Ron is een van de leden van de Nederlandse tak van motorclub No Surrender, die in Noord-Irak met een Koerdische eenheid vechten tegen IS.
"Koerden worden al lang onderdrukt. Nu je ook hoort over moorden, kan ik niet thuis op de bank blijven zitten", zegt Ron tegen een lokaal Iraaks tv-station. Hij staat de zender gedeeltelijk in het Engels en gedeeltelijk in het Nederlands te woord.
Verslagen
De man draagt een vuurwapen en zegt een militaire achtergrond te hebben. "Ik ben in meerdere gebieden geweest met dit soort omstandigheden."
Hoe lang hij blijft, is "niet belangrijk", zegt hij. "Maar in elk geval tot IS is verslagen en dit gebied weer in Koerdische handen is."
Volgens de voorman van No Surrender in Nederland vechten op dit moment drie leden van zijn club in Irak.
Brotoscience is opvallend stil nu IS voor de eerste keer op hun bek gaat.
Brotoscience is opvallend stil nu IS voor de eerste keer op hun bek gaat.
The evil within yo. Kzit nie meer vast en kan weer verder. Tot over 2 dage ofzo.
Ja, er was internationale druk om de meisjes te vinden. Hoe hebben nigerianen dat gedaan? Door bommen te droppen op boko haram of met hen juist te praten?
Nigeria heeft meer gedaan om de meisjes te vinden, ze hebben ook tot een staakt het vuren kunnen komen.
Mss kan dat ook bij isis, maar obongo wil bloed zien![]()
Je moet onderhandelingen wel een kans geven eerst. Wat ze moeten onderhandelen en hoe is niet aan mij (en ons) besteed. Het is wel zo dat irak en obama hen geen kansen hebben gegeven maar direct behandeld als terroristen die verdelgd moeten worden.
Je moet onderhandelingen wel een kans geven eerst. Wat ze moeten onderhandelen en hoe is niet aan mij (en ons) besteed. Het is wel zo dat irak en obama hen geen kansen hebben gegeven maar direct behandeld als terroristen die verdelgd moeten worden.