MuscleMeat

IS: nasleep

WASHINGTON -
De terreurgroep Islamitische Staat (ISIS) verdient circa 800 miljoen dollar (620 miljoen euro) per jaar aan de verkoop van olie op de zwarte markt. Dat blijkt uit een raming van het onderzoeksbureau IHS Inc.
Het bureau meldde maandag dat ISIS in staat is om in Irak en Syrië dagelijks 50.000 tot 60.000 vaten olie te produceren. Ze verkopen die voor 25 dollar (circa 20 euro) tot 60 dollar (47 euro) per vat. De meeste olie smokkelt ISIS met vrachtwagens via Turkije uit Irak en Syrië.

Volgens IHS Inc is het nog maar de vraag of de extremisten hun inkomsten uit de olieverkoop in de komende maanden op peil kunnen houden. „Dat hangt voor een groot deel af van de gebieden die ze de komende tijd veroveren of verliezen”, aldus het onderzoeksbureau. Verder is het onzeker of ISIS voldoende capaciteit blijft houden voor het raffineren van de olie, omdat de Amerikanen en hun bondgenoten geregeld luchtaanvallen uitvoeren op doelen van de terreurgroep. ISIS beschikt over eenvoudige, provisorische raffinaderijen die op vrachtwagens kunnen worden geplaatst en vervoerd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23224344/___ISIS_verdient_miljoenen_aan_olie___.html

Ik ben ook tegen militaire drones, maar terrorisme is toch meer het zaaien van angst door het (met opzet) vermoorden van onschuldige slachtoffers om zo een samenleving te doen buigen voor het doel dat de terrorist heeft.

Tja de discussie van de definitie ''terrorisme'' heb ik hier al meerdere malen gevoerd.
Het is angst zaaien om een bepaald (politiek) doel te bereiken.
Moord hoeft hier niet eens deel van uit te maken.

“How can you have a war on terrorism when war itself is terrorism?”
-Howard Zinn

Tja de discussie van de definitie ''terrorisme'' heb ik hier al meerdere malen gevoerd.

How can you have a war on terrorism when war itself is terrorism?
-Howard Zinn

klopt niet. Terrorisme is "doe x of we fucken je op", oorlog is "we fucken je op"

How can you have a war on terrorism when war itself is terrorism?
-Howard Zinn
Het onderscheid zit 'm toch vooral in opzettelijk doden van onschuldige slachtoffers. Obama heeft vele onschuldige kinderen gedood met zijn drone beleid bijv. maar hij heeft nooit de opdracht gegeven om die kinderen te doden, en zeker niet om daarmee angst te zaaien. Een terrorist zoekt specifiek een plaats uit waar veel mensen bij elkaar zijn en richt zich niet op militaire doelwitten, zoals in een oorlog.

Maar ik vind het verder goed dat er kritiek wordt gegeven op het defensiebeleid. Oorlog is eigenlijk ook alleen gerechtvaardigd om je eigen land te verdedigen vind ik.

vanaf 34:00 ongeveer zie je hoe IS undercover bij leger bases en huizen van officiers binnenvalt

http://www.youtube.com/watch?v=DsHRTNG-vcs

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:33 ----------

http://www.nu.nl/buitenland/3908970/deel-amerikaanse-wapendropping-kobani-in-handen.html

Twee parachutes met daaraan een pakket wapens en medicijnen zijn maandag terechtgekomen in een gebied dat bezet is door IS.
Eén pakket is daarna door de VS gebombardeerd, zodat IS het niet te pakken kon krijgen. Het andere is wel in handen van IS gevallen.
De Verenigde Staten zijn zondagavond begonnen met droppings, zodat de Koerden kunnen blijven vechten tegen IS.

well done, rofl :roflol:

2 van de 27 valt nog mee,mooi dat ze nog eentje hebben gebombardeert :)

als sheikh oorlog voert gaat altijd alles helemaal goed.

Sheikh wanneer ga je je hadji vriendjes helpen?

Het onderscheid zit 'm toch vooral in opzettelijk doden van onschuldige slachtoffers. Obama heeft vele onschuldige kinderen gedood met zijn drone beleid bijv. maar hij heeft nooit de opdracht gegeven om die kinderen te doden, en zeker niet om daarmee angst te zaaien. Een terrorist zoekt specifiek een plaats uit waar veel mensen bij elkaar zijn en richt zich niet op militaire doelwitten, zoals in een oorlog.

Maar ik vind het verder goed dat er kritiek wordt gegeven op het defensiebeleid. Oorlog is eigenlijk ook alleen gerechtvaardigd om je eigen land te verdedigen vind ik.

Ja maar nogmaals, de juiste definitie van terrorisme is angst zaaien en met die angst een bepaald (politiek) doel te willen bereiken. Moord staat hierbuiten, al is er wel de directe link dat de meeste mensen een ''natuurlijke'' angst voor de dood hebben. Maar het dreigen met moord/vernietiging/aanslagen is een veel succesvollere vorm van terrorisme.
Als we als voorbeeld 9/11 nemen, ik snap nog steeds niet wat hun doel nou is/was, maar als men wou dat de westerse bevolking massaal zou bekeren naar de islam, is het niet echt gelukt moet ik zeggen, eerder het tegenovergestelde.

Overheden daarentegen hebben wel gebruik gemaakt van deze ''angst'' en doelen volbracht zoals de door de bevolking geaccepteerde oorlogen o.a. in het Midden-Oosten.
En natuurlijk de massale privacyschending, de beveiliging op vliegvelden kan tegenwoordig even je anus inspecteren, omdat je potentieel terrorist bent en misschien een bom in je anus hebt verstopt.

Het terrorisme van de jihadstrijders is niet het enige terrorisme.

Not this shit again.

Ja maar nogmaals, de juiste definitie van terrorisme is angst zaaien en met die angst een bepaald (politiek) doel te willen bereiken. Moord staat hierbuiten, al is er wel de directe link dat de meeste mensen een ''natuurlijke'' angst voor de dood hebben. Maar het dreigen met moord/vernietiging/aanslagen is een veel succesvollere vorm van terrorisme.
Als we als voorbeeld 9/11 nemen, ik snap nog steeds niet wat hun doel nou is/was, maar als men wou dat de westerse bevolking massaal zou bekeren naar de islam, is het niet echt gelukt moet ik zeggen, eerder het tegenovergestelde.

Overheden daarentegen hebben wel gebruik gemaakt van deze ''angst'' en doelen volbracht zoals de door de bevolking geaccepteerde oorlogen o.a. in het Midden-Oosten.
En natuurlijk de massale privacyschending, de beveiliging op vliegvelden kan tegenwoordig even je anus inspecteren, omdat je potentieel terrorist bent en misschien een bom in je anus hebt verstopt.

Het terrorisme van de jihadstrijders is niet het enige terrorisme.

:roflol::roflol::roflol:. Je hebt echt het alleenrecht op de waarheid he?

Terug
Naar boven