XXL Nutrition

IS: nasleep

Natuurlijk maken extra middelen wel een verschil.

En dus? Moet je dan maar niets doen?

In Nederland zijn meer mensen door een monstertruck overreden dan door terroristen vermoord, wat een achterlijk gedoe. :roflol: Alsof die extra aandacht uberhaupt iets uitmaakt, een beetje goed georganiseerde aanslag en je kan zo een aantal duizend mensen vermoorden.

Blijf je nou bezig met je onzinnige vergelijkingen? Ongelukken en ziektes voorkomen is op geen enkele wijze te vergelijken met het proberen te voorkomen van zaken die opzettelijk worden uitgevoerd.

Een keer een grapje daarover is nog wel leuk maar jij bent echt van mening dat preventie van misdaad vergelijkbaar is met preventie van ongelukken of ziektes.

Blijf je nou bezig met je onzinnige vergelijkingen? Ongelukken en ziektes voorkomen is op geen enkele wijze te vergelijken met het proberen te voorkomen van zaken die opzettelijk worden uitgevoerd.

Een keer een grapje daarover is nog wel leuk maar jij bent echt van mening dat preventie van misdaad vergelijkbaar is met preventie van ongelukken of ziektes.

Ik maak de vergelijking, omdat het gewoon te achterlijk is aandacht te besteden aan ''terrorisme'' in Nederland.
Er worden 150-200 moorden per jaar gepleegd in Nederland, alhoewel er vast wel wat Marokkanen tussen zullen zitten, hebben deze moorden geen verband met de jihad en dus de moderne onjuiste definitie van terrorisme.

En let op, straks vermoord een radicale moslim iemand hier in Nederland en dan staat heel Nederland op z'n kop, alsof die andere 150 - 200 moorden niks betekenen.

Dus omdat er 'reguliere' moorden gebeuren mogen er geen extra middelen inzet worden om mogelijke terroristische aanslagen te verijdelen? Kan me ook niet voorstellen dat het om dezelfde instantie gaat.

Dus omdat er 'reguliere' moorden gebeuren mogen er geen extra middelen inzet worden om mogelijke terroristische aanslagen te verijdelen? Kan me ook niet voorstellen dat het om dezelfde instantie gaat.

Ja waarom gaat deze aandacht niet naar de ''reguliere'' moorden of in het algemeen misdaad, ipv de terroristische aanslag waar we nu al 13 jaar op wachten.

Ik maak de vergelijking, omdat het gewoon te achterlijk is aandacht te besteden aan ''terrorisme'' in Nederland. Er worden 150-200 moorden per jaar gepleegd in Nederland, alhoewel er vast wel wat Marokkanen tussen zullen zitten, hebben deze moorden geen verband met de jihad en dus de moderne onjuiste definitie van terrorisme. En let op, straks vermoord een radicale moslim iemand hier in Nederland en dan staat heel Nederland op z'n kop, alsof die andere 150 - 200 moorden niks betekenen.

Oftewel je vergelijkt appels met peren, vergelijkingen slaan echt kut op Dirk.

De vergelijkingen ziijn achterlijk, niet de aandacht voor terrorisme. De dreiging neemt niet af door er geen aandacht te besteden ook al wordt de dreiging misschien wel eens overdreven. Maar liever overdrijven dan denken dat je er niks te duchten van hebt.

Moorden in Nederland worden meestal gepleegd binnen de familiesfeer of binnen het criminele sfeer, dat vereist een andere preventie (voor zover mogelijk) dan het bestrijden van terrorisme.

Er is overigens niemand die zegt dat die moorden in Nederland niks betekenen maar high profile zaken zullen altijd meer aandacht krijgen dan een moord in de privesfeer. Ook al staat het land net zo goed op de kop als er kinderen in het spel zijn.

Waarom haal je er iedere keer niet relevante zaken bij?

Idd appels met peren of beter gezegd een eng stuk fruit wat constant in de media voorkomt, maar in het echt vrij zeldzaam is. :roflol:

Wat verwacht je eigenlijk? Dat ze elke week een gebouw opblazen?

Dat er geen aanslagen zijn voorgevallen kan net zo goed toe te schrijven zijn aan goed werk van de veiligheidsdiensten. Ik kan me goed voorstellen dat extra aandacht nodig is, want het lijkt me veel moeilijker om een aanslag van een 'lone wolf' te verijdelen. (zoals we onlangs hebben gezien in Brussel)

Ja zonde van belasting geld. Geen terrorisme meer bestrijden, er worden toch al moorden gepleegd.

Ja zonde van belasting geld. Geen terrorisme meer bestrijden, er worden toch al moorden gepleegd.

Goed punt.

Ergste is nog dat we Virusje eigenlijk weer eens zijn zin geven door een discussie te voeren dat afleidt van het onderwerp. Zou hij in dienst zijn van IBM en daar een cursus FUD hebben gevolgd?

In Nederland zijn meer mensen door een monstertruck overreden dan door terroristen vermoord, wat een achterlijk gedoe. :roflol: Alsof die extra aandacht uberhaupt iets uitmaakt, een beetje goed georganiseerde aanslag en je kan zo een aantal duizend mensen vermoorden.
van Gogh + fortuyn + die nederlander bij 9/11 = 3

:trollface:

Terug
Naar boven