Ja dat zeg je goed ja, DROOM.
Mijn inziens wat paradigma's m.b.t. het Midden Oosten:
- Koerden: de opmars van de Koerden is onder leiding van de Amerikanen. Er ligt boordevol olie en dat dient onder 'politiek rustige' omstandigheden te worden verkocht. Zoals vele op dit forum al zeiden, ze zijn er al mee begonnen en Israël is 1 van de eerste klanten.
De Turkse Koerden (93% daarvan, blijkt uit laatste algemene verkiezingen) willen niet een eigen staat maar juridisch op het zelfde voetstuk staan als de Turken in Turkije. Als we kijken naar de eisen dan zijn de wensen van de Turkse Koerden voor ruim 90-95% gerealiseerd (Koerdische studie op een Universiteit, vrij spreken van eigen taal, Koerdisch als tweede voertaal op overheidssites, op borden, etc. etc.). Ik denk persoonlijk dat de Koerden in Noord Irak een speelbal worden van Israël en USA. Dit in verband met die olie die zij daar uit de grond trekken en over Turkije transporteren (anders is het illegaal). De Turkse regering houdt zich gedeisd en houdt meneer Barzani te vriend. Hoe lang dit zal aanhouden is maar de vraag. Overigens gun ik iedereen een autonoom en vrij leven
- Irak: na de val van Saddam zijn er drie regio's (niks nieuws): Arabische Soennitische, Arabisch Sjieitische en het noordelijke Koerdische regio (let op, er wonen ook opmerkelijk veel Turken in Kerkuk en Musul). De huidige leider Maliki is sjieitisch en moet niks hebben van de soennitische arabieren en 'wraakt' hiermee de Saddam regeerperiode. Maliki wordt gesteund door Basar Asad en de huidige Iraanse regering. Maliki is ook absoluut niet blij met de separate verkoop van olie door de Koerden (dit wordt gesteund door de overwegend soennitische regeringen uit de regio) maar de Koerden blijken toch machtige vrienden te hebben. Tijd zal weer leren hoe dit zich gaat ontwikkelen.
- ISIS: deze groep barbaren kunnen NOOIT en te NIMMER zonder acceptatie van de plaatselijke grootmachten zoals Turkije, Saoedie Arabië en Israël hun gang gaan. De Amerikanen blijven ook vrij opmerkelijk op de achtergrond. Waarom wordt er nu niet 'democratie' gebracht zoals ze dat bij Saddam wel deden? Denk hier maar eens over na (het is een soennitische groepering). En dan spreken we nog niet over de moderne wapens en strijdtechnieken waar ze over beschikken. Dat komt echt niet aanwaaien. Ik houd me verder niet bezig met de dagelijkse kost van deze heren maar ISIS is een tijdelijk toegangskaartje voor het groter geheel. Wat dat mag zijn...? Tijd zal het leren.
- Syrië: Basar Asad werkt niet mee met de huidige geopolitiek van de Amerikanen in het Midden Oosten. En aangezien Turkije NAVO lid is en het vriendje van USA, was het aan hun om Asad te bestrijden. De Turkse regering heeft dit geprobeerd door onder andere ISIS en andere groeperingen van geld en wapens te voorzien. Resultaat: Asad regeert nog steeds en Syrië is hard op weg om een 2e Afghanistan te worden. Rusland, China en Iran zijn bondgenoten van Asad en daarmee kun je het op je buik schrijven dat Asad zomaar omver wordt geholpen (ik geloof dat Rusland alleen al enkele miljarden euro's van Syrië moet krijgen voor het leveren van producten en diensten).
- Israël & Palestina/Gaza: we moeten even het volgende niet uit het zicht verliezen. Israël is ontstaan omdat de Engelsen ontzettend hebben geblunderd in die regio tot 1950. Er was weinig tot geen autoriteit. De zionisten zijn sinds 1890 actief bezig om een Joodse staat te stichten. Met de tussenkomst van de 2e wereldoorlog en het leed van veel onschuldige Joden hebben de zionistische leiders zoals David ben Goerion en vele anderen hun kans gegrepen en gebruik gemaakt van de instabiele situatie destijds (niet dat het nu heel stabiel is ofso

). De Joden hebben Israël ontzettend snel ontwikkeld tot wat het nu is (kernmacht). De Joden leven van de slachtoffer-rol die zij sinds de 2e wereldoorlog DAGELIJKS spelen. Duitsland betaalt Israël tot op de dag van vandaag nog steeds bloedgeld en er hoeft maar 1 keer tegensignaal of politiek offensiviteit te komen tegen de Joden en je wordt als snel beticht van Anti Semitisme. Hoe kan dit? Al jaren bepaalt de Israëlische lobby in Amerika wie de volgende president wordt. De kleine groep allerrijksten (familie Rotschild, Michael Bloomberg en dergelijke, jaja ook dhr. Zuckermann van Facebook) der Aarde zijn simpelweg joden en steunen het zionistische terreur van Israël tegen de onschuldige burgers van Gaza en Palestina. Je hoeft je als regering maar tegen te spreken en je wordt neergesabeld door de grootste mediagroepen (bijna de gehele nederlanse media included). Israël speelt het politiek een stuk slimmer als de Palestijen maar dat is ook niet zo heel gek. Je vergelijk appels met peren. Helaas staan de Palestijnen er alleen voor. Stel je eens voor dat 1,7 miljard Moslim een vuist maken tegen Israël..... Dan zal het toch anders verlopen. Deze kwestie zal niet 1 2 3 over zijn verwacht ik.
- Saoedie Arabië en de golfstaten (UAE): die staan erbij en kijken ernaar......... Die denken alleen maar in hun eigen belang (de royal families dan) en hebben lak aan wat er met de palestijnen en andere onderdrukte groepen gebeuren. Ze pretenderen moslim te zijn maar wanneer de nacht valt zijn het grotere hoerenjagers, alcohol en drugsgebruikers dan heel Nederland bij elkaar. En de vrouwen moeten gesluierd rondlopen, mannen mogen meerdere vrouwen hebben, etc. etc. etc.
Kanttekening: bijna ALLES wat ik in de media lees over de Islam en de Kur-an is 98% bullshit. We hebben sinds de jaren `80 een 'nieuw' aartsvijand genaamd de Islam en toevallig zijn er allerlei groepen in het leven geroepen om dat media beeld van ISLAM = Terrorisme in leven te houden. En het werkt....
Zo. Nu ga ik lekker en bak kwark naar binnen werken