virusje
Huge Freak
- Waardering
- 961
Nah. Ik ben tegen martelen en tegen de doodstraf voor criminelen. Maar ISIS kan je niet simpelweg meer criminelen of moordenaars noemen. Het zijn Hitlers, het zijn Stalins. Ik stel ze niet gelijk aan de soldaten van Hitler (zoals SS). Ik stel ze gelijk aan Hitler en Stalin zelf. Het soort grootste slechtheid mogelijk.
Een moord plegen vind ik in bepaalde mate "verstaanbaar". Als bv iemand je chanteert, begrijp ik best dat iemand hem een kopje kleiner wil maken. Iedereen kan in bepaalde omstandigheden een moord plegen, dat is gewoon een feit. (Ik keur het absoluut niet goed) maar er is (in het voorbeeld) een niet ongegronde reden voor de daad. Maar wanneer men mensen zonder (deftige) reden gaat afslachten, op zo'n gruwelijk manier en mensen laat lijden voor de lol en voor macht... Nee, dan voel ik een enorme woede in me opkomen, zo'n mensen verdienen gewoon zwaar gemarteld te worden. En waarom niet?
Gedachtegoed van ISIS strijder/ willekeurige Afghaan/ Irakees:
Nah. Ik ben tegen martelen en tegen de doodstraf voor criminelen. Maar USA kan je niet simpelweg meer criminelen of moordenaars noemen. Het zijn Hitlers, het zijn Stalins. Ik stel ze niet gelijk aan de soldaten van Hitler (zoals SS). Ik stel ze gelijk aan Hitler en Stalin zelf. Het soort grootste slechtheid mogelijk.
Een moord plegen vind ik in bepaalde mate "verstaanbaar". Als bv iemand je chanteert, begrijp ik best dat iemand hem een kopje kleiner wil maken. Iedereen kan in bepaalde omstandigheden een moord plegen, dat is gewoon een feit. (Ik keur het absoluut niet goed) maar er is (in het voorbeeld) een niet ongegronde reden voor de daad. Maar wanneer men mensen zonder (deftige) reden gaat afslachten, op zo'n gruwelijk manier en mensen laat lijden voor de lol en voor macht... Nee, dan voel ik een enorme woede in me opkomen, zo'n mensen verdienen gewoon zwaar gemarteld te worden. En waarom niet?

) en schrijft wat over nazi’s, hoe kan dat maatje?