MuscleMeat

IS: nasleep

Wat ik zelf problematisch vind is dat IS te veel draagvlak heeft in westerse landen. De propaganda machine doet goed werk. Ik geloof wel dat er een grote groep goedwillige moslims is, ik denk wel dat zij assertiever moeten worden.

Het geluid wat TheDeen hier laat horen vind ik goed. Maar dat moet collectief naar buiten worden gebracht. De molsimgemeenschap in het westen heeft toch een gesloten cultuur. Veel slecht geintegreerde mensen die de westerse taal niet machtig zijn. Rondom moskeen heb je voornamelijk het beeld van werkeloze steuntrekkende mannen die in hun eigen wereld leven.

Ik ben bang dat de groep die TheDeen vertegenwoordigd te klein is tov de groep 'kut Marokkanen'. Antisemitisme, homo-haat, etc. Het (over)heerst. Waarom zie je pleinen vol moslims bij pro-Palastina demostraties, maar een stille tocht of protest actie is nergens te bekennen.

Dat is echt niet alleen een media ding. Probeer eens een plein te vullen met moslims die de westerse samenleving omarmen en de boodschap liefde uiten. Al die jongeren die wel worden overtuigd door de IS propaganda moeten door de moslim gemeemschap zelf zien dat het ook anders kan.

Als er wereldwijd een tegengeluid komt, een sterk islam geluid wat aantrekkelijker is dan dat van IS. Een revolutie die vanuit moslims buiten het oorlogsgebied wordt ingezet. Die zo aanstekelijk is dat deze over slaat of hoop geeft aan de bevolking in het oorlogsgebied.

Ik denk echter dat dat geluid nooit gaat komen. Simpelweg omdat het percenage moslims wat dat geluid moet laten horen te klein is.

Verder is het vaker gebruikte argument ook valide: hoe kan het dat als er een cartoon wordt gemaakt over de profeet er wereldwijd direct intense protesten zijn. Maar als hele volken worden uitgemoord in naam van diezelfde profeet het erg stil blijft. De profeet wordt te kakken gezet. En geen spotprent, nee hij wordt gebruikt om bruut te moorden.

Wat als IS morgen een spotprent van de profeet mohammed online zet? Wat gaat er dan gebeuren? Gaan er dan extremisten vermoord worden in het westen? Komt er dan wraak? Laat die hackersgroep eens het twitteraccount van IS hacken en een filmpje maken, geheel in de stijl van de IS propaganda, waarin extreem de spot wordt gedreven met de profeet. Dat lijkt me nou eens een leuk sociaal experiment.

Laatst bewerkt:
Die revolutie gaat er inderdaad denk ik nooit komen. Het deel dat IS aanhangt zijn de buitenbeentjes en zijn niet zomaar van gedachten te veranderen door een 'sterk aantrekkelijk islam geluid'.

Alles wat op het moment gaande is draaft juist in de tegenovergestelde richting: meer haat, verdeeldheid en daardoor groei van IS.

Vooral veroorzaakt door discriminatie haat (van onze kant) richting moslims en bombardementen die geen zoden aan de dijk zetten.

Die revolutie gaat er inderdaad denk ik nooit komen. Het deel dat IS aanhangt zijn de buitenbeentjes en zijn niet zomaar van gedachten te veranderen door een 'sterk aantrekkelijk islam geluid'.

Alles wat op het moment gaande is draaft juist in de tegenovergestelde richting: meer haat, verdeeldheid en daardoor groei van IS.

Vooral veroorzaakt door discriminatie haat (van onze kant) richting moslims en bombardementen die geen zoden aan de dijk zetten.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Die buitenbeentjes niet. Maar er is een hele grote groep 'zwevende kiezers'.

Onzin dat die allemaal worden binvloed door onze zogenaamde discriminatie. Waarom plaatsen mensen iedereen in de slachtoffer rol. Dat zet geen zoden aan de dijk. Dat is een negatief uitgangs punt. Er moet een positief tegengeluid komen. Geen vinger wijzen naar anderen.

Hoe kan isis nu in godsnaam jordanie inlijven? pop kek.

Irak en syrie zijn hun grenzen

Die buitenbeentjes niet. Maar er is een hele grote groep 'zwevende kiezers'.

Onzin dat die allemaal worden binvloed door onze zogenaamde discriminatie. Waarom plaatsen mensen iedereen in de slachtoffer rol. Dat zet geen zoden aan de dijk. Dat is een negatief uitgangs punt. Er moet een positief tegengeluid komen. Geen vinger wijzen naar anderen.

Is geen vinger wijzen maar de realiteit, meer verdeeldheid creëren zorgt nou eenmaal voor meer problemen. Dat positieve tegengeluid kan pas gegeven worden als er minder verdeeldheid is.

Tot dan zal er geen draagvlak zijn voor een tegengeluid/protest etc.

Beide partijen schieten tekort.

ik ben hier voor de isis gore pics, geen fa off topic geleuter.

De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) nemen sinds december niet langer deel aan aanvallen op IS-stellingen in Syrië. Dat meldt de New York Times. De VAE eisen dat de VS hun reddingstoestellen dichter bij het slagveld positioneren, nadat de intussen geëxecuteerde Jordaanse piloot in handen van IS viel.

Victory voor isis!

ik ben hier voor de isis gore pics, geen fa off topic geleuter.

De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) nemen sinds december niet langer deel aan aanvallen op IS-stellingen in Syrië. Dat meldt de New York Times. De VAE eisen dat de VS hun reddingstoestellen dichter bij het slagveld positioneren, nadat de intussen geëxecuteerde Jordaanse piloot in handen van IS viel.

Victory voor isis!

Noem jij dat een victory? Eerder zichzelf goed genaaid. Jordanië is niet zo lief.

Dat stel mong*len denkt telkens zo wat te bereiken. Enigste wat ze bereiken is dat bepaalde landen gewoon voor totale uitroeiing gaan. Niemand die er wat om geeft, dus vrij spel dan.

http://www.theguardian.com/world/2015/feb/04/jordan-king-abdullah-war-isis-pilot

[Link niet meer beschikbaar]

u pissed off Jordanie, be scared :roflol:

Isis, stelletje pipos met een verkapte piratenvlag die de aandacht van de wereld alleen nog kunnen vasthouden, middels het zo barbaars mogelijk executeren van mensen . Ik zo zeggen ga zo door ze lopen vanzelf in hun eigen zwaard! :

Inmiddels roepen zelfs belangrijke Soenitische geestelijken op tot marteling/ vernietiging van Isis en haar strijders. Sterk staaltje hoe vervreemd ik mijzelf van de doelgroep. :rolleyes:

Militants’ Killing of Jordanian Pilot Unites the Arab World in Anger

AMMAN, Jordan — There was one sentiment that many of the Middle East’s competing clerics, fractious ethnic groups and warring sects could agree on Wednesday: a shared sense of revulsion at the Islamic State’s latest atrocity, burning alive a Jordanian pilot inside a cage.

In Syria, the government denounced the group that has been fighting it for months, but so did Qaeda fighters who oppose both the government and the Islamic State. In Egypt, the Muslim Brotherhood and the Egyptian government for once agreed on something, the barbarity of the militant group for the way it murdered the Jordanian, First Lt. Moaz al-Kasasbeh. And in Cairo, Grand Imam Ahmed al-Tayeb, the head of the 1,000-year-old Al Azhar institute, was so angered that he called for the Islamic State’s extremists to be “killed, or crucified, or their hands and legs cut off.”

That leading Sunni scholar’s denunciation was even harsher than similar outbursts from the region’s Shiite leaders, theologically the more traditional foes of the Islamic State.

Bron: The New York Times

Jordanië gelijk Raqqa gebombardeerd en teruggevlogen over voormalig woonplaats van de geexecuteerde piloot. Mooie reactie.

29o4f85.jpg

15zoax4.jpg

2dcfkgh.jpg

Die vrouw van hem vond ik vroeger altijd wel een milfie

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven