Je kan blijven lullen wat je wilt hierzo, maar niemand hier kan jou mening accepteren omtrent dit, althans, op een enkeling na dan (waaronder ik zelf).
Laat ik een stapje verder gaan...
Ik hoop dat IS de strijd wint in Syrië en Irak en daarzo de regeringen omver werpt en zo doorstoot naar Saudi Arabië (whabi's). Dit klinkt uiterst pijnlijk in ieders oren, maar wie anders moet assad verdrijven en die irakezen laten weten dat je een land niet moet regeren ten gunste van 1 groep, namelijk de sjiieten?Als eenmaal dit doorgevoerd is, zal IS vanzelf uit elkaar vallen als eenmaal de soennieten meer gerespecteerd worden daarzo, want zoals sommige weten, is IS ontstaan uit frustratie en pijn van soennieten, als gevolg van jaren lange discriminatie en onrecht door de alewietische assad en de sjiitische Iraakse machthebbers jegens hen. Net als ieder mens, wed men op het meest succesvolste paard, en dat is IS. Vandaar dat massaal alle rebellengroepen zich aansluiten bij IS, zelfs Al-nusra. En ook al sluiten deze zich daar niet bij aan, dan gaan die strijders wel naar IS toe.
Daarnaast kan optie nummero 2 gebruikt worden, en die luid als volgt: splits Irak en Syrië op in 4 delen: 1 kleine deel voor arabische alawieten, 1 deel voor sjiieten, 1 deel voor soennieten en 1 deel voor de Koerden. Jammerlijk zijn niet alle gebieden net zo even rijk aan mineralen etc en zal men niet snel twee landen op willen splitsen...
Btw: ik vind IS ook verschrikkelijk, laat dat duidelijk wezen.