MuscleMeat

IS: nasleep

'Dat is sharia, deal with it'

Nog zo'n mooie. Kop er af of kogel in je donder als je niet bekeert. Het probleem met IS is nou juist dit soort onzin. Heeft niks met de Islam te maken, alleen met hun totaal gestoorde interpretatie van de Islam.

Beter lezen. Bekeren, belasting betalen of kop eraf.

Kijk, persoonlijk ga ik daar ook niet mee akkoord, maar dat is de sharia, de islamitische wet. Er valt daar niks aan te veranderen. Als christenen dat niet leuk vinden, dat ze dan maar oprotten. Vind ik logica zelve.

Bekeren, belasting betalen of kop eraf heeft net WEL met Islam te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jizya

Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

Qur'an, [Quran 9:29]

en meer info hier
http://www.answering-christianity.com/jizyah.htm

Laatst bewerkt:
Laat ook maar eh

Laatst bewerkt:
dan heb je niet zoveel mensen zien posten volgens mij.

Je hebt gelijk man. Heb geen zin/tijd om er inhoudelijk op in te gaan maar wilde toch even laten weten wat ik van z'n post vond :o Excuus.

Allemaal liefde brah, iedereen heeft z'n mening, die weer gebaseerd is op de kennis en levenservaring die deze persoon heeft opgedaan.
Het is vrij normaal dat zulke wilde discussies ontstaan, maar blijf bij de discussie en bekijk de feiten, voordat we iemand als ''gek'' gaan bestempelen.
Laat je frustraties en emoties niet de overhand krijgen omdat je de mening van de andere persoon niet begrijpt, al heeft iedereen hier soms last van.

Beter lezen. Bekeren, belasting betalen of kop eraf.

Kijk, persoonlijk ga ik daar ook niet mee akkoord, maar dat is de sharia, de islamitische wet. Er valt daar niks aan te veranderen. Als christenen dat niet leuk vinden, dat ze dan maar oprotten. Vind ik logica zelve.

Bekeren, belasting betalen of kop eraf heeft net WEL met Islam te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jizya

en meer info hier
http://www.answering-christianity.com/jizyah.htm

En dan heb jij het over context:

[Link niet meer beschikbaar]

IS haalt hoe dan ook zo'n beetje de gehele koran en islamitische leer uit de context om hun gestoorde terreur te kunnen uitvoeren. Ze zijn net zo islamitisch als de DDR democratisch was.

2 verschillende interpretaties van de koran waarvan ene de andere beschuldigt dat ze de koran verkeerd interpreteren. Tsjah, what else is new, onmogelijk om te achterhalen wie nu gelijk heeft. Enigste dat we kunnen doen is mohammed laten herrijzen en aan hem persoonlijk keer vragen :roflol:

Ik weet echt niet wie nu gelijk heeft wat jizyah betreft en da maakt ook geen bal uit eigenlijk.

2 verschillende interpretaties van de koran waarvan ene de andere beschuldigt dat ze de koran verkeerd interpreteren. Tsjah, what else is new, onmogelijk om te achterhalen wie nu gelijk heeft. Enigste dat we kunnen doen is mohammed laten herrijzen en aan hem persoonlijk keer vragen :roflol:

Ik weet echt niet wie nu gelijk heeft wat jizyah betreft en da maakt ook geen bal uit eigenlijk.

Dat maakt wel uit als gestoorden als IS mensen om zeep helpen omdat ze menen het gelijk aan hun zijde te hebben.

Dat maakt wel uit als gestoorden als IS mensen om zeep helpen omdat ze menen het gelijk aan hun zijde te hebben.

Je hebt nu praktisch bijna alle soorten religie beschreven. Als de sunni tribes in een sharia staat willen leven, das hun zaak. En als christenen niet in een sharia staat willen leven, dat ze maar oprotten. Dat doen ze niet. Ze vragen aan amerika om hen te helpen om de extremistische idioten weg te jagen. Wereld op zn kop.

Je hebt nu praktisch bijna alle soorten religie beschreven. Als de sunni tribes in een sharia staat willen leven, das hun zaak.

Klopt, als ze zich dan allemaal verenigen en naar een stuk land gaan waar niemand woont om elkaars geiten daar te nken en daarna elkaars hoofd af te hakken is er echt niemand die er om maalt. Jammere is dat ze dat niet doen, ze pakken mensen die NIET in zo'n sharia staat willen wonen.

• Like
Waarderingen: mat
Klopt, als ze zich dan allemaal verenigen en naar een stuk land gaan waar niemand woont om elkaars geiten daar te nken en daarna elkaars hoofd af te hakken is er echt niemand die er om maalt. Jammere is dat ze dat niet doen, ze pakken mensen die NIET in zo'n sharia staat willen wonen.

Ja, idd, dat is een issue. Ik weet ook niet hoe zoiets nu opgelost wordt. Wie waren daar eerst ? Misschien zo ? En anders moeten ze maar tegen elkaar vechten en moge de beste winnen.

Ik heb altijd gezegd: verdeel da land gewoon in 3, ben je van al dat gezeik af.

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

Latest van baghdad

Bagdad staakt bombardementen op dichtbevolkte gebieden in strijd tegen IS
De Iraakse premier Haider al-Abadi heeft zijn luchtmacht bevolen niet langer dichtbevolkte gebieden te bombarderen in de strijd tegen Islamitische Staat (IS).

Weer een Brit onthoofd door IS.

Vuile beesten.

Nieuwe onthoofding, kan het filmpje alleen nog niet vinden...

IS heeft de Britse gijzelaar David Haines onthoofd. De terreurbeweging heeft een video van de onthoofding online gezet.
De beul lijkt dezelfde als de man die ook de Amerikanen James Foley en Steven Sotloff doodde.
Haines werkte als beveiliger voor hulporganisaties. In maart vorig jaar werd hij in Syri ontvoerd.
IS dreigt in de video ook de Brit Alan Henning te doden als de VS niet stopt met de bombardementen tegen de terreurorganisatie.

---------- Toegevoegd om 00:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

edit: nope, dit is geedit van het vorige filmpje, volgens mij.

http://www.youtube.com/watch?v=xG4X4OBBZcs

Dat is Sotloff

David den brit is onthoofd, vernomen via shaamnieuws.
Nieuwe video uit, genaamd to the allies of america

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Vis shaamnieuws kan je het downloaden ma sebiet ist ne virus. Ik wacht wel even

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

David Haines - My name is David Cawthorne Haines. I would like to declare that I hold you, David Cameron, entirely responsible for my execution. You entered voluntarily into a coalition with the United States against the Islamic State, just as you're predecessor, Tony Blair, did. Following a trend amongst our British Prime Ministers who can't find the courage to say no to the Americans. Unfortunately, it is we, the British public, that will in the end pay the price for our Parliaments selfish decisions.

Executioner - This British man has to pay the price for your promise, Cameron, to arm the Peshmerga against the Islamic State. Ironically, he has spent a decade of his life serving under the same Royal Air Force that is responsible for delivering those arms. Your evil alliance with America which continues to strike the Muslims of Iraq and most recently bombed the Haditha Dam will only accelerate your destruction. And playing the role of the obedient lapdog, Cameron, will only drag you and your people into another bloody and unwinnable war.

[Execution]

[Executioner with a second British hostage]

Executioner - If you, Cameron, persist in fighting the Islamic State, then you, like your master Obama, will have the blood of your people on your hands.

David den brit is onthoofd, vernomen via shaamnieuws.
Nieuwe video uit, genaamd to the allies of america

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Vis shaamnieuws kan je het downloaden ma sebiet ist ne virus. Ik wacht wel even

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:12 ----------

David Haines - My name is David Cawthorne Haines. I would like to declare that I hold you, David Cameron, entirely responsible for my execution. You entered voluntarily into a coalition with the United States against the Islamic State, just as you're predecessor, Tony Blair, did. Following a trend amongst our British Prime Ministers who can't find the courage to say no to the Americans. Unfortunately, it is we, the British public, that will in the end pay the price for our Parliaments selfish decisions.

Executioner - This British man has to pay the price for your promise, Cameron, to arm the Peshmerga against the Islamic State. Ironically, he has spent a decade of his life serving under the same Royal Air Force that is responsible for delivering those arms. Your evil alliance with America which continues to strike the Muslims of Iraq and most recently bombed the Haditha Dam will only accelerate your destruction. And playing the role of the obedient lapdog, Cameron, will only drag you and your people into another bloody and unwinnable war.

[Execution]

[Executioner with a second British hostage]

Executioner - If you, Cameron, persist in fighting the Islamic State, then you, like your master Obama, will have the blood of your people on your hands.

[Link niet meer beschikbaar]

-

Laatst bewerkt:
Hey patje, de ene liveleak video is niet de andere.

Het is niet omdat ik mn bron haal van oa liveleak dat ALLES van liveleak ok is.

"misvattingen van christenen" Dus eigenlijk is het allemaal een groot misverstand en werd het niet zo bedoeld. Een grote miscommunicatie door het westen

Jazeker. Convert or die is absolute nonsens wat christenen en joden betreft. Van shia of jezidi ben ik niet zeker.

Terug
Naar boven